תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי A1
  • אאודי A1 ספורטבק
  • אאודי A1 מתחדשת

    אאודי A1

    הסופר מיני של אאודי מקבלת רענון קל לעיצוב ומנועי שלושה צילינדרים חדשים

    • 16-11-2014
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    ארבע שנים חלפו מאז נכנסה אאודי, הראשונה מבין שלושת יצרניות היוקרה הגרמניות, לשוק מכוניות הסופר מיני היוקרתיות. אאודי A1, אשר חולקת פלטפורמה עם פולקסווגן פולו, סיאט איביזה וסקודה פאביה, עדיין מחכה לתשובה מזוג מתחרותיה העיקריות אולם היא כבר מספיקה לעבור מתיחת פנים של אמצע מחזור חיי הדגם שמביאה אותה צעד אחד נוסף לפני המתחרות.

    אאודי A1 ספורטבק 2015

    והרי החדשות, ועיקרן בנזין. בניגוד למקובל במתיחות פנים, החליטה אאודי להשאיר את עיצובה של ה-A1 ללא שינויים משמעותיים ודווקא להתמקד בחידוש ליין המנועים. אלה כוללים כעת לא פחות משישה מנועים, ארבעה מנועי בנזין ושניים דיזל כאשר כולם מוגדשי טורבו.

    לראשונה באאודי, תקבל ה-A1 שני מנועי שלושה צילינדרים. הראשון, טורבו בנזין בנפח של 1.0 ליטר המפיק 95 כוחות סוס ומציג צריכת דלק משולבת של 23.3 ק"מ לליטר, מנוע שלושת הצילינדרים השני יהיה מנוע טורבו דיזל בנפח 1.4 ליטר בעל הספק של 90 כוחות סוס וצריכת דלק דמיוניות למדי של 29.4 קילומטרים לליטר. אליהם יצטרפו ארבע מנועים נוספים בעלי הספקים הנעים בין 90 כוחות סוס ממנוע 1.2 אותה היא תחלוק עם פולקסווגן פולו החדשה וסקודה פאביה החדשה שצפויה להגיע ארצה בקרוב, ועד 192 כוחות סוס ממנוע 1.8 ליטר מוגדש טורבו. כל המנועים, מלבד זה הבכיר, ישודכו כסטנדרט לתיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים ועם אפשרות בתוספת תשלום לתיבה כפולת מצמדים בעלת שבעה הילוכים.

    אאודי A1 2015

    עוד מתחת לפני השטח מציינת אאודי כי מערכת ההיגוי היא חדשה לחלוטין, ומעתה מצויידת בכיול משקל משתנה בהתאם במהירות ועם אפשרות לבחירת רמת התגבור באמצעות בורר מצבי הנהיגה החדש. אופציה נוספת שעושה את דרכה לראשונה לסופר מיני של אאודי היא בולמי זעזועים אדפטיביים, שמשנים את רמת קשיחותם בהתאם למצב הנהיגה הנבחר.

    לצד כל השינויים והשיפורים הטכניים, נראים השינויים בעיצוב כמעט זניחים. אלה מסתכמים, לפחות במבט ראשן, בפנסי החזית אשר קיבלו עדכון קליל ועיצוב שמיישר קו עם אאודי A3. בחינה עמוקה יותר מגלה שגם הפגוש הקדמי קיבל עדכון זעום כאשר פנסי הערפל הם כעת מלבניים במקום עגולים ובתיהם זוכים לקווים מעט חדים יותר. בעקבות שינוי העיצוב של הפגוש, צמח אורכה של אאודי A1 בשני סנטימטרים והוא עומד כעת על אורך כללי של 398 ס"מ. בנוסף, מציינת אאודי כי רשימת האבזור והאופציות תורחבנה ומעתה יוכלו הלקוחות לבחור פריטי התאמה אישית רבים יותר כגון ריפודי עור נאפה למושבים, עיצובים חדשים לחישוקים ועוד.

    אאודי A1 2015, תא הנוסעים

    אאודי S1 הספורטיבית לא עברה כל שינויים, שכן היא כבר קיבלה את העיצוב החדש עם השקתה. גם מתחת למכסה המנוע לא נעשו שינויים והיא נשארת עם יחידת הכח שמפיקה 231 כוחות סוס ומאיצה אותה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 5.8 שניות (5.9 שניות בגרסת ספורטבק).

    dddd