תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • יונדאי סנטה פה
  • יונדאי סנטה פה המחודש נחשף

    יונדאי סנטה פה

    הסנטה פה החדש נחשף במפרט קוריאני עם עדכון קליל של העיצוב, שיפור קטן של המנועים ומערכות בטיחות אקטיבית חדשות

    • 07-06-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    יונדאי סנטה פה נחשף כבר לפני ארבע שנים וכעת הגיע הזמן לחדש אותו במתיחת פנים לקראת אמצע חיי הדור. נראה שיונדאי ממשיכה במסורת בה היא דוגלת לאחרונה עם שינויים עדינים ולא מרחיקי לכת בכל הנוגע לעיצוב ומנועים, אך הפעם היא גם מוסיפה חבילת בטיחות אקטיבית מקיפה למדי.

    העיצוב החדש של הסנטה פה מקבל מספר עדכונים עדינים שעיקרם בחזית. הפגוש עוצב מחדש כאשר השינויים המרכזיים הם בתי תאורת היום ופנסי הערפל. גם עיצוב הגריל עודכן וכעת הוא מתהדר בפסי כסף כהים שמחליפים את פסי הכרום. בפנים השינויים זניחים וכוללים בעיקר היצע רחב יותר של שילובי צבעים וחבילות אבזור במפרט שונה מעט. בשלב זה טרם ידוע אילו חבילות יגיעו ארצה.

    יונדאי סנטה פה

    הסנטה פה הקוריאני נחשף עם שני מנועי הדיזל המוכרים של הדגם שעברו מקצה שיפורים קליל. המנוע הראשון, 2.0 ליטר טורבו דיזל, שאינו משווק בישראל מקבל תוספת קטנה של מומנט שמביאה אותו ל-41 קג"מ מרביים בטווח רחב יותר - בין 1,750 ל-2,750 סל"ד. הספק המנוע נותר ללא שינוי - 186 כ"ס. המנוע השני הוא זה שאנחנו מכירים מהגרסה הישראלית של הסנטה פה - 2.2 ליטר, גם הוא טורבו דיזל. מתכונת השיפורים של המנוע הבכיר דומה והיא כוללת שיפור קטן של המומנט ל-45 קג"מ מרביים והרחבת הסל"ד בו הוא מתקבל לטווח שבין 1,750 ל-2,750 סל"ד. גם כאן ההספק המרבי נשאר זהה למנוע היוצא והוא עומד על 202 כ"ס. מנועי הבנזין, ובראשם מנוע ה-2.4 ליטר, של הרכב טרם נחשפו ובשלב זה לא ידוע אם עברו שינויים או לא. את אלה יונדאי ככל הנראה תחשוף עם גרסתו הצפון אמריקאית של הסנטה פה.

    יונדאי סנטה פה

    ללא ספק, השינויים הגדולים ביותר שעבר יונדאי סנטה פה במסדרת מתיחת הפנים הם בתחום הבטיחות - הן הפאסיבית והן האקטיבית. יונדאי חיזקה את השלדה של הרכב, ובעיקר את האיזורים סופגי האנרגיה בפינותיו על מנת להשיג תוצאות טובות יותר במבחני הריסוק של ה-IIHS ובעיקרם במבחן החפיפה הקטנה, שהפך מאז הצגתו לאימת היצרניות והראה כשל אחר כשל ותוצאות מחפירות בהגנה על הנוסעים.

    אבל עוד לפני כן, הסנטה פה המחודש ינסה לשמור עליכם מלהיות מעורבים בתאונה מלכתחילה. הדגם המתוח יקבל חבילת מערכות בטיחות אקטיבית מקיפה למדי שתכלול ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית עם בלימת אוטומטית, התרעה על סטיה מנתיב ועוד.

    בפני הסנטה פה המחודש עומדת תחרות לא קלה, בעיקר מבית. קיה השיקה את הסורנטו החדש לא מכבר שיהיה מודרני יותר ופורד חשפה מתיחת פנים מקיפה מאוד לאקספלורר שלה. יחד עם זאת, לא ידוע עדיין מתי מי מהם יגיע ארצה.

     

    dddd