תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי TT רודסטר
  • אאודי TT קופה
  • אאודי TT מקבלת מנוע 1.8 ליטר טורבו

    אאודי TT רודסטר

    המנוע החדש תופס את מקומו בתחתית הסולם עם 180 כ"ס ו-25.5 קג"מ

    • 27-04-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    אאודי TT, ששיווקה בישראל החל בינואר האחרון, הושקה בראשונה עם שני מנועי 2.0 ליטר טורבו בנזין ומנוע טורבו דיזל בנפח זהה, כאשר רק אחד ממנועי הבנזין הגיע לישראל. כעת מושקת המכונית עם מנוע נוסף שיהווה גרסת בסיס חדשה.

    המנוע החדש הוא ה-1.8 TFSI המוכר של הקונצרן שמשרת במגוון רחב של דגמים החל מסקודה אוקטביה ועד אאודי A6. שעבר אי אילו שינויים ושדרוגים על מנת לעמוד בתקני זיהום מחמירים יותר ועל מנת לשפר את יעילותו. הוא מפיק כאן, כמו בעבר, 180 כוחות סוס המתקבלים בבין 5,100 ל-6,200 סל"ד ו-25.5 קג"מ של מומנט שמגיע ב-1,250 סל"ד נמוכים וממשיך עד 5,000 סל"ד.

    מנוע ה-1.8 של אאודי TT

    המנוע החדש מצטרף לשלושת המנועים איתם משווקת ב-TT בעולם. שתי גרסאות של מנוע ה-2.0 ליטר טורבו בנזין שמפיקות 230 כ"ס ב-TT ו-310 כ"ס ב-TTS ו-2.0 ליטר טורבו דיזל מסדרת אולטרא החסכונית במיוחד שמפיק 184 כ"ס ומשיג צריכת דלק של 23.8 ק"מ לליטר.

    המנוע החדש ישודך לתיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים או כפולת מצמדים עם שבעה הילוכים. נתוני הביצועים מספרים על 6.9 שניות במיאוץ למאה קמ"ש בגרסת קופה הידנית או 7.0 שניות עם התיבה הרובוטית ומהירות מרבית של 241 קמ"ש. גרסת הרודסטר מוסיפה 0.3 שניות על זמני המיאוץ והמהירות המירבית שלה עם מנוע ה-1.8 ליטר היא 237 קמ"ש עם שתי תיבות ההילוכים.

    למרות המנוע הקטן יותר, והצמצום המחייב של "גרסת כניסה", אאודי טוענת שגם ה-TT עם המנוע הקטן יותר לא תסבול במחלקת האבזור והיא תגיע עם הרשימה המלאה שתכלול את מערך תא הטייס הוירטואלי, מושבי ספורט ומערכת היגוי עם יחס משתנה.

    אאודי TT

    גרסת ה-1.8 ליטר של אאודי TT תגיע לאולמות התצוגה בגרמניה עם תג מחיר של 32,100 אירו לגרסת הקופה ו-34,500 אירו לגרסת הרודסטר, שתיהן עם תיבות ידניות. לצורך השוואה, מחירן של גרסאות ה-2.0 ליטר בגרמניה עומד על 35,000 אירו לגרסת הקופה ו-37,900 אירו לגרסת הרודסטר. 

    dddd