תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי Q3
  • אאודי RSQ3 - מבחן דרך

    אאודי Q3

    "למה?" היא השאלה שמובילה את מבחן הדרך של אאודי RSQ3. למה 300 כ"ס, למה בג'יפון, ולמה זה טוב?

    • 26-03-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: פבל צ'רניצקי

    בבואכם לקרוא את פחות או יותר 1000 המילים הקרובות, אני רוצה שתעשו לי טובה קטנה. כמו שעושה כל חייל בצה"ל, בסדיר או במילואים, תשאירו את ההגיון בש"ג. אם אתם מחפשים פה דיונים על נפחי תא מטען, ליטוף דשבורדים או נוחות ריתום ילדים במושבי בטיחות, אני חושש שטעיתם בכתובת.

    היום אנחנו הולכים לדבר על אאודי RSQ3. סוג של בהמת מירוץ שכזו, שאין באמת דרך טובה או עדינה יותר לתאר את המכונית הזאת. אפשר לשייך אותה לקטגוריה כזו או אחרת רק מחמת הספק היא נמצאת איפשהו על הגבול שבין ג'יפון למכונית ראלי למטחנת פניות לבולסת קילומטרים ל... הבנתם את הרעיון. בקריאה ראשונה של המפרט הטכני ומבט זריז על התמונות, נראה שמישהו במחלקת ההנדסה של אאודי קיבל קצת יותר מדי חופש פעולה. אם הייתי מקבל היום משאלה אחת, יכול מאוד להיות שהייתי מבקש להיות נוכח בישיבה שבה נולדה המכונית הזאת.

    אאודי RSQ3

    "בוא ניקח את ה-Q3, נדחוף פנימה את המנוע של ה-RS3, בפינות נשים חישוקי 20 אינץ' ונקשט את כל הסיפור הזה בפגושים עצבניים, ספוליירים ענקיים וטירוף. הרבה הרבה טירוף". אלה כנראה היו המילים שאמר האנס אחד להאנס אחר בהפסקת הצהריים שקדמה לתחילת העבודה על ה-RSQ3. "רעיון מצויין" בטח אמר להם האנס שלישי, המנהל של שני ההאנסים הראשונים. "צאו לדרך". אז הם יצאו.

    בבוקר שפתח את סוף השבוע שלי איתו הרושם לא השתנה. מכל זווית שאני מסתכל עליו, הג'יפון שאמור להשתייך לאחת הקטגוריות ההגיוניות ביותר בעולם הרכב נוטף אטרף מכל פתח וחריץ במרכב. החל מאותם חישוקים ענקיים שמאכלסים בלמי פרפר מחוררים שנראה כאילו נתלשו מאופנוע מירוץ וקאליפרים אדומים כמיטב המסורת, דרך לוע המפלט העצום מתחת לפגוש האחורי וכלה בכיתוב ה-quattro שמעטר את הגריל הקדמי ולא משאיר צל של ספק שיש לנו פה עסק עם מכונה רצינית. זאת ממש, אבל ממש לא האאודי של הספר - סליחה, מעצב השיער - שלכם.

    המצב בתא הנוסעים שפוי הרבה יותר, למרות שאחרי בחינה קצרה, מסתבר שהרכב אותו קיבלתי למבחן חסר לא מעט פינוקים שהגיעו ברכב המבחן הקודם של היבואנית. את סביבת הנהג אפשר לסכם במילה אחת - אאודי. הכל נקי, איכותי ונעים, מהודק, מחובר למקום בלי מילימטר של חופש תנועה וכרגיל, נראה כאילו עוצב על-ידי קבוצה של רואי חשבון. קצת חבל לראות תא נוסעים שמעוצב בצורה כל כך שונה מהחוץ, אבל כאמור, אם תרצו להוסיף פריט כזה או אחר, כולם נמצאים במרחק "וי" אחד בטופס ההזמנה. קצת חבל מספר 2 הוא המושב, שממוקם קצת גבוה מדי לטעמי גם בתחתית המהלך, על אחת כמה וכמה אם אנחנו מביטים ב-RSQ3 תחת זכוכית מגדלת של מכונית ספורטיבית.

    אאודי RSQ3

    גם מאחור ובתא המטען אין הפתעות. הרי אמרנו שבסופו של יום, מדובר על התאום הרשע של ה-Q3, אבל תאום נשאר תאום והמרווח במושב האחורי מספק לחלוטין אפילו שמעל הראש יושב גג זכוכית פנורמי שנפתח בחלקו הקדמי ובתא המטען יש נפח של 356 ליטרים, מספיק מקום בשביל שיישפכו לכם כל הקניות שעשיתם בסופר כבר בפניה הראשונה.

    אבל חדל קשקשת. לא באנו לפה כדי לדבר על מרווח ברכיים או וויי תליה לשקיות. כדי להגיע לאותה פניה ראשונה, לא צריך אפילו להוציא את המפתח מהתיק. מכניסים את כף היד לתוך ידית הפתיחה של הדלת, המכונית מרגישה בקרבתו של השלט החכם ונפתחת. את מנוע ה-2.5 ליטר מעירים בלחיצת כפתור, המחוגים מבצעים סיבוב שלם, כל הנורות בלוח המחוונים נדלקות למספר שניות, בדיקת תקינות. אפשר לצאת לדרך. חצי שניה אחרי שאני לוחץ על כפתור ההנעה משתחררת נביחה מהאגזוז, האאודי המטורללת מכחכחת בגרונה ומודיעה קבל עם ועדה "נו יאללה! אנחנו עוד פה?"

