תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אופל
  • אופל קארל נחשפת - עירונית עממית חדשה

    אופל

    לאופל כבר יש מכונית קטנה, אבל היא יקרה מדי כדי לקלוע לטעם של ההמונים, ואת הנישה הזאת עתידה לסגור אופל עם הקארל

    • 03-12-2014
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    על כוונתה של שברולט לצאת משוק ה"מיינסטרים" באירופה כולם כבר שמעו. אך בחודשים שחלפו מאז ההצהרה, עתידה של חברת האם, ג'נרל מוטורס, בפלח המכוניות העירוניות נותר תעלומה. אם שברולט תצא מאירופה, מי תחליף את הספארק? בפורטפוליו של החברה ניתן אמנם למצוא את אופל אגי'לה, תאומתה של סוזוקי ספלאש, אך זו כבר חוגגת יום הולדת 7 ואופל לא הודיעה על כל כוונה להציג דור חדש. היום אנחנו מקבלים את התשובה, קוראים לה אופל קארל.

    אופל קארל 2015

    אופל ממשיכה את האסטרטגיה שהתחילה עם האדם, כינוי המכוניות על שם אנשי מפתח בהיסטוריה של החברה, ומעניקה לעירונית החדשה שלה את שמו של אחד מבניו של מייסד החברה, אדם אופל. העירונית החדשה של אופל צפויה כאמור להחליף את שברולט ספארק, שעל-פי השמועות ברשת עשויה להיות זהה לקארל ורק להימכר תחת מותג שברולט, אך בשלב זה אין מידע רשמי באשר לעתידה. אם כי לא רק את הסאפרק צפויה אופל קארל להחליף, אלא גם את האג'ילה, שתרד מפס הייצור.

    בשלב זה אופל מפרסמת נתונים ראשוניים בלבד אודות המכונית, שתחל להימכר במחצית השניה של שנת 2015. בכל הנוגע למידות, אופל משחררת רק את אורכה של המכונית, שיעמוד על 368 סנטימטרים, שניים פחות משל האופל אדם ושלושה סנטימטרים פחות מאורכה של האג'ילה/ספלאש. למרות הדמיון העיצובי בין הקארל לסוזוקי סלריו שמחליפה אט אט את האלטו בשווקים שונים ותגיע גם אלינו במהלך השנה הבאה, זו האחרונה קצרה ב-8 סנטימטרים, דבר הרומז על מרווח פנים טוב יותר ועל העובדה שלא מדובר ב"אותה גברת בשינוי אדרת".

    אופל קארל 2015

    אופל מדגישה כי למרות שהמכונית העירונית הראשונה שלה תימכר תמורת סכום התחלתי של "פחות מ-10,000 אירו" היא לא עומדת לבייש את בנו של אדם אופל בכל הנוגע לאבזור נוחות ובטיחות. אופל קארל תגיע כשהיא מצויידת ברשימת אבזור מרשימה למדי שתכלול בין היתר את מערכת המולטימדיה IntelliLink של אופל, חימום לגלגל ההגה מצופה העור, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, חיישני חניה מקוריים ואפילו חלון שמש ומערכת התראה על סטיה מנתיב שיוצעו כאופציה. בנוסף, מודיעה היצרנית שתציע את האדם במבחר של לא פחות מעשרה צבעי מרכב וחישוקי 14 עד 16 אינץ' במגוון עיצובים.

    אופל קארל 2015

    בכל הנוגע להיצע מנועים, ובניגוד מוחלט לכל שאר המידע שפורסם, נראה שאופל קארל לא צפויה להדהים יתר על המידה. בשלב זה היצרנית מוסרת מידע אודות מנוע אחד בלבד - שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר שמפיק 75 כוחות סוס ונתון מומנט שטרם נחשף. השורה היחידה שמתייחסת לסוגית תיבת ההילוכים מבטיחה "תיבת חמישה הילוכים רכה ומודרנית", ועקב העובדה שבתמונות ניתן לראות שמדובר בתיבה ידנית, הסיכויים לתיבה אוטומטית כלשהי לא נראים טובים. מחברת ש.י.ר נמסר כי אופל קארל תגיע לישראל ברבעון הרביעי של שנת 2015.

    dddd