תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מיצובישי
  • מיצובישי טרייטון
  • מיצובישי האנטר (L200) החדש נחשף

    מיצובישי טרייטון

    הדור החמישי של מיצובישי L200 (האנטר) נחשף בתאילנד. צפוי להגיע ארצה במהלך 2015 עם מנוע טורבו-דיזל חדש ותא נוסעים מאובזר מבעבר.

    • 18-11-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    הטנדר מיצובישי האנטר (או L200, או טריטון) מתחדש בדור חדש וחמישי במספר, תשע שנים לאחר השקתו של הדור הקודם. ה-L200, שקיבל בישראל את הכינוי האנטר בדור הרביעי שלו, הוא אחד מהרכבים החשובים והנמכרים ביותר בהיצע הדגמים של מיצובישי בעולם עם למעלה מ-4 מיליון יחידות שנמכרו במהלך 36 השנים בהם הוא נמצא בייצור. בשנים האחרונות דעך קצב המכירות של ה-L200 ובמיצובישי זיהו שינוי בדרישות של הרוכשים, שדרשו מהרכב להיות קצת יותר רכב פנאי-ספורט וקצת פחות טנדר עבודה קשוח. הדור החמישי של ה-L200 אמור לשנות את כל זה.

    מיצובישי L200 החדש

    מבחוץ לא מציג מיצובישי L200 מהפכה של ממש בכל הנוגע לעיצוב ואפשר להגיד שזאת כנראה אכזבה לאור העיצוב המאוד ייחודי ומודרני שהציג דגם הקונספט GR-HEV שנחשף ב-2013. החזית אינה מציגה שינוי מהותי לעומת הדגם היוצא, אך העיצוב מעט אגרסיבי יותר ובעל נוכחות רבה יותר. גם בפרופיל, שומר הטנדר החדש על קווי העיצוב המסורתיים של ה-L200 עם צורת J שמפרידה בין הארגז לתא הנוסעים. גם הארגז נותר דומה במידותיו בהשוואה לדגם היוצא אך במיצובישי מספרים שהוא כעת עמוק יותר, מה שאמור לספק נפח הטענה גבוה יותר.

    שינויים גדולים הרבה יותר אפשר למצוא בתוך תא הנוסעים של ה-L200 החדש. במיצובישי טיפלו באחת מנקודות החולשה המסורתיות של הטנדרים – המרווח ונוחות הנסיעה במושב האחורי. בסיס הגלגלים נותר אמנם ללא שינוי לעומת הדגם היוצא (300 סנטימטרים) אך האורך הכללי גדל בכ-7 סנטימטרים (528 סנטימטרים בדגם הקבינה הכפולה) והרוחב הכללי גדל גם הוא משמעותית ויאפשר מרווח כתפיים טוב יותר עם תוספת של סנטימטר נוסף.

    כמו בעבר הדגם יוצע במגוון של שלוש תצורות מרכב – חד קבינה, דאבל קבינה וקבינה וחצי (Club Cab). הדגם העיקרי בישראל יהיה ככל הנראה כמו בעבר דגם הקבינה הכפולה שיגיע עם אופציה להנעה כפולה, הנעה אחורית ודגם Hi-Rider עם הגובה ומערכת המתלים של דגם ההנעה הכפולה אך עם הנעה אחורית בלבד. כל הדגמים ימשיכו לעשות כמובן שימוש בשלדת סולם קשיחה, שלדברי מיצובישי עברה שדרוג והיא תהיה קשיחה יותר ועמידה יותר מבעבר.

    מיצובישי L200 החדש

    היצע המנועים של מיצובישי L200 האנטר החדש כולל שלושה מנועים – שני מנועי דיזל ומנוע בנזין אחד. מנוע הטורבו-דיזל הראשון הוא מנוע ה-2.5 ליטרים המוכר מהדגם היוצא והוא יגיע בשתי רמות של הספק מרבי כפי שהיה בעבר – 136 או 178 כוחות סוס. אל מנוע זה יצטרף מנוע טורבו-דיזל חדש בנפח של 2.4 ליטרים שיציע הספק מרבי של 180 כוחות סוס. לדברי מיצובישי המנוע החדש יציג שיפור של כ-20 אחוזים בצריכת הדלק לעומת מנוע ה-2.5 ליטרים הוותיק וכן יציע זמינות מומנט טובה יותר ועלויות אחזקה נמוכות יותר.

    המנוע החדש הזה ישודך גם לשתי תיבות הילוכים חדשות. החשובה מבין השתיים עבור השוק הישראלי היא האוטומטית, עם חמישה הילוכים ואופציה לתפעול ידני. השנייה היא תיבת הילוכים ידנית עם שישה הילוכים (לעומת 5 בדגם הקודם), שתצויד במצמד משופר ובסינכרונים משופרים לטובת העברות הילוכים קלות יותר.

    מיצובישי L200 החדש

    תא הנוסעים של מיצובישי האנטר L200 החדש יציע שיפור לא רק במרווח אלא גם ברמות האבזור ובנוחות. במיצובישי מבטיחים מושבים חדשים ונוחים יותר הן מלפנים והן מאחור, עם תמיכה צידית טובה יותר. גם רמת האבזור תהיה גבוהה יותר ותכלול אופציות לבקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, מערכת שמע עם מסך מגע צבעוני, דיבורית בלוטות' מקורית, מצלמת רוורס, כניסה והתנעה ללא מפתח (Keyless), מראות מתקפלות חשמלית, חישוקי סגסוגת במגוון קטרים (15,16 או 17 אינטש') או פנסי קסנון.

    כל הדגמים יצוידו בבקרת יציבות ובבקרת משיכה, כאשר לפחות בתאילנד הרכב יצויד ב-2 כריות אוויר קדמיות בלבד (נקווה שבדגמים שיגיעו ארצה יהיו קצת יותר כריות אוויר).

    מיצובישי L200 האנטר החדש צפוי להגיע לישראל במהלך הרבעון השלישי של 2015. מעט מאוחר יותר, במהלך שנת 2016, צפויה פיאט להציג גרסה משלה לאותו הטנדר שתגיע אף היא לשיווק באירופה וככל הנראה גם בישראל.

    dddd