שיתוף הפעולה של מאזדה ופורד נושא פרי, ושני היצרנים הציגו בסוף השבוע האחרון שני טנדרים חדשים החולקים פלטפורמה משותפת. ה-BT50 של מאזדה עתיד להוות, אם להאמין להבטחות של מאזדה, שילוב מושלם בין מכונית עבודה קשוחה לרכב משפחתי מפנק. עיצובו החיצוני המרשים כולל חזית עם מאפיינים שלקוחים מדגמים משפחתיים אחרים של מאזדה ופנסים אחוריים שגולשים מדלת תא המטען אל הכנף האחורית לטובת מראה ספורטיבי ויוקרתי יותר. תא הנוסעים שודרג באופן משמעותי בהשוואה לדגם היוצא, ומלבד לוח שעונים בעיצוב ספורטיבי, מערכת בקרת אקלים מפוצלת ומערכת שמע מקורית מבטיחים במאזדה איכות חומרים משופרת "שטרם נראתה ברכבים מקבילים".
המפרט הטכני של ה-BT-50 טרם נחשף. אולם פורד, שחשפה במקביל את הריינג'ר (שחולק כאמור פלטפורמה משותפת עם ה-BT-50) כן פרסמה נתונים טכניים שבהחלט מרמזים על הצפוי במאזדה. הריינג'ר ישווק עם שלושה מנועים - מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטרים (166 כוח-סוס), מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.2 ליטרים (150 כוח-סוס) ומנוע טורבו-דיזל בנפח 3.2 ליטרים (200 כוח-סוס). כל הדגמים ישודכו לתיבת הילוכים אוטומטית עם שישה הילוכים או ידנית עם חמישה הילוכים. הדגמים בעלי ההנעה הכפולה יקבלו גם הילוך כוח ואפשרות לנעילת דיפרנציאל. בסיס הגלגלים גדל ל-320 סנטימטרים (בהשוואה ל300 במאזדה היוצאת).
פרטים נוספים אודות ה-BT-50 יפורסמו ככל הנראה בקרוב.
פורד ריינג'ר