תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סקודה
  • סקודה פאביה
  • סקודה פאביה החדשה 2015 - מבחן ראשון

    סקודה פאביה

    בתור היורשת לאגדת פורום, לפאביה החדשה יש נעליים מאוד גדולות למלא. האם היא עומדת בציפיות? מבחן ראשון

    • 17-03-2015
    • מאת: שלומי צרפתי
    סקודה פאביה הנוכחית, הפכה בסוג של פראפרזה, למכונית קאלט בפורום. הנה, תקראו את השרשור הזה ותבינו על מה מדובר: שרשור הפאביה הרשמי - סקודה פאביה זה הרכב הטוב בעולם. הסיבה שאני מזכיר את זה היא בגלל שהפאביה הקודמת הציעה תמורה טובה יחסית למחיר נמוך יחסי עם עיצוב צעיר ושני צבעים במחיר אחד, כך צברה לעצמה קהל מעריצים גדול (יחסית) בארץ ובעולם, בעיקר בבריטניה שם גם כיכבה גירסת ה-RS.
    אבל עכשיו זה קצת קשה יותר. עכשיו יש ציפיות מהמותג ויש בידול שצריך לייצר משאר דגמי הקונצרן למרות שרוב המכלולים זהים. הפאביה החדשה צריכה להיות מספיק שונה בשביל להיות מיוחדת ומספיק מיוחדת בשביל לבלוט וזה משימה לא פשוטה.
     
    רושם ראשוני:
     
     
    מכירים את תוכניות הריאלטי השונות בהן מבצעים מהפך, מין מייקאובר שכזה, למתמודדים? אז כזה. הפאביה החדשה נראית פאביה לכל דבר ועניין אבל קצת יותר יפה וקצת יותר סקסית. הפרופורציות נכונות יותר (נמוכה ורחבה יותר מהקודמת), הגריל הקדמי והפנסים מרשימים יותר ובאופן כללי העיצוב מוצלח יותר. 
     
    רושם שני:

    גם בפנים השיפור ניכר. השילוב של שני הצבעים בדשבורד נראה טוב מאוד במכונית ולפי היצרן הצרכן האירופי יוכל לבחור כ-101 שילובים שונים של צבעים לרכב, בפנים ובחוץ. אבל, לא בטוח שזה יהיה רלוונטי עבורינו.
    איכות החומרים בפנים  קצת מאכזבת, הפלסטיקים קשיחים ואין תחושת יוקרה, אבל כאן בדיוק בא לידי ביטוי הבידול. זה שפולקסוואגן צריכים לייצר בין קו הדגמים השונה שלהם וזה לטעמי מתקבל על הדעת.
    תא המטען של הפאביה החדשה מתהדר בנפח של 330 ליטר שמציב אותו הרבה הרבה מעל המתחרות האחרות בקטגוריה. תא המטען הגדול הופך את הפאביה, יחד עם יונדאי i20 החדשה והונדה ג'אז, לחברה ב"מועדון 300" - מספר מצומצם של מכוניות סופר-מיני שחוצות את רף 300 הליטרים בנפח תא המטען.

    מתחילים לנהוג:

    בצי הדגמים של הפאביה מספר שילובים שיהיו רלוונטים עבורינו:

    בנזין: 1.2 ליטר בשתי גרסאות 90 ו-110 כ"ס. גיר DSG 7 או גיר ידני (5 הילוכים ב-90 כ"ס, 6 הילוכים ב-110). ההבדל בין שני המנועים הוא בתוכנה בלבד.
    דיזל: מנוע 1.4 ליטר עם 105 כ"ס, ידני ואוטמט. יש גם גירסה עם מנוע דיזל 1.0 שאמור להיות חסכוני במיוחד, אבל ככל הנראה לא יגיע אלינו.

    הנהיגה בפאביה בכל הגרסאות מתאפיינת באיכות נסיעה גבוהה למדי. ההרגשה שמתקבלת היא של רכב איכותי מאוד עם מרווח פנים גדול ונסיעה נעימה ושקטה בזכות בידוד רעשים דיי טוב ומנוע שרוב הכוח בו מגיע בסל"ד נמוך יחסית. המתלים מכוונים לצד הגרמני הקשיח יותר של הסקאלה. נוחות הנסיעה בדרכים בין עירוניות מצוינת, אבל בעיר קצת פחות.
     
    שילוב המנוע גיר בתיבה האוטומטית (TSI DSG) נבחן בגירסת ה-110 כ"ס וכפי שהורגלנו בשאר דגמי הקונצרן, השילוב מצויין. מנסיעה בכל הגרסאות, בצורה דיי מוזרה הייתי אומר, הכי אהבתי את גרסת ה-1.2 ליטר 90 כ"ס ידנית. אם יצליחו להביא אותה במחיר אטרקטיבי זו תהיה חבילה מצויינת.
    הפאביה לא מספיק מרגשת את הנהג וגם לא ממש מתיימרת לעשות את זה. יש בה סוג מסויים של שובבות שמגיע בזכות המשקל הנמוך שלה והמנועים המצויינים אבל היא לא מהנה לנהיגה כמו מובילות הקטגוריה. 

    לסיכום:
     
    אם לפאביה החדשה יוצמד תג מחיר נכון יחד עם אבזור נדיב היא תהיה מכונית מאוד אטרקטיבית. היא מציעה איכויות שהייתם רגילים לקבל ברכבים קומפקטיים יקרים יותר, גם מבחינת מנועים וגם מבחינת מרווח פנים ותא מטען. עם המחיר הנכון, אין ספק שהפאביה החדשה בהחלט יכולה להיות להיט מכירות בדיוק כמו שאחותה הגדולה האוקטביה הפכה להיות.
     
    סקודה פאביה החדשה
    dddd