תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • הונדה
  • הונדה סיוויק האצ'בק
  • הונדה סיוויק טייפ R החדשה - 270 קמ"ש מרביים

    הונדה סיוויק האצ'בק

    הונדה חושפת 3 תמונות ראשונות שמראות פרטים של דגם הייצור ומבטיחה את המכונית המהירה ביותר בקטגוריה

    • 11-02-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    "מישהו צריך להגיד להונדה שתפסיק למשוך את כל העולם מהאף" הייתה התגובה שלנו לשלוש התמונות הראשונות של הונדה סיוויק טייפ R החדשה בגרסת הייצור. כשאתם שומעים "תמונות ראשונות" אתם מצפים, בדיוק כמונו, לראות את המכונית. אבל להונדה כנראה יש תוכניות קצת אחרות, והיא משחררת תמונות של הגלגל, לוח המחוונים, ושל אחד מפנסי הערפל הקדמיים. אבל זה גם משהו, אז לא נתלונן.

     

    היצרנית היפנית, שהחלה בחשיפת הגרסה הספורטיבית של המשפחתית שלה כבר לפני מעל לשנה וחצי תחת סאגה של צילומי ריגול מבויימים היטב, חשיפת אב-טיפוס וקונספטים ואפילו מספר סרטונים מושקעים במיוחד, הבטיחה לחשוף את המכונית מעל בימת תערוכת ג'נבה שתערך בתחילת החודש הבא. אבל היא הרי לא תתן לבאזז לשקוע בשבועיים שנותרו עד לפתיחת התערוכה, ולכן היא משחררת כאמור שלוש תמונות ראשונות של המכונית לצד הבטחה שמגבירה עוד יותר את הציפייה.

    הונדה סיוויק טייפ R 2015

    ממה שאפשר לראות בתמונות שפרסמה הונדה, אפשר להמר על כך שדגם הייצור לא יראה שונה מהותית מדגם הקונספט שהוצג כבר לפני כשנה, אבל עכשיו גם ברור שהוא לא יהיה זהה לו. עיצוב הגלגל עבר שינוי וגם החישוקים התכווצו מעט. מ-20 אינץ' בקונספט ל-19 אינץ' בדגם הייצור. הבשורה הטובה היא שמאחוריהם עדיין נחים בלמי ברמו מגודלים (350 מ"מ), וקאליפרים אדומים עם ארבע בוכנות.

    גם בתמונה שבה מככב פנס הערפל נראה שדגם הייצור של הטייפ R יקבל מראה פחות קיצוני מאשר ציפינו. הוא יהיה פנס שגרתי ועגול למהדרין, במקום פס הלד שנח בתוך הפגושים של הקונספט. מעבר לפנס הערפל, נראה שהונדה שמרה על חזית המכונית - ממה שהתמונה מראה בכל מקרה - ללא שינויים מהותיים, כאשר את מרבית תשומת הלב מקבל הספילטר הגדול והשחור בתחתית הפגוש.

    הונדה סיוויק טייפ R 2015

    התמונה השלישית חושפת לנו לראשונה את לוח המחוונים של המכונית. עם שעון סל"ד שיושב בדיוק במרכז הלוח, וקו אדום שמתחיל ב-7,000 סיבובים לדקה. בפינה השמאלית-תחתונה, תמצאו כפתור שנושא את הכיתוב +R שלחיצה עליו תקשיח את בולמי הזעזועים האדפטיביים, תחדד את תגובות הדוושה, ויהפוך את פעולת המנוע לאגרסיבית יותר.

    תמונות זה נחמד, וטוב ויפה, אבל החלק המעניין ביותר של ההודעה לעיתונות היא ההבטחה של הונדה: "270 קמ"ש מרביים" - מספר שמציב את הסיוויק טייפ R בראש קטגוריית המשפחתיות הספורטיביות ואפילו מעל לרף 250 הקמ"ש שהטילו על עצמן שלוש יצרניות היוקרה הגרמניות. את הנתון המרשים הזה השיגה הונדה בעזרת כמובן אותו מנוע 2.0 ליטר VTEC מוגדש טורבו שאמור להפיק "מעל ל-280 כוחות סוס", אך לא פחות, כך לטענת היצרנית, באמצעות שכלול התכונות האווירודינמיות של המכונית. מלבד החצאית השחורה והספילטר הגדול מלפנים, הונדה מוסרת כי גחונה של הטייפ R קיבל כיסוי שהופך אותו לכמעט שטוח לחלוטין, דבר שעוזר כמובן למזער את כח הגרר שמופעל על המכונית, אך גם להצמידה לקרקע ביעילות גבוהה יותר.

    הונדה סיוויק טייפ R 2015

    עם כזו כמות של קמ"שים, שעד לפני לא מאוד הרבה שנים היה מקובל למצוא במכוניות שנשאו על חרטומן סמלי סוס צוהל או שור זועם, אמור להפוך את הונדה סיוויק טייפ R למתחרה מעניינת מאוד למכוניות כגון סיאט לאון קופרה החדשה, פורד פוקוס ST ורנו מגאן RS, שמשחקות נכון להיות את תפקיד הסמן השמאלי בסגמנט. לפחות בכל הנוגע לכמות האטרף שאפשר לסחוט ממכונה שחולקת פלטפורמה עם מכונית הליסינג האפורה של אופיר מהמשרד ליד.

    dddd