תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • דאצ'יה
  • דאצ'יה דאסטר
  • דאצ'יה בישראל

    דאצ'יה דאסטר

    דאצ'יה מתחילה את השיווק בישראל עם מחירים נמוכים משמעותית מהמתחרות, שיטת מכירה חדשנית וקונספט מנחה ששם את הלקוח הפרטי במרכזו

    • 07-01-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    בשנת 1999 קנתה רנו את המותג הרומני דאצ'יה, ומאז החל אחד מסיפורי ההצלחה הגדולים ביותר בתחום הרכב. בשנת 2004, עת הושק המותג מחדש באירופה, נמכרו במהלך השנה כ-20 אלף מכוניות, בשנה האחרונה צמח המספר הזה פי 22 והגיע למעל לחצי מליון מכוניות של דאצ'יה שעלו לכבישים ב-43 מדינות בהן משווק המותג. בשנת 2014 לבדה, צמחו מכירותיה של דאצ'יה ב-19% ביחס לשנת 2013 והביאו אותה למקום החמישי בטבלאות המכירות באירופה (לפני קיה ואחרי יונדאי).

    בישראל תשווק דאצ'יה בשלב ראשון את ארבעת דגמי הליבה שלה: סנדרו - משפחתית קטנה שתשווק כאן בגרסת Stepway המוגבהת ומעוצבת כג'יפון, דאסטר - רכב שטח קטן, קשוח וזול שיקרוץ לחובבי השטח, לודג'י -  מיניוואן קומפקטי שישווק בתצורת חמישה או שבעה מושבים, ודוקר - מסחרית קטנה המבוססת על הקנגו.

    אולם התצוגה של דאצ'יה

    הבשורה הראשונה שמביאה דאצ'יה לישראל, והיא אותה אחת שעל פיה היא משווקת בשאר השווקים, היא עלות האחזקה הכללית של הרכב, מרגע הקניה, דרך האחזקה ועד למכירתו. מלבד המחירים הנמוכים עליהם יהיה פירוט בהמשך, קרסו מוטורס, היבואנית, לקחה על עצמה להוזיל גם את עלויות האחזקה השוטפת של המכוניות. בתור התחלה, החברה תציע חבילת אחריות מורחבת מלאה (מלבד צמיגים) שתוקפה יהיה חמש שנים, בעלות של החל מ-49 ש"ח לחודש למשך חמש השנים (עלות כוללת של 3,000 ש"ח). בנוסף, תציע היבואנית אביזרים בתוספת תשלום במחירים נמוכים משמעותית מיבואניות אחרות, כך לדוגמא חיישני רוורס, שמוצעים אצל יבואניות אחרות בתמורה למחירים שנעים סביב 800 ש"ח, יוצעו בדאצ'יה תמורת 330 ש"ח בלבד.

    דבר נוסף שמביאה דאצ'יה לישראל היא שיטת הרכישה של הרכבים. עם הכניסה לאולם התצוגה, שנפתח היום בפתח תקווה, ואליו יתווספו שניים נוספים - בחיפה ובבאר שבע - בעתיד הקרוב, יפגשו הלקוחות את שיטת "ארבעת השלבים". בשלב הראשון יבחרו הלקוחות דגם מבין ארבעת הדגמים. בשלב השני יאבזרו אותו כאוות נפשם, בשלב השלישי יפגשו באחד מנציגי השירות - אותם בחרה דאצ'יה בקפידה, ללא כל נסיון עבר במכירת רכב, על מנת ש"יעזרו ללקוחות לקנות את המכונית, במקום למכור להם מכונית". הנציגים יפגישו את הלקוחות עם תוכניות המימון שמציעה היבואנית, וחבילת האחריות המורחבת. בשלב האחרון יוכלו הלקוחות לשלם על הרכב, לבחור את אחד מהרכבים הנמצאים באולם, להוריד אותו מהליפט ולנהוג בו הביתה. הרכבים אשר נמצאים באיזור המסירה באולם התצוגה עברו מבעוד מועד את תהליך הרישוי והשחרור מהמכס ועפ"י קרסו, יוכלו הלקוחות להכנס לאולם התצוגה ולצאת עם מכונית תוך פחות מחצי שעה.

