תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סקודה
  • סקודה סופרב
  • סקודה סופרב החדשה נחשפת

    סקודה סופרב

    הסופרב החדשה תהיה כל מה שהייתה הקודמת, רק טוב יותר. סקודה מכוונת לראש הקטגוריה ומבטיחה מתחרה לכל דבר בין מונדיאו לסדרה 3

    • 19-02-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    אחרי הדור הראשון שהיווה אמירה משמעותית על הכיוון אליו סקודה רוצה ללכת, ודור שני שהרגיש מעט אבוד ולא בדיוק "סגור על עצמו", לפחות בכל הנוגע לעיצוב, נחשף אמש הדור השלישי של סקודה סופרב. הדגם החדש נראה מגובש יותר, שלם יותר, ובעיקר יודע יותר איפה הוא נמצא ומה הוא מציע לעולם. תזמון החשיפה נראה כמעט טוב מדי, שכן לפני כמה שבועות בלבד החלה להימכר באירופה הפורד מונדיאו החדשה-ישנה (שהושקה לפני כשנתיים כפורד פיוז'ן בארה"ב) אחרי שעברה שינויים והתאמות לשוק האירופאי.

    עיצובו של הסופרב החדשה הולך בקו שהכתיב הדור הנוכחי של האוקטביה לפני קצת פחות משנתיים והמשיך עם הפאביה החדשה שצפוייה להגיע אלינו בקרוב. מאופק, מרובע, ולא מתיימר. יש שיקראו לו שבלוני ויש שירחיקו ויחליטו שהוא משעמם, אבל עפ"י פילוסופיית העיצוב והתכנון הנוכחית של סקודה, Simply Clever, הרי שזו בדיוק המטרה - לספק את מקסימום התמורה בתוך הקנקן תוך משיכת מינימום מבטים ותשומת לב לחוץ.

    סקודה סופרב 2015 החדשה

    אחד הייתרונות הכי גדולים של שני הדורות הקודמים של הסופרב היה המרווח, וכאן נראה שסקודה אפילו קצת הגזימו ושכחו לאיזו קטגוריה הסופרב משתייכת. בסיס הגלגלים גדל ב-8 ס"מ ועומד כעת על 284 ס"מ מרשימים מאוד. מנגד, קיצרו בסקודה את סרח העודף הקדמי ב-61 מ"מ, כך שהמידות החיצוניות שלה לא גדלו משמעותית. את הנתון הזה נוכל לאמת ברגע שסקודה תשחרר את הפרטים הטכניים המלאים.

    צמיחה של בסיס הגלגלים כמובן הובילה גם לגידול משמעותי במרווח בכל הממדים, מרווח המרפקים (הרוחב הפנימי של המכונית) צמח במושב האחורי ב-69 מ"מ, מרווח הרגליים בדגם החדש גדל בלא פחות מ-157 מ"מ ביחס לדגם הקודם, מרווח הראש במושבים האחוריים עומד על 980 מ"מ, שהוא עפ"י סקודה הטוב ביותר בקטגוריה. נתון שאמנם אי אפשר לאמת, כי הרבה יצרניות פשוט אינן מפרסמות אותו, אך עצם הפרסום עצמו הוא יותר ממספיק על מנת להבין שלסופרב החדשה ממש אין מה להתבייש בתחום הזה. גם תא המטען, שהיה גדול למדי, צמח ב-30 ליטרים ומציע בדור השלישי נפח של 625 ליטר.

    סקודה סופרב 2015 החדשה

    אבל ממדים הם כמובן לא הכל, ופולקסווגן, בעלת הבית של סקודה של סקודה, דאגה לצייד את הסופרב החדשה גם בליין מנועי טורבו בנזין וטורבו דיזל רחב למדי. שלושה מנועי דיזל ולא פחות מחמישה מנועי טורבו בנזין יוצעו עם הסופרב החדשה, עם הספקים שנעים בין 125 ל-280 כ"ס במנועי הבנזין ובין 120 ל-190 כ"ס במנועי הדיזל.

    כיאה לתקופה, אחד הדגשים המשמעותיים ביותר של סקודה בחשיפת הסופרב החדשה הוא הבטיחות, ובעיקר זו האקטיבית. היצרנית הצ'כית ציידה את ספינת הדגל שלה בחבילת מערכות אקטיביות רחבה מאוד. היא כוללת בין היתר בקרת שיוט אדפטיבית עם אפשרות לתנועה בפקק (עצירה ותחילת תנועה אוטומטית), בלימה אוטומטית למניעת תאונה, שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, ובמידה וכל אלה כשלו, מערכת נוספת תכין את המכונית ונוסעיה לפגיעה. בנוסף, מציעה סקודה גם מערכות התרעה - על תנועה חוצה בזמן נסיעה לאחור, על עצמים בשטחים מתים, ועל עייפות הנהג. גם מערכת זיהוי תמרורים הגיעה לראשונה למכונית של סקודה.

    סקודה סופרב 2015 החדשה

    גם תא הנוסעים עבר שיפור משמעותי, אם כי זה פחות נראה לעין ויותר מתרכז בנעשה מתחת לפני השטח. סקודה סופרב החדשה עברה שיפור משמעותי של איכות החומרים וההרכבה, שהייתה גם ככה טובה מאוד, אבל גם הוסיפה לא מעט אביזרים שהופכים את סקודה למה שהיא. כך למשל תוכלו למצוא בכל אחת משתי הדלתות, מטריה, ממש כמו ברולס רויס של השכן שלכם. חוששים מהסערה הבאה לכשתגיע? אל דאגה, סקודה דאגו לכם עם חימום למתזי השמשה, כדי להפשיר את השלג שהצטבר בלילה.

    סקודה סופרב החדשה תוצג באופן רשמי בתערוכת ג'נבה במרץ הקרוב וכל הפרטים אודותיה ייחשפו ככל הנראה מספר ימים מוקדם יותר. סקודה מבטיחה תחילת שיווק בחציון השני של השנה ואלינו היא תגיע כנראה מספר חודשים מאוחר יותר.

    dddd