תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פולקסווגן
  • פולקסווגן גולף
  • פולקסווגן גולף GTD סטיישן נחשפת

    פולקסווגן גולף

    מהיר והגיוני - פולקסווגן חושפת את הגולף GTD בגרסת סטיישן עם מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל, 38.6 קג"מ של מומנט ותא מטען בנפח של שני מקררים בייתים

    • 01-02-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    מה היא לדעתכם המכונית האולטימטיבית? מכונית ספורטיבית? חסכונית? אולי מהירה או מתנהגת? ומה עם תא מטען גדול? פולקסווגן לקחה את כל הדברים האלו והכניסה אותם לתוך מכונית אחת כאשר חשפה אמש את הגולף GTD וואריינט.

    אם פולקסווגן גולף GTD הייתה מכונית מעניינת בזכות שילוב הבטחה לביצועים חמים לצד צריכת דלק פושרת, אזי שגרסת הסטיישן היא בכלל חתיכת אוקסימורון שקשה מאוד לבלוע. מצד אחד, היא מציעה ביצועים שנופלים רק במעט מאלה של פולקסווגן גולף GTI עם 7.9 שניות בזינוק מעמידה למאה קמ"ש, תוצאה של שילוב מנוע דיזל שמפיק 184 כוחות סוס ומומנט של 38.6 קג"מ יחד עם תיבת DSG עם 6 הילוכים. מצד שני, תא המטען שלה מתהדר בנפח של 1,055 ליטר, או 1,831 ליטר אם תחליטו לקפל את המושבים האחוריים. מצד שלישי, יש כאן גם צריכת דלק משולבת של 20.8 ק"מ לליטר. אוקסימורון.

    פולקסווגן גולף GTD וואריינט

    אבל פולקסווגן מבטיחה שלמרות שנראה כאילו עשו כאן מיש-מאש רציני של המון מכוניות שאין ביניהן כל קשר, לגולף GTD סטיישן יש ללא ספק מקום בליין הדגמים שלה. היא אמורה להתברג מתחת לגולף R סטיישן הקרבית יותר ולייצג בעצם את הצד השפוי במשפחת הספורטיביות של פולקסווגן. היא נולדה כדי לתת מענה למי שהגולף GTI שלו הפכה קטנה מדי בשביל כל הפיצ'יפקס של הילדים, אך עדיין נהנה לראות אותם נאחזים על חייהם.

    אגב פיצ'יפקס, ה-GTD וואריינט מגיעה עם כל הצעצועים של הגולף GTI הבנזינית. החל מריפוד המשבצות של המושבים, דרך חישוקי ה-18 אינץ' וכלה בידית ההילוכים בצורת כדור גולף ובפגושים האגרסיביים והיציבה הנמוכה יותר. גם רשימת האבזור זהה ופולקסווגן אפילו לא טורחת לציין עם אילו פריטים היא מגיעה אלא מסתפקת בציון העובדה כי האבזור, כאמור זהה.

    היות ולישראל מעולם לא הגיעו גרסאות הסטיישן של הגולף, גם עתידה של גרסה זו לא נראה מבטיח במיוחד. אם תרצו לשים את ידייכם על אחת כזו, תיאלצו לשים פעמיכם לאירופה, שם צפוי השיווק להתחיל כבר בחודשים הקרובים.

    dddd