    ליפט המסירה של דאצ'יה

    לבסוף, מבטיחה היבואנית כי הלקוח שנמצא במרכז הכוונת של דאצ'יה הוא הלקוח הפרטי. על כן הובהר במהלך מסיבת העיתונאים שערכה היבואנית כי המחירים של הדגמים הם המחירים הסופיים, והאחרונים בהחלט. אין הנחות, לא יהיו מבצעים ואין כוונה לתת הנחות לציי רכב. מטרת המהלך היא אותה שאיפה להוריד את עלויות האחזקה הכלליות של הרכב בעזרת שמירה של מחיר המחירון של המכוניות כמשומשות מפני שחיקה מוגברת אותה מעודדים מבצעים והנחות. אם לא יהיו הנחות ומבצעים, מחירן של המכוניות שיעלו לכביש לאחר הרכישה כמשומשות צפוי להישאר גבוה יחסית למכוניות אחרות אשר נמכרות בהנחות מפליגות, לפחות בטווח של 3-5 שנים.

    ונעבור לדגמים:

    דאצ'יה סנדרו Stepway - מדובר כאמור על גרסה מוגבהת של הסנדרו הרגילה, המשפחתית הקטנה של דאצ'יה. על סיבת ההחלטה לשווק דווקא את גרסה זו על פני הגרסה הרגילה, נאמר כי "היא מושכת ומעניינת יותר, וההפרש במחיר הופך את הסנדרו הרגילה לפחות רלוונטית". מבחינת מידות, מתייצבת הסנדרו מעט מתחת לסוזוקי קרסואובר, עם אורך של 408 ס"מ (430 ס"מ בקרוסאובר), רוחב של 173 ס"מ (178 ס"מ), גובה של 162 ס"מ (157 ס"מ) ובסיס גלגלים של 259 ס"מ (260 ס"מ בסוזוקי). ההבדל המוחשי ביותר בין שתי המכוניות הוא מרווח הגחון, שעומד על 17 ס"מ בסוזוקי קרוסאובר לעומת 21 ס"מ מכובדים מאוד של הדאצ'יה.

    הסנדרו Stepway תוצע בגרסה אחת - לוריאט, שהיא גרסת הביניים, עם מנוע טורבו בנזין בנפח 0.9 ליטר אשר נלקח ישירות מרנו קליאו, ותיבת הילוכים ידנית. מחירה יעמוד על 70,000 ש"ח, זול יותר ב-30,000 ש"ח מסוזוקי קרוסאובר הידני. כאן המקום לציין שבאולם התצוגה החדש כבר מחכות שלוש יחידות של הסנדרו Stepway על "ליפט המסירה".

    דאצ'יה סנדרו Stepway

    דאצ'יה דאסטר - רכב השטח הקטן-אך-קשוח שהספיק לעשות לא מעט רעש ברחבי העולם בזכות התמורה המעולה שהוא נותן למחיר הנמוך יחסית מגיע אלינו בשש גרסאות שונות. שלוש מהן יגיעו עם מנוע 1.2 ליטר מוגדש, גם הוא של הקליאו, ושלוש עם מנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר שנלקח ממחסן החלפים של רנו פלואנס. גם כאן התיבה היחידה המוצעת היא ידנית. מחירו של הדאסטר יחל ב-90,000 ש"ח לגרסת אמביינס עם מנוע בנזין ויאמיר עד 130,000 לגרסת דיזל בעלת הנעה כפולה (רשימת מחירים מלאה בסוף הידיעה). אם תחליטו שאתם רוצים לצאת מאולם התצוגה עם דאצ'יה דאסטר חדש, תוכלו לבחור אחד מהחמישה שממתינים על "ליפט המסירה".

