תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סקודה
  • סקודה פאביה
  • סקודה פאביה החדשה בישראל

    סקודה פאביה

    הדור השלישי של הפאביה נוחת בישראל במחיר של החל מ-80,000 ש"ח לדגם ידני או 95,000 ש"ח לאוטומטי

    • 12-04-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    שנת 2015 תירשם בהיסטורית שוק הרכב הישראלי (לפחות בשנתיים שלוש הקרובות) כשנת הסופר מיני. היום הושקה בישראל סקודה פאביה החדשה והתחילה את הפרק השני לאחר שאת חודש מרץ פתחנו עם השקת יונדאי i20 החדשה. בהמשך צפויות להגיע גם אופל קורסה, מאזדה 2, הונדה ג'אז החדשה ועוד, אבל הפעם נתמקד בפאביה.

    למרות שמדובר בדור חדש (שלישי) לסופר מיני של סקודה, הפאביה החדשה מתבססת למעשה על אותה הפלטפורמה כמו הדגם היוצא, פלטפורמה אותה היא חולקת עם פולקסווגן פולו וסיאט איביזה. שני הרמזים היחידים לכך שמדובר באותה פלטפורמה הם האורך הכללי ואורך בסיס הגלגלים שנותרו ללא שינוי על 399 ו-247 ס"מ בהתאמה. לעומתם, הרוחב צמח בתשעה ס"מ לסך של 173 והגובה קטן בקצת יותר משלושה ס"מ ל-147 ס"מ. גם תא המטען גדל מעט וזה מציע כעת נפח של 305 ליטרים לעומת 300 בדגם הקודם.

    הפאביה החדשה מציעה שיפור מסוים, אם כי לא מאוד דרמטי, באיכות החומרים והגימור, אופציה למספר צבעי פנים בשתי רמות הגימור הגבוהות ושינוי די מהותי בעיצוב, שהפך זוויתי יותר ומאוד דומה לפולו. 

    סקודה פאביה החדשה - אקטיב + אמבישן

    השינוי המשמעותי ביותר בפאביה החדשה הוא המנועים. היא זונחת את מנוע ה-1.4 ליטר האטמוספרי ועוברת להשתמש באופן בלעדי במנוע 1.2 ליטר טורבו (בדומה לפולו מחודשת) שמוצע בשתי רמות הספק. הראשון מפיק 90 כ"ס ו-16.3 קג"מ, הוא משודך רק לתיבת הילוכים ידנית ויגיע בשלב זה רק בגרסת אקטיב הבסיסית. גרסת המנוע השנייה מפיקה 110 כ"ס ו-17.8 קג"מ של מומנט והיא משודכת לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם שבעה יחסי העברה, הידועה כ-DSG7. צריכת הדלק של שני המנועים זהה ועומדת על 21.3 ק"מ לליטר.

    סקודה פאביה החדשה תוצע בארבע גרסאות האצ'בק וגרסת סטיישן (שתגיע בשלב זה רק ברמת גימור אמבישן האמצעית). רמת הגימור הבסיסית, אקטיב, היא היחידה שמוצעת עם שני המנועים ועקב כך עם שתי תיבות ההילוכים. מחיר של הגרסה הידנית עומד על 80,000 ש"ח בעוד זו האוטומטית (עם המנוע החזק יותר) תעלה לכם 95,000 ש"ח.

    רשימת אבזור הנוחות לא מלהיבה במיוחד וכוללת שני חלונות חשמל, רדיו דיסק עם כניסות USB ו-AUX אך ללא מסך מגע וללא דיבורית, וחישוקי פלדה עם כיסויי פלסטיק (טאסות). יחד עם זאת, טוב לראות שסקודה, יחד עם צ'מפיון, החליטו שלא לקצץ באבזור הבטיחות וזה כולל רשימה מלאה של אביזרים כגון 6 כריות אוויר עם ניתוק של כרית האוויר של הנוסע, מערכת XDS כחלק מבקרת היציבות האלקטרונית, בלימה לאחר תאונה (כדי למנוע נזק משני), עיגוני איזופיקס ועוד.

    סקודה פאביה החדשה - אקטיב

    גרסת אמבישן, שתוצע כאמור רק עם המנוע החזק והתיבה הרובוטית, תעלה לכם 100,000 ש"ח והיא מציעה רשימת אבזור קצת יותר נדיבה - מערכת מולטימדיה עם מסך 5 אינץ' עם אפשרות לשיקוף מסך הסמארטפון (במכשירים תומכים), ארבעה חלונות חשמל, פנסי LED לתאורת יום, בקרת שיוט, הגה קטום עם ריפוד עור מחורר, תא כפפות מואר ומקורר ועוד. גרסת אמבישן מוסיפה לרשימת אבזור הבטיחות גם מערכת להתרעה על עייפות הנהג ואת מערכת Front Assist אותה כבר קיבלה הפולו מתוחת הפנים. המערכת מתריעה על אי שמירת מרחק ובעלת יכולת בלימה אוטומטית במקרה והיא מזהה סכנת התנגשות. גרסת הסטיישן (ספייס) תעלה 10,000 שקלים נוספים - מחיר שמציב אותה בדיוק מול המתחרה הקלאסית היחידה שלה, רנו קליאו סטיישן. מעבר לתא מטען של 505 ליטרים, היא מקבלת גם שקע 12v ומדף נגלל בתא המטען, חישוקי סגסוגת 16 אינץ ופסי גגון.

    סקודה פאביה החדשה - אמבישן

    גרסת סטייל תוספת את מקומה של האלגנס בתור הגרסה הבכירה, מחירה יעמוד על 105,000 ש"ח והיא כבר מגיעה מצויידת בכל טוב. חישוקי 16 אינץ', בקרת אקלים, כניסה והנעה ללא מפתח, מראה פנימית מתכהה פנימית, חלונות אחוריים כהים ומערכת מולטימדיה מתקדמת יותר עם מסך 6.2 אינץ' שאמנם עדיין קטן יחסית לקטגוריה אך גדול בהשוואה לדגמים האחרים. בגרסה זו תוצע גם אפשרות של ארבעה צבעים לגג, לחישוקים ולבתי המראות (בתוספת מחיר).

    סקודה פאביה החדשה - סטייל

    סקודה פאביה החדשה - גרסאות ומחירים:

    1.2 ידני 90 כ"ס אקטיב: 80,000 ש"ח
    1.2 אוטומטי 110 כ"ס אקטיב: 95,000 ש"ח
    1.2 אוטומטי 110 כ"ס אמבישן: 100,000 ש"ח
    1.2 אוטומטי 110 כ"ס סטייל: 105,000 ש"ח
    1.2 סטיישן אוטומטי 110 כ"ס אמבישן: 110,000 ש"ח 

    dddd