תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיאט
  • פיאט 500X
  • פיאט 500X עוד רגע פה

    פיאט 500X

    פיאט החלה בשיווק אגרסיבי ומאסיבי לקראת השקת הג'יפון החדש שלה. מחירו צפוי להיות כ-130,000 ש"ח

    • 01-06-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    בקרוב צפוי לנחות בישראל פיאט 500X, הג'יפון העירוני המעוצב ואחיו התאום של ג'יפ רנגייד. סמל"ת, יבואנית פיאט, החלה במסע פרסום רחב היקף תחת הכותרת The ס is coming בו היא מזמינה אתכם להירשם לאירוע ההשקה של ה-500X ומבטיחה רכב "שירעיד את הקטגוריה".

    טרם ידוע מתי בדיוק יתקיים האירוע, אבל קיבלנו אישור שהוא יתקיים במהלך החודש הקרוב. בינתיים אספנו לכם את כל מה שאנחנו יודעים על הג'יפון הראשון (בערך) של פיאט, שיגיע לישראל עם מבחר רחב למדי של אפשרויות התאמה אישית. ה-500X ישווק ב-5 רמות גימור, 12 צבעי מרכב ועם 8 עיצובי חישוקים שונים.

    פיאט 500X

    ה-500X יכנס לקטגוריה רוויית מתחרות, בה שולט ביד רמה כבר לא מעט שנים ניסאן ג'וק, שהיה אחד ממייסדיה. לאחרונה הצטרפו לחגיגה גם פיג'ו 2008, רנו קפצ'ור, התאומים שברולט טראקס ואופל מוקה. עם כמה שהקטגוריה רווייה מתחרות כבר היום, היא צפויה להפוך לצפופה עוד יותר במהלך כמה החודשים הקרובים עם השקתם הקרבה ובאה של מאזדה CX-3 והונדה HR-V.

    הג'יפון של פיאט כבר הושק באירופה לפני מספר חודשים ובינתיים הוא כבר הספיק לגרוף לא מעט חוות דעת מחמיאות על איכות החומרים, נוחות הנסיעה, מרווח תא הנוסעים וההתנהגות. הדעות על העיצוב הן, בלשון המעטה, מעורבות. תאהבו אותו או תשנאו אותו, להישאר אדישים כנראה לא תוכלו.

    פיאט 500X

    נגון לרגע כתיבת שורות אלו, טרם הגיעו הרכבים לישראל, אך ממסמכי משרד התחבורה עולה כי ייבואו של ה-500X אושר עם שלושה מנועים, כולם בנזין. הראשון בנפח 1.6 ליטר אשר מפיק 110 כ"ס והשניים האחרים הם מוגדשי טורבו בנפח 1.4 ליטר הזהים למנועים של האלפא ג'ולייטה. מנועי הטורבו מפיקים 140 ו-170 כ"ס. מסמכי הייבוא אינם מציינים את תיבות ההילוכים שיוצמדו למנועים אולם היות והמנוע האטמוספרי משווק רק עם תיבה ידנית ומנוע הטורבו הבכיר מוצע רק עם תיבה אוטומטית עם תשעה הילוכים והנעה כפולה, סביר להניח שאיתן הם יגיע גם ארצה. מנוע הטורבו החלש, מאידך, יותר מוצע באירופה עם תיבת שישה הילוכים ידנית או כפולת מצמדים וטרם ידוע מי מהן תגיע ארצה.

    באשר למחירו של ה-500X סמל"ת עדיין לא נתנה ולו פירור של מידע אבל לא באמת חשבתם שזה מה שיפריע לנו לשערך, נכון? המחיר בקטגוריה, לגרסאות אוטומטיות מתחיל ב-110,000 ש"ח לפיג'ו 2008 ברמת הגימור הבסיסית, ומאמיר עד 145,000 ש"ח מהם תצטרכו להיפרד עבור הדגם המאובזר ביותר של אופל מוקה. דגמים חדשים שמשיקה סמל"ת מתחילים על פי רוב בחלקה הגבוה של הקטגוריה המתאימה, כך שאפשר להניח די בבטחון, כי מחירו של פיאט 500X ינוע סביב 130-135 אלף שקלים לגרסת הבנזין עם 140 כוחות הסוס.

    חושבים שהמחיר של פיאט 500X יהיה נמוך יותר? או אולי גבוה יותר? יש לכם מידע פנימי מסווג שממש, אבל ממש אסור לפרסם? ספרו לנו את זה, ואת כל שאר הדברים שמעניינים אתכם על ה-500X בשרשור התגובות.

    הוראת ייבואת פיאט 500X

    dddd