תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יגואר
  • יגואר XF
  • יגואר XF החדשה - פרטים ראשונים

    יגואר XF

    יגואר חושפת תמונות ראשונות של הדור הבא של ה-XF שתחשף במלואה בתערוכת ניו יורק בחודש הבא ובמטיחה להיות המכונית היפה ביותר בקטגוריה

    • 22-03-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    אחרי שההמולה סביב חשיפתה של ה"בייבי ג'אג" - יגואר XE החדשה, שכחה מעט, מתכננת לנו היצרנית הבריטית את חשיפתה של יגואר XF החדשה. המכונית תחשף במלואה בתערוכת ניו יורק שתערך בתחילת חודש אפריל, אבל עוד לפני כן היא מתכננת לנו תצוגת תכלית מרשימה למדי. ב-24 למרץ, כלומר מחרתיים, בשעה 21:00 זמן ישראל, תשדר היצרנית בערוץ היו-טיוב שלה סרטון שבו תככב המכונית.

    עד כאן הכל נורמלי, סטנדרטי ולא ממש מעניין. את תשומת הלב שלנו משך תוכנו של אותו סרטון, יגואר רוצה להדגים לעולם את הקלילות והיציבות של מכונית הסלון החדשה שלה ולכן היא החליטה לעשות מעשה מעניין. היא תשלח את ה-XF החדשה לצלוח גוף מים כלשהו, שאת שמו היא טרם פרסמה. המעניין הוא בכך שאותה יגואר XF תעבור מעל גוף המים המדובר כשהיא נוסעת על שני כבלי מתכת שיהיו תלויים מעל המים. כאילו שזה לא הספיק, עובי הכבלים עליהם תסע ה-XF הוא 34 מ"מ. כן, כן, קצת פחות מ-3 וחצי סנטימטרים. לא משנה לאיזה כיוון יתפתח הסרטון, משעמם הוא בטוח לא יהיה.

    מלבד ההכרזה על האקט המשונה משהו, שומרת יגואר על הפרטים קרוב לחזה. כל מה שהיא מספרת מסתכם בנתון צריכת הדלק, שעפ"י בדיקות שנעשו לרכב הגיע למספר מעורר התפעלות של 25 ק"מ לליטר. יגואר כמובן "שכחה" לציין איזה מנוע היה למכונית שהגיעה לנתון המרשים. כמו כן, ציין איין קאלום, מנהל מחלקת העיצוב של יגואר, כי הוא מאמין שה-XF החדשה תהיה המכונית היפה ביותר בקטגוריה.

    להכרזה על יגואר XF החדשה צורפו שתי תמונות של המכונית, הראשונה היא מבט-על על המכונית שמראה, ובכן, לא יותר מדי. כל שניתן להבין מהתמונה הוא שלמכונית יהיו שני קווים על מכסה המנוע שביניהם תמוקם "בליטת הכח" המסורתית של היצרנית, חלון שמש גדול, וחלונות אחוריים כהים. לא בדיוק חדשות מרעישות.

    יגואר XF החדשה

    התמונה השנייה היא המעניינת יותר, מאחר שכאן אנחנו פוגשים בתא הנוסעים, שנראה כאילו עבר מסכת שיפורים מסיבית ומקיפה מאוד. מלבד הקונסולה המרכזית שבין שני המושבים הקדמיים, שנראית דומה למדי לדגם היוצא, נראה שצוותי המהנדסים והמעצבים של יגואר השקיעו שעות נוספות ביצירת חלל איכותי, מוקפד ונעים לשהייה. ההגה עוצב מחדש וסביבת הנהג נראית נעימה, איכותית ונקייה מאוד.

    בשלב זה יגואר עדיין לא מפרסמת מתי יחל שיווק ה-XF החדשה ולכן מוקדם לשער מתי תגיע לישראל. ביום שהיא אכן תגיע למחוזותינו, היא תאלץ לעמוד מול הטובות שבחבורה בהן קאדילק CTS שקיבלה לפני מספר ימים גרסת כניסה מוזלת כמו גם אאודי A6 שנחתה בדגם מחודש בסוף השנה שעברה. 

    dddd