תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • במוו
  • במוו סדרה 1
  • במוו סדרה 1 3 דל'
  • במוו סדרה 1 עוברת מתיחת פנים

    במוו סדרה 1

    הקטנה של במוו משתדרגת לקראת תערוכת ג'נבה הקרובה ומקבלת עיצוב חדש, מנועי שלושה צילינדרים ומערכות בטיחות ונוחות חדשות

    • 18-01-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    עשר שנים עברו מאז נחשפה לראשונה במוו סדרה 1, עשר שנים בהם חובבי רכב בכל העולם טענו שהיא הקומפקטית היוקרתית המהנה ביותר לנהיגה - בעיקר בזכות ההנעה האחורית, ואחת האיכותיות יותר. אבל בכל שיחה על הקטנה הבווארית תמיד היה פיל, או שאולי נכון יותר לומר ברווזון, בחדר. היא לא בדיוק הייתה הילדה הכי יפה בגן. היום, עם הצגת מתיחת הפנים לדור השני, אפשר להגיד בבטחון שזה מאחורינו.

    סדרה 1 מתוחת הפנים מקבלת את החזית המצודדת הרבה יותר של סדרה 2, כשבמרכזה עומדות יחידות תאורה צרות וספורטיביות יותר שהופכות אותה למכונית נאה הרבה יותר מקודמתה. את הפנסים החדשים תציע היצרנית גם עם אפשרות לסמן "וי" על תאורת LED מלאה. גם הפנסים האחוריים מקבלים עיצוב חדש, רחב וספורטיבי יותר שמזכיר את עיצובם של הסדרה 3.

    במוו סדרה 1 2015

    בתא הנוסעים, לפחות בכל הנוגע לעיצוב, השינויים קטנים יותר ועיקרם שיפור קטן של איכות החומרים וההרכבה. עיקר השינויים נמצא מתחת לפני השטח, שם מקבלת המכונית רשימת אבזור ארוכה יותר שכוללת מספר מערכות בטיחות חדשות כסטנדרט וכאופציות בתוספת תשלום.

    בין המערכות החדשות נכללת מושלם לפקקים שכולנו כל כך אוהבים. עוד ברשימת האבזור נמצאים מערכת בקרת אקלים, מסך מרכזי חדש בגודל 6.5 אינץ' המשולב במערכת iDrive וחיישני תאורה. אל רשימת האופציות אותן יוכלו הלקוחות לבחור מצטרפת חבילת ConnectedDrive שכוללת מערכת חנייה אוטומטית, זיהוי תמרורי מהירות עם אפשרות להצגת תמרורי "עקיפה אסורה" ובקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית "זחילה". כלומר, היא תוכל להביא את המכונית לעצירה מלאה ולהתחיל לנסוע שוב ללא התערבות של הנהג.

    במוו סדרה 1 2015

    לצד העיצוב החדש והארכת רשימת האבזור, תציע במוו גם מנועי שלושה צילינדרים שיכנסו לתחתית ההיצע וישולבו בגרסת 116i במקום מנוע ה-1.6 ליטר טורבו שעבר לדגם 118i. ה-120i תקבל גם היא את מנוע ה-1.6 ליטר טורבו אך עם הספק של 177 כוחות סוס, וגרסת 125i תקבל מנוע 2.0 ליטר טורבו עם הספק של 218 כוחות סוס.

    מנוע שלושת הצילינדרים נחשף לראשונה עם המיני החדשה וזה שמגיע לסדרה 1 הוא למעשה זהה לחלוטין. נפחו 1.5 ליטר, הוא מוגדש טורבו, ומפיק 109 כ"ס ומומנט מרבי של 18.4 קג"מ. תיבת ההילוכים איתה הוא יגיע תהיה ידנית בת שישה הילוכים והמספרים מספרים על 10.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 18.5 ק"מ לליטר.

    החדשה השניה בליין המנועים מגיעה מגרסת M135i הבכירה, שם מנוע שלושת הליטרים המוגדש מקבל תוספת של 6 כוחות סוס שמביאים אותו להספק כולל של 326 כוחות סוס ו-45.9 קג"מ של מומנט. כאן, המיאוץ ל-100 קמ"ש, יסתיים תוך 4.7 שניות בלבד. כמו בכל הדגמים מלבד ה-116i, תוצע ב-135i תיבה אוטומטית בעלת 8 הילוכים עם אפשרות למיפוי העברת הילוכים על סמך נתוני GPS שיודעת בדיוק באיזה הילוך צריכה המכונית להיות בכל פניה ובהתאם למהירות הנסיעה. בנוסף, תקבל ה-M135i גם אופציה למערכת הנעה כפולה.

    במוו סדרה 1 2015

    גם מנועי דיזל לא ייחסר לסדרה 1, היא מקבלת מספר מכובד של מנועי דיזל וגם פה את הרשימה פותח מנוע שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר. שאר הגרסאות מקבלות מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר עם הספקים של בין 150 כוחות סוס בגרסת 118d ועד 224 כוחות סוס בגרסת 125d.

    דלק מוטורס טרם מסרה תגובה רשמית באשר לצפי היבוא של במוו סדרה 1 החדשה, אך מקורות יודעי דבר מוסרים כי המשלוח הראשון של הרכבים צפוי לנחות באולמות התצוגה סביב יוני-יולי הקרובים, לאחר שחלק מהמשלוח כבר יספיק להימכר עוד לפני הגעתו ארצה.

    dddd