תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קרייזלר
  • קרייזלר 300C
  • קרייזלר 300C עוברת מתיחת פנים, שוב

    קרייזלר 300C

    מכונית הסאלון האימתנית עוברת מתיחת פנים לקראת שנת 2015 ולא רק שהיא שומרת על העיצוב הייחודי, אלא גם מטבלת בחבילת טכנולוגיה חדשה ומתקדמת

    • 26-11-2014
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    קרייזלר 300C, או פשוט 300 כפי שהיא מכונה בצפון אמריקה, עוברת מתיחת פנים שניה מאז הוצגה לפני עשר שנים. "רגע, אבל למה שניה?" תשאלו. ובכן, למרות שבשנת 2011 הוצג "הדור השני", היה למעשה מדובר על אותה פלטפורמה ששירתה את הדור היוצא ומלבד שינוי דרסטי של העיצוב, מכונית הסאלון המגודלת נשארה מתחת לפני השטח פחות או יותר כפי שהייתה. קרייזלר, שהציגה את המכונית המחודשת על בימת תערוכת לוס אנג'לס שמתקיימת בימים אלו, מבטיחה (שוב) כי מדובר כאן בשדרוג גדול ומקיף מאוד.

    קרייזלר 300C 2015 החדשה

    דבר אחד שלא משתנה יתר על המידה במסגרת מתיחות פנים הוא העיצוב, ואין מאושרים מאיתנו שהפעם המצב אינו יוצא דופן. קרייזלר שמרה על המראה האימתני והאיקוני של ה-300C, שזיכה אותה בכינוי "מכונית הגנגסטרים" של קרייזלר. למרות שבמתיחת הפנים האחרונה (או הדור השני, אם אתם עדיין מתעקשים) הקווים המאיימים של המכונית התמתנו מעט, נראה שצוות העיצוב של היצרנית עשה כל שביכולתו לשמר את הרעיון הכללי של המכונית, ונמנעו בכל כוחם מלמתן אותה ולעדן אותה על מנת שתתאים יותר לטעם האירופאי האלגנטי.

    בניגוד מוחלט לעיצוב שנותר כמעט זהה, קרייזלר 300C עוברת שדרוג משמעותי בכל הנוגע לאיכות החומרים בתא הנוסעים והארכה משמעותית של רשימת האבזור, לצד שינוי עדין של עיצוב תא הנוסעים. בין השיפורים ניתן למצוא כעת הגה בעיצוב חדש עם כפתורי שליטה גדולים וקריאים יותר, חוגת בורר הילוכים שמחליפה את ידית ההילוכים הסטנדרטית, כפתור "ספורט" שמחדד את תגובת דוושת התאוצה, מקשה את ההגה, מאיץ את העברות ההילוכים ומונע העברה אוטומטית אפילו כאשר מגיעים לקו האדום, ומשנה את כיול מערכת ההנעה הכפולה, בדגמים בהם היא מוצעת.

    קרייזלר 300C 2015 החדשה

    עוד פריטי אבזור מעניינים שהתקינה קרייזלר בדגם החדש כוללים גם מסך מגע מרכזי בגודל 8.4 אינץ' - הגדול בקטגוריה, לוח שעונים עם מסך נוסף בגודל 7 אינץ' ואפשרות להזרמת אינטרנט דרך מערכת המולטימדיה. מעכשיו, תכלול ה-300C גם חבילת בטיחות אקטיבית מתקדמת שכוללת בקרת שיוט אקטיבית שיכולה להגיע עד לעצירה מלאה ומערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה.

    הדגמים המאובזרים יותר של קרייזלר 300C יכללו מעתה גם ריפודי עור נאפה, חימום למושבים הקדמיים, חישוקי 20 אינץ' בעיצובים חדשים, מעבר אוטומטי בין אורות מעבר לאורות דרך, תאורת LED מאחור ופנסי הערפל ועוד.

    קרייזלר 300C 2015 החדשה

    ליין המנועים הוא המקום היחיד בו נשארה הקרייזלר 300C ללא כל שינוי. היא תמשיך לעשות שימוש במנועי V6 בנפח 3.6 ליטרים ו-V8 בנפח 5.7 ליטרים עם הספק של 300 ו-363 כוחות סוס בהתאמה. למרות המנועים הזהים, תשווק קרייזלר מעתה את המכונית רק עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה הילוכים, שתורמת לשיפור בצריכת הדלק אשר עומדת כעת על 13.2 קילומטרים לליטר בנסיעה בין עירונית במנוע ה-V6 ו-10.6 קילומטרים לליטר במנוע ה-V8.

    בארץ המקור עולה ה-300C החל מ-32,000 דולר, מחיר זהה לדגם היוצא אך בישראל מחירה עומד נכון לרגע זה על החל מ-310,000 ש"ח, דבר שמציב אותה ישירות במרכז הכוונת של מכוניות איכותיות מאוד דוגמאת מרצדס C קלאס ובמוו סדרה 3 שוודאי לא ישמחו לאבד לקוחות לטובת האמריקאית המגודלת. קרייזלר מדווחת כי ה-300C המחודשת תגיע לייצור כבר לקראת סוף השנה במפעל החברה באונטריו, קנדה, אך טרם ידוע מתי היא תעשה את דרכה מעבר לאוקיינוס ומה יהיה מחירה בשקלים.

    קרייזלר 300C 2015 החדשה

    dddd