תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • טויוטה
  • טויוטה ראב4
  • טויוטה ראב4 - מתיחת פנים ודגם היברידי

    טויוטה ראב4

    הראב4 עובר מתיחת פנים שממשיכה את מסע ההתחדשות של טויוטה ולראשונה הוא גם מקבל מערכת הנעה היברידית

    • 06-04-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    נראה שטויוטה עובדת שעות נוספות. בחודשים האחרונים הספיקה היצרנית לחדש כמעט את כל ליין הדגמים שלה. החל מהקאמרי שעברה מתיחת פנים מאסיבית, האוריס והאוונסיס שעברו שדרוגים עיצוביים ואפילו הקורולה המחודשת כבר הספיקה ספק להיחשף, ספק להיות מודלפת בסרטון שמסביר על מערכות הבטיחות של היצרנית. עכשיו הגיע תורו של טויוטה ראב4, הקרוסאובר שזוכה ללא מעט פופולאריות בצפון אמריקה אך מקבל כתף קרה בישראל.

    אצלנו, בגלל מחיר גבוה מג'יפונים מתחרים דוגמת מיצובישי אאוטלנדר או קיה ספורטאז' ומערכת הנעה כפולה שלא כולם בהכרח צריכים - בניגוד למאזדה CX-5 או הונדה CR-V שמוצעים גם בגרסאות הנעה כפולה - הצלחתו של הראב4 בישראל לא מרקיעה שחקים. ברבעון הראשון של 2015 נמסרו בישראל רק כ-300 יחידות של הראב4, קצת יותר מעשירית ממסירות הספורטאז' שמוביל את הקטגוריה.

    החידושים העיצוביים בראב4 הולכים יד ביד עם שאר דגמי טויוטה. החזית מקבלת פנסים צרים ומשלושים עם תאורת לד מלאה המוצעת כאופציה, פגוש חדש ומגלש כסוף שרומז שהראב4 החדש אוהב לשחק בשטח. בצדדים מקבל הרכב חצאיות חדשות ומאחור הוחלפה דלת תא המטען וגם לכאן מצאו את דרכם פנסי לד.

    טויוטה ראב4 החדש 2016

    בפנים השינויים העיצוביים קטנים עוד יותר ומסתכמים בצג 4.3 אינץ' בלוח המחוונים, עוד קצת כפתורים על ההגה וזהו פחות או יותר. טויוטה מדגישה כי היא במקום לשנות דרסטית את עיצוב תא הנוסעים, היא החליטה להתמקד בשיפור איכות החומרים וההרכבה לצד הארכת רשימת האבזור - מהלך שאנחנו בטוחים שיקבל אישור לבבי מלקוחות טויוטה המסורתיים. על מנת שהראב4 החדש לא יראה לגמרי כמו זה היוצא, הוסיפה טויוטה להיצע גם מספר צבעי ריפוד חדשים.

    רשימת האבזור תכלול מעתה מספר מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות יותר, בהן מערכת בלימה אוטומטית עם יכולות קיזוז קמ"שים משופר, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על סטיה מנתיב, התרעה על אי שמירת מרחק, מערך מצלמות היקפי, תאורת חזית אקטיבית ועוד.

    אבל החדשה המרעישה באמת היא לא שמעכשיו תוכלו לצבוע את המושבים של הראב4 שלכם בצבע בז' ואפילו לא שלדגם החדש יש מחזיק כוסות שהונדס מחדש כדי להכיל כוסות קפה גבוהות עם ידית. הדבר המשמעותי ביותר הוא הוספת דגם היברידי להיצע דגמי הראב4 שתרחיב את ליין הדגמים ההיברידיים של טויוטה לשמונה.

    טויוטה ראב4 החדש 2016

    טויוטה לא מספרת איזו מערכת הנעה היברידית תעשה את דרכה לראב4 החדש, אך היא כן מספרת שהיא תורכב ממנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר ושני מנועים חשמליים, כאשר אחד מהם יעזור למנוע הבנזין להניע את הגלגלים הקדמיים והשני יהיה אחראי על הנעה הציר האחורי. היות ועל מדף החלפים של טויוטה ישנה נכון להיום בדיוק מערכת אחת כזו, שמפיקה הספק משולב של בין 200 כ"ס בקאמרי הייבריד החדשה לבין 223 כ"ס בלקסוס IS300h, סביר להניח כי תהיה זו אותה מערכת שתניע גם את הראב4 החדש.

    טויוטה ראב4 החדש צפוי להגיע לאולמות התצוגה באירופה לקראת סוף השנה הנוכחית והגרסה ההיברידית תצטרף בתחילת 2016. אלינו צפויות להגיע שתי הגרסאות בשנה הבאה.

    dddd