תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • מרצדס S קלאס
  • ויהי עור - מרצדס מייבאך חוזרת לחיים

    מרצדס S קלאס

    מרצדס חושפת גרסה אולטרה יקרה ל-S קלאס. עם בסיס גלגלים ארוך במיוחד, ורשימת אבזור שכוללת "פחות או יותר כל מה שהלקוח ירצה"

    • 23-11-2014
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    בשנת 2007 חזרה מייבאך לחיים כחטיבה של מרצדס אשר ייצרה מספר דגמים מגודלים ואולטרה יוקרתיים שהתבססו על ה-S קלאס והתהדרו במחירים גדולים במיוחד ורשימות אבזור גדולות אף יותר. אך בניגוד לרולס רויס של קונצרן פולקסווגן או בנטלי שנרכשה ע"י במוו, בשבע השנים מאז הושקה מחדש, התקשתה מייבאך להמריא ובניגוד לצפי מכירות שנתי של 2,000 יחידות, מכרה בשנת 2004 שהייתה המוצלחת ביותר, רק 244 מכוניות. דבר שהוביל לגניזת המותג בסוף שנת 2012.

    מרצדס-מייבאך-S קלאס

    כעת, משהחלים העולם מהמשבר הכלכלי של 2008, החליטה מרצדס לחזור לסיבוב נוסף עם לימוזינת הפאר שלה, אך הפעם היא החליטה לשנות במעט את המתכון. במקום לקחת S קלאס מתיישנת, לעצב אותה מחדש ולהאריך אותה באופן אבסורדי (המייבאך 62, שהייתה הגרסה הארוכה יותר, הייתה ארוכה יותר ב-95 סנטימטרים ממרצדס S קלאס עליה הייתה מבוססת), החליטה היצרנית להתבסס על גרסת בסיס הגלגלים הארוך של הדור הנוכחי של ה-S קלאס, להאריך את המכונית ואת בסיס הגלגלים ב-20 סנטימטרים "צנועים" לכדי 336 ו-545 סנטימטרים בהתאמה, לשתול בחזית את שני המנועים החזקים ביותר של הדגם ולהתקין בתא הנוסעים פחות או יותר כל פריט אבזור הידוע לאנושות.

    המושבים האחוריים, שהם כמובן מרכז הבמה במרצדס-מייבאך S קלאס, ככל הנראה ייעלבו מעט אם ישמעו שקוראים להם סתם "מושבים". מדובר כאן בכורסאות עור עם כיוונון חשמלי לכל כיוון אפשרי, הדומים נשלפים חשמלית, שולחנות נשלפים, בקרת אקלים נפרדת לכל מושב, וכמובן עיסוי. בניגוד ל-S קלאס ה"רגילה", הדלתות האחוריות קוצרו ב-66 מ"מ והמושבים, סליחה - כורסאות, הוסטו אחורה כאשר ראשם של היושבים נמצא מאחורי קורות C, על מנת לספק לנוסעים את מירב הפרטיות האפשרית. אם זה לא מספיק, יוכל האוליגרך התורן לסגור את הווילון (כן, החשמלי) שמסתיר את החלון המשולש בקורה.

    מרצדס-מייבאך-S קלאס

    לצד שתי כורסאות הפאר, ניתן למצוא במכונית, שמחירה יחל בכ-200,000 דולר, פריטים כגון מערכת סראונד של חברת Brumster, דיבורית בלוטות' בעלת טכנולוגיה חדישה עם טווח דינאמי רחב במיוחד, שמבטיחה איכות שמע נקייה בכל שיחה, ומערכת ניטרול רעשי חוץ אקטיבית שהופכת את המושב האחורי של המייבאך, כך על פי מרצדס, לשקט ביותר במכונית סדרתית.

    אם האבזור הסטנדרטי - שרק על מנת לא לבזבז לכם את כל היום, מנינו בערך אחוז אחד ממנו - לא מספיק לכם, תוכלו להתחיל באטרף סימוני וי ברשימת האופציות. זו כוללות, על פי גורם ממייבאך באוסטרליה, "כל פריט שתוכלו לחשוב עליו, כל עוד אתם מוכנים לחכות מספיק". אותו גורם גם מציין כי המכונית, שעיקר המכירות שלה יכוונו לארה"ב ולסין, תימכר כמובן רק בהזמנה מיוחדת, שהרי כל לקוח שיחליט לרכוש אותה, ירצה שהיא תיתפר בדיוק לפי מידותיו וצרכיו.

    מרצדס-מייבאך-S קלאס

    למרות העובדה כי אין ספק שמרצדס מכוונת את המכונית ללקוחות שיבלו את זמנם במושב האחורי ולאו דווקא מאחורי ההגה, היא לא חסכה מאום גם מתחת למכסה המנוע, שם יוצעו שני המנועים של ה-S500 וה-S600 בשילוב עם מערכת ההנעה הכפולה 4MATIC. הראשון הוא V8 מוגדש טורבו בנפח 4.6 ליטרים עם הספק של 455 כוחות סוס בעוד המנוע הבכיר, שיגיע בגרסת S600 הוא V12 כפול מגדשים בנפח של 6.0 ליטרים והספק מרבי של 530 כוחות סוס. כל המספרים הללו מיתרגמים לזמני תאוצה של 5.0 שניות מאפס למאה קמ"ש ומהירות מרבית מוגבלת מחשב של 250 קמ"ש.

    dddd