תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • הונדה
  • הונדה ג'אז
  • הונדה גרייס – ג'אז סדאן

    הונדה ג'אז

    הונדה מציגה את הגרייס, סדאן קומפקטית המבוססת על פלטפורמת הג'אז החדשה ומיועדת כרגע רק לשוק היפאני.

    • 02-12-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    המכונית החדשה שחשפה אמש הונדה לשוק הבית היפאני הייתה יכולה להיות סיפור הצלחה אדיר, אם רק הייתה מגיעה לישראל. מדובר במכונית שמתאימה כמו כפפה לקהל הישראלי, אבל לצערם הרב של אנשי "מאיר חברה למכוניות" (יבואני הונדה לישראל), היא לא צפויה לקבל תקינה אירופאית (או אמריקאית, לצערם של אנשי היבוא המקביל מאלבר) ולכן הסיכוי שלנו לראות אותה על כבישי ישראל שואף לאפס.

    הונדה גרייס (Grace) היא למעשה מכונית סדאן קומפקטית המבוססת על מכלולי הג'אז החדשה, שנחשפה ביפאן כבר לפני כשנה וחצי ורק בקיץ האחרון נחשפה בגרסתה האירופאית. הגרייס מקבלת תוספת של כמה סנטימטרים לאורך הכללי וכמה סנטימטרים לבסיס הגלגלים ומציגה תא מטען בנפח של 430 ליטרים, גדול יותר מזה של כמה משפחתיות "אמיתיות" כמו למשל מאזדה 3 סדאן החדשה.

    הונדה גרייס

    גולת הכותרת של הונדה ג'אז מסתתרת מתחת למכסה המנוע, שם מקבלת המכונית את מערכת ההנעה ההיברידית החדשה של הונדה. בניגוד למערכת ה-IMA הישנה של הונדה (זו שמוכרת לנו מדגמי האינסייט, הג'אז ההיברידית הנוכחית והסיוויק ההייבריד ששווקה כאן בעבר), למערכת החדשה יש את היכולת להניע את הרכב בצורה חשמלית טהור. היא גם משודכת לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים (i-DCD) עם שבעה הילוכים ולא לתיבת הילוכים רציפה כפי שהיה עד כה. ולא פחות חשוב – יש גם אופציה לגרסה עם הנעה כפולה קבועה, שמיועדת בעיקר לדרכים מושלגות.

    צריכת הדלק הממוצעת עומדת, כך מבטיחה הונדה, על לא פחות מ-34 קילומטרים לליטר בנזין בדגמי ההנעה הקדמית או 29 קילומטרים לליטר בדגמי ההנעה הכפולה.

    הונדה גרייס

    בהונדה מבטיחים כי בתכנון תא הנוסעים של הגרייס הושם דגש משמעותי על עיצוב המושב האחורי. בהונדה מבטיחים מושב אחורי נוח במיוחד "בסגנון ספה", פתחי מיזוג ליושבים מאחור ושני שקעי כוח במושב האחורי (בנוסף לשקע הכוח הקדמי) שיאפשרו טעינה של כל הציוד האלקטרוני ברכב.

    חידוש מעניין נוסף – בהונדה מציעים כאופציה מושב נוסע קדמי מסתובב. לדברי הונדה זה יאפשר כניסה ויציאה נוחים יותר מהרכב למבוגרים או לנכים, כשסיבוב המושב מתבצע על ידי משיכה של מנוף.

    רשימת האבזור כוללת גם מערכת בלימה אוטומטית במהירות של עד 30 קמ"ש, סיוע לזינוק בעליה, תאורת LED, בקרת שיוט, הגה מצופה עור וחימום מושבים.

    המחיר ביפאן יחל בכ-1.95 מיליון יין, שהם כ-65 אלף ש"ח.

    הונדה גרייס

    dddd