תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אופל
  • אופל אסטרה סדאן
  • ביואיק
  • ביואיק ווראנו החדשה נחשפת

    אופל אסטרה סדאן

    ביואיק חושפת את הווראנו החדשה שתתבסס כמעט לחלוטין על אופל אסטרה ברלינה הבאה

    • 27-04-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    מה שמעניין בהצגת ביואיק ווראנו החדשה היא בכלל לא ביואיק ווראנו החדשה, היות והרלוונטיות שלה לשוק הישראלי אפסית לחלוטין. המותג הסמי-יוקרתי של GM מעולם לא זכה להצלחה כבירה בישראל ובימים אלו כבר ברור שימיו בישראל ספורים. המעניין הוא העובדה שהווראנו, שמבוססת באופן כמעט מוחלט על אופל אסטרה ברלינה, מספקת יותר מסתם הצצה לדור הבא של האסטרה.  

    הקרבה בין האסטרה הבאה לווראנו החדשה הוא די פשוט - ביואיק, כמו גם אופל, הם מותגים של GM, אך בניגוד למותגים האחרים של הענקית האמריקאית - שברולט או קאדילק - שזוכים לעצמאות מסויימת, ביואיק מבססת את רוב דגמיה הקומפקטיים על מכוניות של אופל. כך לדוגמא אפשר לקחת את ביואיק אנקור שהוא לא אחר מאשר אופל מוקה בתחפושת או או ביואיק ריגל שהיא בעצם אופל אינסיגניה יוקרתית ומאובזרת יותר.

    ביואיק ווראנו

    אז אם ביואיק ווראנו היא "סתם אופל אסטרה" למה היא בכלל מעניינת אותנו? כי היות והווראנו הנוכחית מבוססת בצורה כמעט אקסקלוסיבית על אופל אסטרה הנוכחית, זה רק הגיוני שהווראנו החדשה מתבססת על האסטרה החדשה. זו האחרונה, באופן לא מאוד מפתיע, אמורה להיחשף במהלך החודשים הקרובים - ככל הנראה בתערוכת פרנקפורט בספטמבר.

    הדברים המעניינים ביותר, מלבד העיצוב שנראה מאוד תואם לשפת העיצוב הנוכחית של אופל ואולי יקבל פנסים א-לא אופל אדם עם חשיפת האסטרה, הם המנוע ותיבת ההילוכים שיניעו את המכונית. הווראנו החדשה מצוידת במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר מהדור החדש של מנועי אקו-טק. המנוע מפיק 166 כוחות סוס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ מרשימים מאוד.

    ביואיק ווראנו

    מה שמעניין אף יותר מהמנוע החדש הוא העובדה ש-GM עברה להשתמש בווראנו בתיבת הילוכים כפולת מצמדים שככל הנראה תעשה את דרכה גם לאסטרה הבאה. התיבה בעלת שבעה הילוכים והיא עוזרת למכונית להשיג צריכת דלק של 16.4 ק"מ לליטר.

    כל שנותר לנו לעשות הוא להמתין בסבלנות ולראות האם מערכת ההנעה החדשה תגיע לאופל אסטרה החדשה, האם היא תיראה כמו הביואיק ווראנו. אגב אופל אסטרה החדשה, היא אינה מופיעה בתוכניות היבואנית לשנה הנוכחי, כך שאפשר להסיק שהיא צפויה להגיע לישראל רק במהלך 2016.

    dddd