סיאט איביזה עוברת מתיחת פנים

סיאט איביזה סטיישן

מערכת מולטימדיה חדשה, מנועים חדשים ואיכות חומרים משופרת. העיצוב במתכנות "מצא את ההבדלים"

  • 07-05-2015
  • מאת: פבל צ'רניצקי

סיאט איביזה הוצגה בדור הנוכחי ב-2009, ממש פרה-היסטוריה במונחים של עולם הרכב בכלל ובקטגוריות העממיות בפרט. בחלוף שש שנים, גם מתיחת הפנים שעברה האיביזה ב-2012 לא הצליחה להסתיר את הגיל שלה וזה ניכר כמעט בכל פרמטר. החל מהאבזור הסטנדרטי שכבר מזמן לא עומד בשורה אחת עם מערכות המולטימדיה והבטיחות האקטיבית שמקבלות מכוניות סופר מיני מודרניות, דרך איכות החומרים המאכזבת וכלה המרווח בתא הנוסעים שמרגיש פשוט לא מספק.

את הנושא האחרון מתיחת הפנים כנראה לא יכולה לשפר, וזה מובן, אבל את כל שלושת התלונות הראשונות סיאט מבטיחה שהיא שיפרה משמעותית. דווקא את העיצוב החליטו בסיאט שלא לשנות יותר מדי, והאמת היא שטוב שכך, כי די ברור שקסמו של העיצוב הנוכחי עדיין לא חלף. דור חדש לחלוטין של האיביזה צפוי להגיע, כך עפ"י סיאט, רק בעוד כשנתיים, אז בינתיים בואו נראה מה חדש במתיחת הפנים.

סיאט איביזה 2015

על מנת לבדל את האיביזה המחודשת מזו המוחלפת גם בפן החיצוני, מקבלת הסופר מיני את הפנסים המשודרגים של דגם ה-FR כסטנדרט, חישוקים בעיצוב חדש בגודל 16 או 17 אינץ'. בנוסף, תציע סיאט גם "חבילות צבע" - צביעה לבתי המראות, מסגרת הגריל הקדמי וצביעה דו-גונית לחישוקים באחד משבעה צבעים.

בתא הנוסעים השיפורים מוחשיים יותר. מלבד איכות החומרים המשופרת שסיאט מבטיחה, גם לתוך עיצוב תא הנוסעים יזלגו חבילות הצבע של סיאט. כאן אפשר יהיה לצבוע את פתחי המיזוג, פסי הקישוט מסביב לידית תיבת ההילוכים ועל ההגה כמו גם פסי ריפוד צבעוניים על המושבים.

סיאט איביזה 2015

אבל את מרכז תשומת הלב גונבת מערכת המולטימדיה החדשה של סיאט שמבטיחה "לשים את הקישוריות במרכז". סיאט מדווחת כי ממוצע הגילים של רוכשי האיביזה נמוך, מה שמעיד על כך שרובם אנשים שמחוברים לפיתוחים האחרונים בתחומי האינטרנט - או במילים אחרות, נושמים דרך שקע הטעינה של הטלפון שלהם. זו הסיבה שסיאט, מלבד להציע מערכת Full Link שתציג את תמונת הטלפון על המסך של מערכת המולטימדיה (מערכת המקבילה ל-Mirror Link), החלה גם בשיתוף פעולה עם חברת סמסונג שהתחייבה להמשיך ולפתח פתרונות שיאפשרו קישוריות מוחלטת בין הטלפונים שלה לבין המערכות של סיאט.

בנוסף, הטמיעה סיאט גם מספר מערכות בטיחות אקטיבית באיביזה החדשה. מעתה תימכר האיביזה כסטנדרט עם מערכת לזיהוי עייפות נהג ומערכת למזעור נזק משני שתפעיל את הבלמים לאחר תאונה כדי למנוע מהרכב להתנגש בעצמים נוספים לאחר המכה הראשונית.

סיאט איביזה 2015

השינויים הגדולים ביותר נמצאים מתחת לפני השטח - שם מקבלת האיביזה המחודשת מנועים חדשים שעומדים כולם בתקן יורו6 החדש. היצע המנועים כולל מנועי שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר עם הספק של 75 כ"ס בגרסתו האטמוספרית ו-95 או 110 כ"ס בשתי גרסאות מוגדשת טורבו. נתוני המומנט של מנועי הטורבו עומדים על 16.3 ו-20.4 קג"מ בהתאמה. בנוסף, מקבלת האיביזה את מנוע ה-1.4 ליטר טורבו בנזין החדש של קונצרן פולקסווגן שמפיק 150 כ"ס, 25.4 קג"מ מומנט ועושה שימוש בטכנולוגיית ניתוק צילינדרים על מנת להשיג צריכת דלק של 20.8 ק"מ לליטר.

על מנת לשפר את נוחות הנסיעה אבל לשמור על שמחת החיים, מקבלת האיביזה המחודשת - כאופציה בתוספת מחיר - מערכת בולמי זעזועים אדפטיביים עם שני מצבי נהיגה: נוחות או ספורט, שיקשיחו או ירככו את פעולת הבולמים וכן את מערכת ההיגוי.

סיאט איביזה המחודשת תגיע לאולמות התצוגה בספרד לקראת סוף הקיץ הנוכחי ואלינו היא תגיע במקביל. עם הגעתה לארץ תצטרף האיביזה לשורה ארוכה של מכוניות סופר חדשות או מחודשות שנוחתות בישראל בחודשים אלו, כאשר הבולטות הן אופל קורסה, סקודה פאביה, יונדאי i20 ועוד.

dddd