תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קיה
  • קיה אופטימה
  • קיה אופטימה החדשה - הצעד הראשון

    קיה אופטימה

    קיה תחשוף בתערוכת ג'נבה רכב קונספט אותו היא מכנה כ"מכונית סגמנט D הבאה"

    • 10-02-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    רמז עבה יותר לכך שהמכונית (או יותר נכון חצי מכונית) שאנחנו רואים בתמונה תהיה הבסיס לקיה אופטימה החדשה כנראה לא נקבל. אל התמונה הזו, היחידה ששחררה היצרנית הקוראנית, צורף המשפט "מכונית חדשה לסגמנט D" - או בעברית, זו המשפחתית הגדולה החדשה שלנו.

    הקונספט צפוי להחשף במלואו בתערוכת ג'נבה הקרובה, שתצא לדרך בשלישי למרץ הקרוב. כלומר עוד פחות משבועיים. בשלב זה קיה לא מוסרת כל פרטים באשר למכונית מלבד העובדה כי העיצוב יהיה (איך לא) ספורטיבי וזורם, והמכונית תהיה (איך לא) נוחה, נעימה ומרווחת.

    קיה אופטימה קונספט

    אבל היעדר פרטים זה לא מה שיגרום לנו להגיד נואש, אז אחרי חפירה קצרה ברשת, מצאנו כי ליין המנועים של קיה אופטימה החדשה יורכב ככל הנראה ברובו מהמנועים אשר משרתים את האופטימה הנוכחית, קרי 2.4 ליטר בנזין, 2.0 ליטר טורבו בנזין ו-1.7 ליטר טורבו דיזל. חיפוש של פרטים אודות מידות, תיבות הילוכים ואבזור העלה חרס, אז ניאלץ להמתין יחד לפתיחת התערוכה.

    שני חידושים שייתכן ויגיעו לאופטימה החדשה הם מערוכת הנעה היברידיות. הראשונה תהיה ככל הנראה מערכת היברידית מסורתית המורכבת ממנוע בנזין ומנוע חשמלי, בעוד השניה תשלב מנוע חשמלי יחד עם מנוע דיזל. מערכת ההנעה הזו, שהוצגה עם הקונספט T-Hybrid בתערוכת פריז בשנה שעברה, כוללת את מנוע טורבו דיזל בנפח 1.7 ליטר (לא ברור האם זה אותו אחד בו היא משתמשת כיום) אך כאן הוא מקבל גם מגדש על חשמלי. יחד איתו, פועל מנוע חשמלי שמונע מסוללת 48 וולט. קיה, שפרשת נתוני צריכת הדלק השגויים של הפיקנטו הייתה אז עוד טרייה בזכרונה, נמנעה מלפרסם נתוני צריכת דלק מדוייקים והסתפקה באמירה כי המערכת ההיברידית תפיק עד 20% יותר כח ותחסוך עד 20% בצריכת הדלק.

    קיה אופטימה T-hybrid קונספט

    dddd