תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • במוו
  • במוו סדרה 7
  • במוו סדרה 7 החדשה נחשפת

    במוו סדרה 7

    ה-7 החדשה של במוו אמנם נראית דומה מאוד לקודמתה, אבל מתחת מסתתרת מכונית חדשה לחלוטין עם שלל טכנולוגיות חדשות ואופציה למערכת הנעה היברידית. אצלנו בסוף 2015.

    • 11-06-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    הדור החדש של במוו סדרה 7, ספינת הדגל של יצרנית הרכב הגרמנית, נחשף אמש לראשונה. הדור החדש, שקיבל את שם הקוד G11 (או G12 בגרסה בעלת בסיס הגלגלים הארוך), שומר אמנם על קווי העיצוב הכללים של הדור היוצא (F01/F02) אך מתחת לעיצוב מסתתרת מכונית חדשה לחלוטין שתקבע, כך מבטיחה במוו, רף חדש בסגמנט הפרימיום-סדאן. הדור החדש צפוי להגיע לאולמות התצוגה לקראת סוף השנה, גם אצלנו בישראל. כאן תפגוש ה-7 החדשה את המרצדס S קלאס (שהדור החדש שלה הושק בישראל בסוף 2013), את אודי A8 (שקיבלה מתיחת פנים בתחילת 2014) ואת לקסוס LS (שהדור החדש שלה הושק כאן ב-2013).

    במוו סדרה 7 החדשה

    הממדים החיצוניים של במוו סדרה 7 החדשה נותרו דומים למדי לאלו של הדור הקודם. ה-7 תוצע בשתי גרסאות, רגילה וארוכה (LWB). לגרסה הרגילה אורך כללי של 510 סנטימטרים, רוחב של 190 סנטימטרים, גובה של 148 סנטימטרים והיא יושבת על בסיס גלגלים באורך של 307 סנטימטרים. לגרסה הארוכה אורך כללי של 524 סנטימטרים, רוחב של 190 סנטימטרים, גובה של 148 סנטימטרים ובסיס גלגלים באורך של 321 סנטימטרים (14 סנטימטרים יותר מהגרסה הרגילה).
    הדגם החדש יהיה קל בכ-130 קילוגרמים לעומת הדגם היוצא, תודות לשימוש נרחב בסיבי פחמן מחוזקים בפלסטיק. מדובר בטכנולוגיה שהושאלה מדגמי ה-i8 העתידניים והפחתת המשקל תסייע בשיפור צריכת הדלק והתנהגות הכביש.

    תא הנוסעים יציע עיצוב מודרני מבעבר אך שומר על קווי העיצוב הכללים של הדור הקודם, כולל הקונסולה המרכזית שמופנית אל עבר הנהג, ידית ההילוכים ומערכת ה-iDrive. האחרונה, אגב, מקבלת שדרוג וכעת ניתן יהיה לשלוט בה לא רק דרך החוגה אלא גם דרך מסך המגע הצבעוני. השליטה על בקרת האקלים, עוצמת השמע והדיבורית תתבצע בעזרת מחוות ידיים. את הסמארטפון ניתן יהיה להניח בתא ייעודי, שגם יאפשר הטענה אלחוטית.

    היושבים מאחור לא הוזנחו כמובן ובבמוו יציעו כאופציה את חבילת ה"לאונג' האקסקלוסיבי". חבילה זו כוללת בקרת אקלים מפוצלת ל-4 אזורים נפרדים, מושבים אחוריים מפוצלים, קירור או חימום למושבים האחוריים, מסאז' במושבים האחוריים ומסעד מתקפל לרגליים. כאופציה יוצעו לנוסעים מאחור גם שולחן מתקפל, מחזקי כוסות נוספים וטאבלט מקורי של הרכב, דרכו יהיה אפשר לגלוש באינטרנט אבל גם לשלוט על מערכות הרכב.

    במוו סדרה 7 החדשה

    ויש גם מנועים. במוו סדרה 7 החדשה תוצע עם ליין חדש כמעט לחלוטין של מנועים ותיבות הילוכים שיציגו ביצועים משופרים לצד פליטת מזהמים מופחתת. לראשונה תוצע ה-7 גם עם יחידת הנעה היברידית-נטענת (740e xDrive) הכוללת מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין המפיק 245 כוחות סוס ומנוע עזר חשמלי המפיק 111 כוחות סוס. גרסה זו צפויה להציע טווח נסיעה חשמלי טהור של כ-40 קילומטרים וצריכת דלק משולבת שתגיע לפי נתוני היצרן עד ל-40 קילומטרים לליטר.

    היצע המנועים השגרתיים יותר מתחיל בדגם ה-730d המצויד במנוע טורבו-דיזל בנפח 3.0 ליטרים המפיק 265 כוחות סוס. לגרסה זו צריכת דלק ממוצעת של 22 קילומטרים לליטר והיא מזנקת מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.8 שניות.
    גרסת ה-740i מצוידת במנוע טורבו-בנזין בנפח של 3.0 ליטרים המפיק 321 כוחות סוס. לגרסה זו צריכת דלק ממוצעת של 15 קילומטרים לליטר והיא מזנקת מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.5 שניות.
    הגרסה הבכירה ביותר בשלב זה תהיה ה-750i והיא תוצע עם מנוע V8 טווין-טורבו-בנזין בנפח של 4.4 ליטרים המפיק 444 כוחות סוס.

    כל המנועים ישודכו לתיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה הילוכים, למערכת טעינה חכמה ולמערכת Start&Stop.
    במוו סדרה 7 החדשה

    רשימת החידושים שכוללת במוו סדרה 7 לא נגמרת במנועים. ה-7 החדשה תהיה המכונית הראשונה בעולם שתוצע עם מערכת חניה אוטומטית בשלט רחוק. כניסה או יציאה מחניון יוכלו להתבצע כשהנהג מחוץ לרכב ובצורה אוטומטית לחלוטין, כשהנהג שולט על המערכת בעזרת שלט רחוק המשולב במפתח החכם. מטעמי בטיחות המערכת תפעל רק כשהנהג נמצא בטווח ראיה מהרכב (או בתוך הרכב), אך אין ספק שמדובר בסנונית ראשונה בדרך למכונית אוטונומית מלאה.

    שאר אבזור הנוחות יכלול בערך את כל מה שתוכלו לחלום עליו, ואז קצת יותר. רשימת האבזור כוללת מערכת שמע עם 16 רמקולים והספק של 1,400 וואט, מערכת תצוגה עילית צבעונית, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית שגם שומרת על נתיב הנסיעה (מכונית אוטונומית, כבר אמרנו?), מתלים אדפטיביים מקדימה ומאחורה, פנסי חזית אקטיביים בטכנולוגיית LED מלאה ועוד.

    במוו סדרה 7 החדשה

    dddd