תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • מרצדס GLC
  • מרצדס GLC קופה קונספט נחשף

    מרצדס GLC

    מרצדס מספקת הצצה ראשונה אל ה-GLC קופה-קונספט, מחליפו של ה-GLK שיתחרה ב-X4 של במוו.

    • 20-04-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    בסוף השנה שעברה הודיעה מרצדס על שינוי משמעותי שהיא מתכננת לערוך בשמות כל הדגמים והמנועים של רכביה. אחד מהחידושים שחשפה מרצדס באותו סדר מחודש הוא הוויתור על השם GLK לטובת שם חדש וברור הרבה יותר – GLC. פירושו של השם: GL – רכב פנאי-שטח, C – מבוסס על הפלטפורמה של ה-C קלאס החדשה. עכשיו המיצוב של הדגם בתוך משפחת הדגמים הענקית של מרצדס הרבה יותר ברור.

    עכשיו מספקת לנו מרצדס הצצה ראשונה אל דגם ה-GLC החדש, או ליתר דיוק אל גרסת הקופה של אותו הדגם, שאמורה להתחרות בעיקר בבמוו X4 החדש וצפויה להגיע לאולמות התצוגה לקראת שנת 2017. הנוסחה שמאחורי ה-GLC קופה ברורה ונחשפה כבר בחודש האחרון, עם ה-GLE קופה שנועד להתחרות ב-X6 המצליח של במוו. ה-GLC קופה קונספט דומה לו באופן ברור אך הוא כמובן קטן ממנו. אורכו של ה-GLC קופה 4.73 מטרים בלבד, לעומת ה-GLE קופה שמתהדר באורך כולל של 4.9 מטרים. גם בסיס הגלגלים של ה-GLC קצר יותר, 2.83 מטרים לעומת 2.9 מטרים ב-GLE.

    מרצדס GLC קופה קונספט

    במרצדס מסבירים כי מדובר בשלב זה בדגם קונספט אך הוא קרוב מאוד לייצור והדגם הסדרתי צפוי להיות דומה לו עד מאוד. אפילו ארבעת האגזוזים, שנראים מעט מוגזמים על דגם הקונספט, אינם תלושים לגמרי מהמציאות. הם קיימים בדגם הסדרתי של ה-GLE קופה ולא מן הנמנע שיגיעו גם ל-GLE קופה הסדרתי. מראות הצד הקטנות וחישוקי הסגסוגת הענקיים (21 אינטש') – כנראה שיישארו בגדר קונספט.

    דגם הקונספט מצויד במנוע V6 כפול מגדשי טורבו בנפח של 3.0 ליטרים שמפיק 362 כוחות סוס ומשודך למערכת הנעה כפולה קבועה (4MATIC). תיבת ההילוכים היא אוטומטית עם לא פחות מ-9 יחסי ההעברה (9G-Tronic). יחידת הנעה מרשימה זו תגיע בסופו של דבר לייצור סדרתי, אך זה יהיה ככל הנראה רק בגרסת ה-GLC450 AMG שתושק בהמשך. גרסאות הייצור הסדרתיות יקבלו לפחות בהתחלה מנועים קטנים, חלשים וחסכוניים יותר.

    מרצדס GLC קופה קונספט

    dddd