תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי R8
  • לייזרים!!! אאודי R8 החדשה חושפת פנס

    אאודי R8

    הדור השני של מכונית הספורט של אאודי תחשף בתחילת החודש הבא ותקבל פנסי לייזר. כן, כן. לייזר!

    • 17-02-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    מכירים פנסי קסנון? ומה עם LED? אז מה תגידו על פנסי לייזר? כן, כן, "לייזר!". אמנם קשה להגיד שזו הפעם הראשונה שמכונית מקבלת את מערכת התאורה החדשנית של אאודי, שכבר הופיעה במידה מסויימת בגרסת ה-LMX המוגבלת של ה-R8 הנוכחית, זוהי הפעם הראשונה בה דגם בייצור סדרתי ולא מוגבל מקבל את המערכת.

    אז למה לייזרים, למה בכלל זה טוב? נתחיל מזה שהמערכת לא תשען כולה על טכנולוגיית לייזר, אלא תעשה שימוש בלייזרים רק לצורך האורות הגבוהים (אורות דרך), כאשר לאורות הנמוכים ישמשו בדיוק כמו היום, נורות לד. היתרון הגדול של מערכת תאורת לייזר הוא שהיא עושה שימוש ברכיבים קטנים יחסית ומפיצה משמעותית יותר אור ממערכת בגודל דומה שנשענת על נורות לד, כך שבאאודי R8 החדשה, יפיקו הפנסים החדשים עוצמת אור גדולה פי שתיים מזו של הדגם הנוכחי.

    פנסיה של ה-R8 מציגים את השלב הבא ב"מלחמת האורות" בה שרויות יצרניות היוקרה בשנים האחרונות. אחרי שהסכימו ביניהן להגביל את המהירות המירבית של רוב דגמיהן ל-250 קמ"ש, ולאחר שמלחמת כוחות הסוס תפסה את המקום השני ברשימת החידושים שהיצרניות מציגות עם כל דגם חדש, עברו היצרניות להלחם על כמות האור שמכוניותיהן מפיקות.

    פנס הלייזר של אאודי R8 החדשה

    נכון לרגע זה, אאודי מובילה את הקרב עם מערכת ה-LED Matrix החכמה שלה כפי שהוצגה ב-A8 הנוכחית. המערכת מורכבת מ-24 דיודות בכל פנס ויכולה לשלוט בעוצמת התאורה של כל אחת מהנורות באופן עצמאי, כך שהיא יכולה להדליק, לכבות, או לעמעם כל נורה על מנת למקסם את התאורה של הכביש בקדמת הרכב מבלי לסנוור מכוניות המגיעות ממול.

    לצידה של אאודי נמצאות היום מרצדס ובמוו, שמערכות התאורה החכמה שלהן אמנם לא חכמות כמו זו של אאודי, אך משרות מטרה דומה ונמצאות במספר דגמי קצה דוגמת דגם מתוח הפנים של במוו סדרה 7 האחרונה ומרצדס CLS. שאר יצרניות היוקרה טרם הצטרפו למאבק על הנורה, אך לא מן הנמנע שהיום בו גם הן יציגו מערכות דומות לא מאוד רחוק.

    אאודי R8 החדשה תחשף בג'נבה בשלישי למרץ הקרוב.

    ככה זה נראה באאודי R8 LMX, מינוס תחנת החלל:

     

    dddd