תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יגואר
  • יגואר XF
  • יגואר XF החדשה נחשפת

    יגואר XF

    יגואר מפרסמת תמונות רשמיות מלאות ופרטים טכניים ראשוניים על ה-XF החדשה. על הדרך היא שולחת אותה גם לחצות נהר

    • 26-03-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    בשבוע הבא תפתח את שעריה תערוכת ניו יורק ואת מרכז הבמה של היצרנית הבריטית תתפוס יגואר XF החדשה. בינתיים משחררת יגואר תמונות מלאות ופרטים טכניים ראשוניים אודות מכונית הסלון החדשה שלה ושולחת אותה לחצות את נהר התמזה בפעלול נועז.

    במרכז הפעלול עמדה אותה יגואר XF שנסעה 240 מטר על שני כבלי מתכת שתלויים בגובה של 18 מטרים מעל נהר התמזה. במהלך שלוש הדקות שנדרשו ל-XF לחצות את הנהר, ישב מאחורי ההגה לא אחר מאשר ג'ים דודל (Jim Dowdall), שהיה אחראי במהלך הקריירה שלו על הפעלולים בלא מעט סרטים ביניהם סדרת סרטי בונד ואינדיאנה ג'ונס.

    מטרתה של חציית הנהר הנועזת הייתה לא רק ליצור וידאו יפה ופרסום קצת שונה ליגואר XF, אלא גם להדגים את היתרונות של הפלטפורמה שעליה מבוססת המכונית. ה-XF החדשה תהיה המכונית השניה מבית יגואר, אחרי ה-F Type, שמבוססת על ארכיטקטורת האלומיניום החדשה של יגואר. השימוש הנרחב באלומיניום - מעל ל-75% - אפשר ליגואר ליצור מכונית קלה ב-190 ק"ג מאשר ה-XF היוצאת, מספר שמציב את המשקל של המכונית החדשה על 1470 ק"ג, נמוך משמעותית מכל אחת מהמתחרות הישירות שלה.

    בחוץ, ה-XF החדשה מזוהה מיידית עם המותג. למרות שמדובר על דגם חדש לחלוטין השינויים בעיצוב קטנים, אם כי לא בלתי נראים. העיצוב ספורטיבי יותר, החזית אגרסיבית יותר ופנסי לד בעיצוב שמזכיר מאוד את אלו של ה-F Type היפיפיה מצאו את דרכם לפינות האחוריות של המכונית.

    יגואר XF החדשה

    ה-XF הנוכחית הוצגה כבר לפני שמונה שנים, בשנת 2007. כדי להביא את מכונית הסלון לעידן הנוכחי, החליפה יגואר את לוח המחוונים הקלאסי במסך 12.3 אינץ' שיציג לכם שלל פרטי מידע ואת מרכז הקונסולה תופס מסך 10 אינץ' שיפקד על מערכת המולטימדיה ושאר התפריטים. למרות שיגואר שמרה על מידותיה של ה-XF החדשה קרובות מאוד לאלו של היוצאת, בסיס הגלגלים צמח ב-5 סנטימטרים ל-296 ס"מ בסך הכל. בשורה טובה ליושבים מאחור.

    בחזיתה של יגואר XF החדשה ישכנו מנועי דיזל שחביבים במיוחד על הבריטים בנפחים של 2.0 ו-3.0 ליטר מוגדשי-על. המנוע הקטן יותר יוצע בהספקים של 163 ו-180 כ"ס ומנוע הדיזל הבכיר יספק 300 כ"ס. מנוע הבנזין, גם הוא בנפח 3.0 ליטר וגם הוא מקבל מגדש-על, מפיק לא פחות מ-380 כוחות סוס ומומנט של 45.9 קג"מ. כל המנועים ישודכו לתיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה הילוכים ומנוע הדיזל הקטן יוצע גם בשילוב תיבת שישה הילוכים ידנית.

    יגואר XF החדשה

    יגואר XF החדשה תיחשף כאמור בתערוכת ניו יורק ב-1 לאפריל, אז תפרסם היצרנית גם את המפרטים הטכניים, נתוני המנועים החדשים וככל הנראה גם תמונות נוספות. לישראל תגיע יגואר XF החדשה לקראת סוף השנה.

    dddd