תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיטרואן
  • סיטרואן קקטוס
  • סיטרואן קקטוס בישראל. מחיר: 90 אלף ₪

    סיטרואן קקטוס

    הקקטוס, רכב הפנאי הייחודי של סיטרואן, מגיע לישראל. יוצע בשלב זה עם תיבת הילוכים ידנית בלבד וברמת אבזור אחת בלבד.

    • 21-06-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    רכב הפנאי הקומפקטי והמיוחד סיטרואן קקטוס נוחת בימים אלו בישראל. לאחר חודשים ארוכים בהם הסתובבו אבות טיפוס ראשונים של הדגם על כבישי ישראל במסגרת בדיקה של הרכב, מושק היום בשעה טובה אחד מרכבי הפנאי היותר מיוחדים שתיפגשו על הכביש בשנה הקרובה (ואולי אפילו יותר). ברמה התיאורטית אמור הקקטוס להתחרות במשפחתיות המוגבהות (סוזוקי קרוסאובר, למשל) ואולי גם בג'יפונים עירוניים (ניסאן ג'וק, למשל). בפועל, עם תג מחיר נמוך יחסית (89,900 ₪) והעדרה של תיבה אוטומטית כלשהיא – הוא יתחרה גם בסגמנט מכוניות הסופר-מיני הידניות (סקודה פאביה, למשל) ואולי גם בדאצ'יה דאסטר.

    סיטרואן קקטוס

    סיטרואן קקטוס נחשף לראשונה בתחילת שנת 2014 כשהוא מבוסס על דגם קונספט בעל שם דומה ובאופן מפתיע – גם עם עיצוב דומה. דגם הייצור הסדרתי שונה רק במעט מדגם הקונספט העתידני, מה שמבטיח רכב בעיצוב עתידני שמושך לא מעט מבטים סקרנים על הכביש. גולת הכותרת של העיצוב היא דווקא בתחום השימושיות, שכן הרכב מצויד במעטפת של חברבורות אוויר (Air Bumps) שנועדו להגן על הרכב מפני נזקי חניה. גם דלת תא המטען וגם הפגוש הקדמי עשויים מחומר פלסטי גמיש ובסיטרואן מבטיחים שהוא "קופץ" חזרה לצורתו המקורית אם קיבל מכות קטנות בחניה.

    העיצוב החדשני ממשיך גם אל תא הנוסעים, שהוא ללא ספק מהמיוחדים שאפשר לפגוש היום באולמות התצוגה בישראל. כך למשל תא הכפפות מציע עיצוב ייחודי כשהוא נפתח כלפי מעלה ולא כלפי מטה כמקובל ברוב הרכבים. כרית האוויר של הנוסע היא זו שמפריעה ברוב המקרים לפתיחה של הדלת כלפי מעלה, אך בסיטרואן העבירו אותה אל מסגרת החלון הקדמית. סביבת הנהג כוללת שני מסכי צבעוניים. אחד משמש כלוח שעונים והשני הוא מסך מגע שמשמש גם כמערכת מולטימדיה (תומך בעברית) וגם כלוח שליטה על רוב מערכות הרכב (כמו בקרת האקלים). אם זאת לעיצוב הייחודי יש מחיר בדמות השימושיות וכך למשל הרכב מגיע עם חלונות אחוריים שאינם נפתחים במלואם וההגה אינו מתכוון למרחק (רק לגובה).

    סיטרואן קקטוס

    סיטרואן קקטוס מבוסס על פלטפורמת ה-EMP2 של הקבוצה ומציע מידות חיצוניות נדיבות יחסית לצד משקל עצמי נמוך מאוד שעומד על כ-965 קילוגרמים בלבד. לרכב אורך כללי של כ-416 סנטימטרים, רוחב של כ-173 סנטימטרים ובסיס גלגלים באורך של כ-259.5 סנטימטרים. לתא המטען נפח של כ-348 ליטרים, קצת יותר משל סופר-מיני ממוצעת וקצת פחות משל משפחתית "בגודל מלא".

    בשלב זה יגיע הקקטוס לארץ במפרט אחיד הכולל יחידת הנעה אחת ורמת אבזור אחת. יחידת ההנעה מבוססת על מנוע ה-1.2 ליטר בנזין 3 צילינדרים עם 82 כ"ס (PureTech) החדש של היצרנית, אותו הכרנו כבר במספר דגמים כמו ה-208 וה-2008 הידניים. גם כאן הוא ישודך לתיבת הילוכים ידנית בלבד, כשתיבה רובוטית לא תוצא בישראל בשלב זה.

    רמת האבזור היחידה בהיצע (FUN) כוללת 6 כריות אוויר, בקרת שיוט, פנסי ערפל קדמיים, תאורה עוקבת פניה, חישוקי סגסוגת 16 אינטש', דיבורית בלוטות' ומערכת מולטימדיה עם מסך מגע צבעוני.

    מחירו של הרכב יעמוד על 89,900 ₪. הרכב יוצע במבחר של 10 צבעים חיצוניים, 3 צבעים לחברבורות ו-3 צבעים לתא הנוסעים.

    סיטרואן קקטוס - מפרט טכני מלא

    סיטרואן קקטוס

    dddd