    לחיצה על דוושת הרעש עושה בדיוק את זה - רעש. מהמפלט בוקעת נהמה שנמצאת איפשהו על הסקאלה שבין "וואו" לבין "רועש מדי". לחיצה על הכפתור שאחראי על בורר מצבי הנהיגה והעברתו למצב Comfort מעמעמת מעט את הזעם של האגזוז ואפילו מאפשרת לי להתחמק לפחות מחלק ממבטי ה"מה זה הדבר הזה?!" ברחוב.

    כמו שאתם בטח יכולים להבין, ההתנהלות עם ה-RSQ3 ברחובות העיר היא חוויה לא נוחה מאוד, בין מבט בוחן אחד למשנהו, צמיגי ה-235/35 מתקשים לטשטש בורות בכביש ומתקבלת נסיעה דיי קשיחה ומטלטלת. הנוקשות של מתלים משתלמת ברגע שהמהירות מטפסת למספרים תלת ספרתיים והאולטרא Q3 נשאר נטוע ויציב בכל כביש שתוכלו לחשוב עליו.

    אאודי RSQ3

    אבל תג "RS" הוא משהו שלא הולך ברגל, וצריך לבדוק איך ה-RSQ3 מתמודדת גם עם כבישים מפותלים. האמת? לא רע בכלל, היא מרגישה הרבה יותר כמו מכונית מאשר כמו ג'יפ גדול וגמלוני, למרות זוויות גלגול גדולות יחסית, אני מצליח להתרגל אליה מאוד מהר ולפתח קצב נסיעה שגורם לנוסע שלצידי להחוויר קצת בזמן שהוא לופת את ידית האחיזה וממלמל משהו על זה שהוא צעיר מדי בשביל למות. 

    אחרי כמה קילומטרים של נהיגה אינטנסיבית בכבישים "הנכונים", אני מגלה שה-RSQ3 פחות שמח ממני. הוא אמנם עושה כל מה שאני מבקש ממנו בלי להניד עפעף, אבל ניכר שזו לא בדיוק כוס התה שלו. קצת כמו לתת לאוסיין בולט לעשות מאה מטר כשהוא נועל עקבי סטילטו. כשמביאים אותו לקצה, ה-RSQ3 יוצא לתת היגוי עדין שנשלט בקלות. אמנם אפשר להדק את הפניה עם עזיבה אסרטיבית אך מבוקרת של הדוושה הימנית, אבל ברוב המוחלט של הפניות מערכת הקוואטרו מצליחה להשתלט על העניינים ולשלוח מספיק כח לציר האחורי שיוציא אותה כמעט מכל פניה בלי שום דרמה.

    בדרך חזרה מרכזה, לכיוון הבית, אני עולה על כביש 6 ומגלה את סביבת המחייה הטבעית שלו - קילומטרים על גבי קילומטרים של כביש ישר וסלול היטב. ה-RSQ3 מצליח לבודד אותי מהסביבה בצורה מעוררת התפעלות. מחט הסל"ד נחה סביב 2500-3000 סל"ד ותצוגת ההילוך מראה את הספרה 7. השקט מופתי, הנסיעה נוחה. המהירות? לא משנה המהירות. 

    אאודי RSQ3

    דווקא כאן, דווקא בסוף, אאודי RSQ3 מצליח לקנח באיזושהי נימה של הגיון. חבל שבין קצוותיה של ארץ הקודש מפריד מרחק יריקה. אם היינו גרים במדינה עם יותר כבישים מהירים, איכותיים וארוכים ואם הדרך לעבודה הייתה 150 ק"מ של כבישים פתוחים ולא 15 ק"מ של פקקים, היינו רואים יותר מהמפלצים המוזרים אך כה מדליקים האלה. אבל אנחנו לא, אז אנחנו לא.

    אאודי RSQ3 - סיכום

    אאודי RSQ3 הוא רכב שקשה לתאר במילים. הוא מנסה לרקוד על כל החתונות אבל לא באמת מצליח להתבלט לטובה באף תחום. הוא מהיר מאוד, אבל יש לאאודי מכוניות שיכולות לנסוע לא פחות מהר, כמו למשל ה-Q5 עם מנוע 3.0 ליטר טורבו (שבמקרה עולה גם כמעט אותו מחיר). הוא יכול לתקוף פניות לא רע בכלל, אבל S3 תעשה את זה טוב ממנו. אפשר להעמיס בו את הקניות מהסופר, אבל ה-Q3 הרגילה תהיה נעימה יותר בנסיעה לשם ובחזרה. אבל, וזה אבל גדול, אף אחת מהשלוש האלו לא תעשה הכל ביחד, ואף אחת מהן לא תעטוף את כל הסיפור הזה בכל כך הרבה וויזואליות, ווקאליות וברוטאליות.

    אם היה לה מחיר נמוך יותר מ-380 אלף השקלים שדורשים עליה, ואם צריכת הדלק הייתה פחות נוראית מ-7.8 הקילומטרים לליטר שהצלחתי להשיג, אולי הייתי יכול לסכם בכך שמדובר במכונית שעושה הכל מספיק טוב כדי שיהיה הגיוני ללכת ולקנות אחת, אבל עם יד על הלב, אם אתם רוצים הגיון ה-RSQ3 היא לא בשבילכם. היא יקרה, לא נוחה, ובולטת מדי. אבל אחרי 24 שעות בחברתה, ואחרי שבחנתי אותה כמעט בכל תוואי אפשרי, הגעתי למסקנה. אני לא יכול להצביע אפילו על סיבה הגיונית אחת לקנות אותה, אבל אני כל כך רוצה אחת, שכל הקשקוש הרציונלי הזה על פשוט לא מעניין אותי.

    אאודי RSQ3 בקטלוג הרכב של CarsForum

    אאודי RSQ3

    dddd