תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אופל
  • אופל אדם
  • אופל אדם רוקס
  • אופל אדם רוקס S נחשפת

    אופל אדם

    הכל חוץ מחמודה ובטוח לא איטית. כך מתארת אופל את גרסת ה-150 כ"ס של האדם רוקס הקשוחה

    • 14-04-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    הרבה משקל יושב על כתפיה של אופל אדם, הקטנה האופנתית החדשה של היצרנית הגרמנית. לא פלא אם כך, שמאז היא הוצגה, השריצה המכונית כבר מספר לא מבוטל של גרסאות, ביניהן אדם S ספורטיבית, רוקס מוגבהת וגרסאות Open Air פתוחות גג של שתיהן. כעת חושפת אופל את הגרסה הטבעית האחרונה שהייתה חסרה בפאזל הדגמים - אופל אדם רוקס S ספורטיבית.

    אופל אדם רוקס S

    בדיוק כמו באדם S, שצפויה להגיע לישראל לקראת סוף השנה, גם האדם רוקס S מקבלת את מנוע ה-1.4 ליטר מוגדש הטורבו של GM אשר מפיק 150 כ"ס ומומנט מרבי של 22.4 קג"מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים ידנית והאדם רוקס S מגיעה למאה קמ"ש תוך 8.5 שניות זריזות למדי. אבל אופל לא עוצרת בנתוני תאוצה מסורתיים ומספרת שבהילוך חמישי, תאיץ המכונית מ-80 ל-120 קמ"ש תוך 7.9 שניות בלבד. צריכת הדלק, כך עפ"י אופל, עומדת על 16.4 ק"מ לליטר נאים מאוד.

    מלבד המנוע החזק, האדם רוקס S כמובן גם מכוילת להתנהגות ספורטיבית יותר. המתלים קשיחים יותר והמרכב הונמך ב-15 מ"מ ביחס לאדם רוקס הרגילה, (שהם בדיוק אותם 15 מ"מ בהם אופל הגביהה את האדם כדי להביא לעולם את הרוקס, אבל בואו לא נהיה קטנוניים) שני דברים שביחד עם הממדים החיצוניים הקטנטנים אמורים לספק התנהגות זריזה ושובבה.

    אופל אדם רוקס S

    טוב לראות שאופל ממשיכה עם היצע התוספות הארוך גם בגרסה הזו. כאשר אופל אדם רוקס S תחל להימכר באירופה בחודשים הקרובים, היא תוצע כסטנדרט עם גג בד נגלל, מערכת מולטימדיה וכל עשרות מיליון אפשרויות ההתאמה האישית של האדם והאדם רוקס הרגילות.

    במהלך השנה הקרובה מתעתדת יבואנית אופל להתחיל לשווק בישראל את כל ליין המכוניות הקטנות שלה. עד סוף השנה הקרובה יגיעו לישראל אופל קורסה, אופל אדם S, אדם רוקס הרגילה, ולבסוף אופל קארל שתתפוס את מקום הדגם הבסיסי יותר. יחד עם זאת, טרם ידוע אם אופל אדם רוקס S תהיה חלק מהרשימה. אם אכן תגיע, כנראה שלמתחרות העיקריות בסגמנט הג'יפונים העירוניים - ניסאן ג'וק, פיג'ו 2008 ואולי אפילו אופל מוקה - תהיה מתחרה מעניינת למדי.

    dddd