תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי R8
  • אאודי R8 החדשה נחשפת

    אאודי R8

    5.2 ליטר, 610 כוחות סוס ו-1,454 ק"ג הופכים את ה-R8 החדשה למכונית הסדרתית החזקה והמהירה ביותר של אאודי מעולם

    • 01-03-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    תשע שנים עברו מאז הוצג הדור הראשון של אאודי R8, שהייתה אחות תאומה ללמוברגיני גייארדו. אאודי לקחו את המנוע, השלדה ואיכויות האטרף הקיצוניות של האיטלקיה, הוסיפו לו קצת הגיון גרמני ואת מערכת ההנעה הכפולה האיקונית Quattro ויצרו את אחת ממכוניות הספורט המוכרות והנחשבות בעולם.

    אאודי R8 V10 2015 החדשה

    היום חושפת היצרנית את הדור השני של מכונית הקיצון שלה ומבטיחה את המכונית הסדרתית החזקה ביותר בהיסטוריה של מותג ארבעת הטבעות. כדי להשיג את המטרה, אאודי רתמה שוב את הזרוע האיטלקית של קונצרן פולקסווגן, לקחה את השלדה של למבורגיני הוראקן ואת מנוע ה-5.2 ליטרים V10 שיושב במרכזה ובנתה סביבו מכונית במשקל 1,454 ק"ג.

    אאודי R8 V10 פלוס 2015 החדשה

    ה-R8 החדשה תוצע בשתי גרסאות, כאשר שתיהן יעשו שימוש באותו מנוע בשתי רמות הספק שונות, אך לא שונות מאוד. הגרסה ה"חלשה", שתענוד את השם V10, תפיק מהמנוע 540 כוחות סוס ו-55.1 קג"מ של מומנט בעוד החזקה יותר, V10 פלוס, תסחט ממנו 610 סוסים ו-57.1 קג"מ. הזינוק למאה קמ"ש ייקח 3.5 שניות בגרסה המוחלשת שתסיים את התאוצה ב-323 קמ"ש ו-3.2 בגרסה החזקה יותר שתגיע למהירות מרבית של 330 קמ"ש.

    עיצובה של אאודי R8 החדשה אינו משאיר מקום לספק באשר לאילן היוחסין של המכונית אך עם זאת גם מציג לא מעט שינויים ושיפורים שמביאים את המכונית החדשה לעמוד כתף אל כתף עם ליין הדגמים החדשים של היצרנית. עיצובו של הדור החדש מרובע יותר, ועומד בקנה אחד עם שפת העיצוב הנוכחית של אאודי. גם תא הנוסעים מקבל את העיצוב העדכני של היצרנית הגרמניה, שם מוצג בפעם השניה "תא הטייס הוירטואלי" של אאודי שהוצג ב-TT החדשה.

    אאודי R8 V10 פלוס 2015 החדשה

    נראה שבפיתוח ה-R8 החדשה השקיעו מהנדסי אאודי מחשבה לא מעטה גם במחלקת הצעצועים. בתפריט נמצאים פנסי הלייזר אותם חשפה היצרנית לפני כשבועיים יחד עם שלל אביזרי אווירודינמיקה פעילים כגון ספוילרים המשנים את זווית התקיפה כתלות במהירות, בולמי זעזועים אדפטיביים (אופציה בתוספת תשלום), מגוון רחב של אביזרים שמייצרים כוח הצמדה משופר ככל שעולה המהירות, ועוד שלל צעצועי אלקטרוניקה שנועדו לגרום ל-R8 לנסוע מהר יותר, חזק יותר ויציב יותר על מסלול המירוצים.

    dddd