תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • במוו
  • במוו סדרה 7
  • במוו סדרה 7 החדשה - פרטים ראשונים

    במוו סדרה 7

    במוו חושפת קומץ פרטים ראשונים על הדור הבא של ספינת הדגל שלה. בתפריט: משקל נמוך ב-130 ק"ג, מנועים חדשים וחניה בשלט רחוק

    • 19-04-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    במוו סדרה 7 החדשה צפויה להיחשף לעולם בעוד מספר חודשים, ככל הנראה לפני סוף השנה הנוכחית. אך נראה שבמוו מרגישה שהיא הצליחה לפתח כמה טכנולוגיות מעניינות למדי למכונית החדשה. כל כך מעניינות, שהיא אפילו לא יכולה לשמור אותן בסוד ומחליטה לשתף אותנו.

    נתחיל משני דברים בנאליים ורגילים, אבל גם אלה שיהיו המשמעותיים יותר - המנוע והשלדה. על הראשון במוו לא חושפת פרטים מלאים אלא רק מספרת כי הוא יהיה משושה צילינדרים טורי ומוגדש טורבו. הימור שלנו הוא על 3.0 ליטרים עם קצת יותר מ-300 כ"ס. מה שבמוו כן מספרת הוא שהמנוע יעבוד בשילוב עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה מהירויות.

    לגבי השלדה מפרטת היצרנית קצת יותר ומספרת כי פלסטיק מחוזק בסיבי פחמן (CFRP), סגסוגות מתכת מורכבות ושאר אקזוטיקה מהווים חלק מרכזי בשלדה החדשה של ספינת הדגל. התוצאה היא חוזק משופר, קישחות מרכב גבוהה יותר שתאפשר ביצועים טובים יותר ואחיזה גבוהה יותר בפניות וכן משקל שיהיה נמוך בעד 130 ק"ג מזה של הדגם הנוכחי.

    במוו סדרה 7 החדשה

    ועכשיו נעבור לדברים הרבה פחות חשובים אך הרבה יותר מעניינים - צעצועים. לא חדש לאף אחד שאם אתם רוצים לדעת מה יהיה במכונית המשפחתית שלכם בעוד עשור פלוס מינוס, כל שעליכם לעשות הוא לתת מבט לרשימת האבזור של מכוניות הפאר. דוגמה? בבקשה - קדם מותחנים לחגורות הבטיחות הופיעו לראשונה במרצדס S קלאס בשנת 1981, הפנסים עוקבי הפניה הראשונים הושקו עם אאודי A8 ב-2002 ובמוו סדרה 7 הייתה הראשונה להציג בולמי זעזועים אדפטיביים (ופקס. כן, פקס) בסוף שנות ה-80 (כשאנשים עדיין השתמשו בפקסים).  

    נראה במוו סדרה 7 החדשה תמשיך במסורת החידושים, אך תחילה היא מדביקה את הקצב עם שאר העולם. עד היום, השליטה על מערכת ה-iDrive של במוו נעשתה באמצעות מרכז שליטה שבמרכזו חוגה בעזרתה מתפעל הנהג את התפריטים השונים. מהדור החדש של הסדרה 7, תהפוך היצרנית את המסך למסך מגע ותצרף אותו לחוגה.

    המערכת המעניינת הראשונה שמציגה במוו היא מערכת שליטה בעזרת מחוות והיא לא בדיוק מה שחשבתם. כשקוראים על מסך מגע ומיד לאחר מכן על מחוות, הנטייה הטבעית היא לחשוב על מחוות על מסך המגע, אולם זה לא הסיפור כאן. במוו מציגה מערכת שתנטר את תנועת ידיו של הנהג בחלל תא הנוסעים ותוכל להפעיל אופציות שונות. כך שעם בעוד מספר שנים תראו מישהו עומד לידכם ברמזור ומנופף בידיים כמו אחוז דיבוק - הוא כנראה פשוט מנסה לחייג למישהו או לנווט לתחנת דלק.

    במוו סדרה 7 החדשה

    את המערכת השניה מכנה במוו "חניה בשלט רחוק" ובאופן לא ממש מפתיע היא עושה בדיוק את זה. חונה את המכונית, בשלט רחוק. מערכות חנייה "אוטומטיות" קיימות כבר לא מעט זמן והן אפילו מוצעות במספר מכוניות שנמכרות בישראל - סקודה יטי למשל - אך עד היום הנהג נאלץ לשבת במכונית ולהעביר מ-D ל-R, ללחוץ על הגז והבלם. למעשה כל מה שהמערכת עשתה היה לשלוט בהגה - לא בדיוק אוטומטי. כעת במוו מדווחת כי הסדרה 7 החדשה תוכל לקחת את מושכות לידיים באופן מלא. הנהג יוכל לצאת מהמכונית, ללחוץ על כפתור וזו תחנה את עצמה אפילו בחניות הצפופות ביותר. הסוף לסימני פתיחת דלתות? כנראה שלא, אבל אפשר לפנטז.

    במוו אינה מוסרת מתי תסיר את הלוט מסדרה 7 החדשה, אך מקורות יודעי דבר מוסרים כי המכונית תחל להימכר לקראת סוף השנה. כך שאנחנו מרשים לעצמנו להעריך בשמרנות כי המכונית תחשף במלואה בעוד לא יותר ממספר חודשים בודדים.

    dddd