    דאצ'יה דאסטר

    דאצ'יה לודג'י - זוכרים שפעם שווקה בישראל מכונית שנקראה רנו לוגאן MCV והייתה סטיישן משפחתית בעלת שבעה מושבים? אז עכשיו היא חוזרת, בערך. הלודג'י נכנסת לקטגוריית המיניוואנים הקומפקטיים, דוגמת קיה קארנס, טויוטה ורסו או שברולט אורלנדו וגם היא, כמו שאר הדגמים של דאצ'יה, תציע תמורה מפתח למחיר נמוך. היא תשווק בתצורת שבעה מושבים, עם תיבת הילוכים ידנית ומנוע 1.2 ליטר טורבו בנזין או 1.5 ליטר טורבו דיזל. מחיר גרסת הבנזין עומד על 100,000 ש"ח (זול יותר ב-50,000 ש"ח מהקארנס) וגרסת הדיזל תעלה 115,000 ש"ח.

    דאצ'יה לודג'י

    דאצ'יה דוקר - את הדגם הכי מעניין של דאצ'יה וזה שלדעתנו יזכה להצלחה המרובה ביותר השארנו לסוף. מדובר על מסחרית קטנה שמבוססת על פלטפורמת הרנו קנגו. גם היא תוצע עם מנוע הבנזין או הדיזל ומחירה יעמוד על 95,000 ש"ח לדגם הבנזין או יחל ב-108,000 ש"ח לדגם הדיזל - זול ב-28,000 ש"ח מהמחיר ההתחלתי של סיטרואן ברלינגו.

    דאצ'יה דוקר

    בניגוד להבדלים בעיצוב החיצוני, כל ארבעת הדגמים של דאצ'יה חולקים את אותו תא נוסעים כמעט, עם שינויים מינוריים ביניהם. במרביתם איכות החומרים היא כצפוי לא גבוהה, אך האבזור אינו מבייש. מרבית הדגמים מגיעים עם בקרת שיוט עם מגביל מהירות, מערכת מולטימדיה מקורית עם תמיכה בעברית, מסך מגע, ודיבורית בלוטות', חיישני לחץ אוויר בצמיגים, לפחות שני חלונות חשמליים. ציוד הבטיחות בסיסי, אך מספק וכולל ארבע כריות אוויר, בקרת יציבות ומערכת עזר לבלימת חירום.

    דאצ'יה דוקר

    דאצ'יה - דגמים ומחירים:

    דאצ'יה סנדרו Stepway לוריאט 0.9 ליטר טורבו - 70,000 ש"ח

    דאצ'יה דאסטר 4X2 אמביאנס 1.2 ליטר טורבו בנזין - 90,000 ש"ח
    דאצ'יה דאסטר 4X2 לוריאט 1.2 ליטר טורבו בנזין - 95,000 ש"ח
    דאצ'יה דאסטר 4X2 פרסטיג' 1.2 ליטר טורבו בנזין - 102,600 ש"ח
    דאצ'יה דאסטר 4X2 לוריאט 1.5 ליטר טורבו דיזל - 110,000 ש"ח
    דאצ'יה דאסטר 4X4 לוריאט 1.5 ליטר טורבו דיזל - 122,600 ש"ח
    דאצ'יה דאסטר 4X2 פרסטיג' 1.5 ליטר טורבו דיזל - 130,000 ש"ח

    דאצ'יה לודג'י 7 מושבים 1.2 ליטר טורבו בנזין - 100,000 ש"ח
    דאצ'יה לודג'י 7 מושבים 1.5 ליטר טורבו דיזל - 115,000 ש"ח

    דאצ'יה דוקר אמביאנס 1.2 ליטר טורבו בנזין - 95,000 ש"ח
    דאצ'יה דוקר אמביאנס 1.5 ליטר טורבו דיזל - 108,000 ש"ח
    דאצ'יה דוקר לוריאט 1.5 ליטר טורבו דיזל - 114,000 ש"ח

    dddd