פולקסווגן גולף מקבלת מנוע בלומושן 1.0 ליטר

פולקסווגן גולף ספורטסוואן

המנוע החדש יגיע לכל משפחת הגולף והוא מספק 113 כ"ס, 20.4 קג"מ וצורך ליטר בנזין לכל 23.3 ק"מ

  • 07-06-2015
  • מאת: פבל צ'רניצקי

"אבל כבר יש פולקסווגן גולף בלומושן, אפילו מוכרים אותן בארץ" בטח תטענו, ובמידה מסויימת תהיו צודקים, אבל לא לגמרי. גרסאות בלומושן של הגולף קיימות אך לא עם מנועי בנזין ואף אלה אינן משווקות בישראל. למעשה, מעבר לים משווקות גרסאות מכוונות חסכון גם של סקודה פאביה וסופרב וכן של סיאט איביזה ולאון. בניגוד אליהן, הגולף המשווקת כיום בישראל ועושה שימוש במנועי 1.2 ו-1.4 ליטר TSI מוגדשי טורבו, משתמשת רק במה שפולקסווגן מכנה BlueMotion Technologies. טכנולוגיות עליהן מתבססת פילוסופיית בלומושן וכוללות מחוון להחלפת הילוך (בתיבות ידניות), מערכת טעינת המצבר ע"י בלימה ומערכת עצור וסע.

פולקסווגן גוף בלומושן

כעת משיקה פולקסווגן את הגולף בלומושן החדשה כאשר היא מצויידת במנוע הבנזין החסכוני ביותר בהיסטוריה של הגולף מחד, ועם המומנט היחסי גבוה למדי מאידך. למנוע החדש שלושה צילינדרים ונפחו 999 סמ"ק בלבד וכאשר הוא משודך לתיבת DSG כפולת מצמדים בעלת שבע מהירויות הגולף שבחזיתה הוא יושב מצליחה לצרוך ליטר של בנזין לכל 23.3 ק"מ. נתון מרשים לכל הדעות וקרוב מאוד לנתוני צריכת הדלק של מנועי דיזל מודרניים. גם פליטת המזהמים נמוכה במיוחד, עם 99 גר' לק"מ של CO2 בלבד ומתקן מיוחד למזעור פליטת NOx.

במקביל לגולף האצ'בק, תחל להציע פולקסווגן את גרסת הבלומושן גם עם הגולף סטיישן (שאיננה משווקת בישראל) שתשיג צריכת דלק זהה לדגם ההאצ'בק ועם הגולף ספורטסוואן שמצליחה להשיג צריכת דלק של 22.2 ק"מ לליטר.

משפחת פולקסווגן גולף בלומושן

למרות נתוני צריכת הדלק המרשימים, המנוע החדש ממש לא הופך את הגולף למה אנחנו אוהבים לכנות בעדה במקצועית - "עגלה". למרות נפחו הצנוע, מגדש הטורבו של פולקסווגן עוזר למנוע להפיק 113 כוחות סוס ומומנט מרבי מרשים מאוד של 20.4 קג"מ. למעשה מדובר על אחד המנועים עם יחס נפח-הספק הגבוהים ביותר בעולם. לצורך השוואה, מנוע ה-1.2 ליטר של פולקסווגן מפיק 90 או 110 כ"ס עם מומנט של 16.2 ו-17.8 קג"מ בהתאמה. מה שהופך את המנוע החדש לחזק יותר לא רק מבחינה יחסית אלא באופן מוחלט.

מלבד המנוע, פולקסווגן שיפרה גם את החבילה האווירודינמית של הגולף והצליחה להוריד את המקדם הגרר שלה לכדי 0.28. בנוסף, מקבלת הגולף בלומושן גם מערכת בולמי זעזועים שמנמיכה את המרכב ב-15 מ"מ ועוזרת להתמודד עם ההתנגדות לאוויר.

הגולף בלומושן מושקת בימים אלו בגרמניה עם תג מחיר של 20,450 אירו לגרסה הידנית או 22,325 אירו לזו עם תיבת DSG רובוטית, גבוה רק בכ-5% ממחיר הגולף הרגילה. למרות שהדגם ללא ספק מעורר עניין רב, חברת צ'מפיון הודיעה כי בשלב זה אין היא מתכננת ליבאו לישראל.

פולקסווגן גולף בלומושן

dddd