תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • הונדה
  • הונדה סיוויק האצ'בק
  • הונדה סיוויק המחודשת נוחתת בישראל

    הונדה סיוויק האצ'בק

    הסיוויק המוחדשת מקבלת מערכת מולטימדיה ואביזרי בטיחות חדשים, עיצוב מודרני יותר וגרסת ספורט דיזיין חדשה. המחירים נותרו ללא שינוי. החל מ-135,000 ש"ח

    • 14-04-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    הדור הנוכחי של הונדה סיוויק האצ'בק עברה מתיחת פנים ראשונה לפני כחצי שנה, שנתיים לאחר גרסת הסדאן האמריקאית והיום היא נוחתת בישראל, פחות מחודש לאחר שהושק הדגם המחודש של הונדה CR-V. למרות שבמסגרת מתיחת הפנים גדלה הסיווק ב-7 ס"מ לאורך ל-437 ס"מ, תא המטען לא גדל ונשאר בנפח של 407 ליטר. יחד עם זאת, למרות השינויים הנרחבים עליהם תקראו בעוד רגע, החליטה היבואנית שלא לשנות את המחירים שיעמדו על החל מ-135,000 ש"ח.

    מתיחת הפנים של הסיוויק אמנם איננה משמעותית או מהפכנית, אך היא נוגעת בלא מעט תחומים. העיצוב עבר מספר שינויים ועדכונים תוך שאיבת השראה מהסיוויק טייפ R החדשה שהוצגה לאחרונה. תא הנוסעים מקבל נגיעות עיצוב בדמות ידיות כרום, ריפוד חדש למושבים ולראשונה גם את מערכת Honda Connect שכבר ראתה את הבכורה שלה בישראל עם ה-CR-V. המערכת מבוססת על מערכת הפעלה אנדרואיד ומסך רב-מגע (7 אינץ') שלה מאפשר שימוש במחוות, זום באמצעות צביטה שאר פעולות שהתרגלנו אליהן מהטלפונים שלנו. בנוסף, יכולה המערכת גם לשקף את התמונה המוצגת על מסך הסמארטפון בעזרת מערכת Mirror Link. זאת כמובן לצד כל שאר סוגי הקישוריות המקובלים.

    הונדה סיוויק

    הונדה מדווחת גם על כך שמערכת ה-AHA, או Agile Handling Assist בשמה המלא, מגיעה גם היא לסיוויק המחודשת. המערכת מהווה למעשה חלק נוסף של מערכת בקרת היציבות והיא אחראית על ייצור אחיזה כביש מוגברת בפניות ובסופו של דבר לגרום לנהיגה בטוחה, יציבה ומהנה יותר. מערכת ה-AHA, בדומה למערכות דומות שקיימות אצל יצרניות אחרות, בולמת בעדינות את אחד, או יותר, מהגלגלים באופן עצמאי ובכך עוזרת לו להשיג יותר אחיזה בפניה. כח הבלימה המופעל זעום ומשך הבלימה קצרצר, כך שרוב הנהגים אפילו לא ירגישו את פעולת המערכת אלא פשוט ירגישו שהם פתאום נהגים טובים יותר, ובינינו, אין כמו ליטוף קטן לאגו.

    אבל השדרוג המערכתי לא נעצר שם, והסיוויק החדשה הופכת להיות המשפחתית העממית הראשונה בישראל מערכת בלימה עירונית אוטומטית. מערכת שמציבה אותה מעל המתמודדות הטבעיות שלה - מאזדה 3, טויוטה אוריס וסובארו אימפרזה. הונדה מכנה את המערכת CTBA כלומר City Brake Assist והיא עובדת במהירויות של עד 32 קמ"ש. המערכת עושה שימוש ברדאד המותקן בחזית המכונית ובמידה והיא מזהה סכנת התנגשות, היא מתריעה לנהג. אם זה האחרון אינו מגיב המערכת בולמת את הרכב לבד. לא, זה לא אומר שעכשיו אפשר לסמס בפקקים.

    הונדה סיוויק

    מה שלא עבר כל שינוי, הוא המנוע. עדיין מדובר באותו מנוע 1.8 ליטר אטמוספרי המפיק 142 כוחות סוס ומומנט מרבי של 17.4 קג"מ. המנוע ימשיך להיות משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בת חמישה הילוכים ובשלב זה נראה שהגרסה הידנית ירדה מההיצע. הונדה לא מספרת על שיפור בביצועים או בצריכת הדלק, כך שאפשר להמר די בוודאות על כך שהם נותרו כשהיו - עם 11.4 שניות למאה קמ"ש ו-15.8 ק"מ לליטר עפ"י הצהרת היצרנית.

    עם הגעת הסיוויק המחודשת, משיקה חברת מאיר, היבואנית, גם גרסת "ספורט דיזיין" שכשמה כן היא - מקבלת עיצוב ספורטיבי יותר שלוקח השראה לא מבוטלת מהסיוויק טייפ R החדשה. בהודעה לעיתונות, "נפלט" ליבואנית גם שאותה טייפ R תושק גם היא "בעתיד הקרוב". גרסת הספורט דיזיין מתאפיינת בספויילר אחורי, חישוקי 17 אינץ', מספר סממני עיצוב של הטייפ R ותקרה שחורה בתא הנוסעים.

    הונדה סיוויק 2015 - גרסאות ומחירים:

    הונדה סיוויק 1.8 אוטומט קומפורט: 135,000 ש"ח
    הונדה סיוויק 1.8 אוטומט אלגנס: 145,000 ש"ח
    הונדה סיוויק 1.8 אוטומט ספורט דיזיין: 148,000 ש"ח

    dddd