תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • מרצדס C קלאס
  • מרצדס C קלאס החדשה – מבחן דרך

    מרצדס C קלאס

    מרצדס C קלאס קפצה כיתה. היא כבר לא צריכה להיות מכונית הסדאן הבסיסית ביותר של מרצדס והיא כבר יכולה לשחק בליגה של האחיות הגדולות והיקרות ממנה. מבחן דרך.

    • 09-11-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    בדור האחרון הייתה צריכה מרצדס C קלאס להמציא את עצמה מחדש. ה-C כבר לא הייתה צריכה להיות דגם הכניסה למותג מרצדס הלכה למעשה, הנטל הזה עבר למשפחת ה-A החדשה בכלל ול-CLA הקומפקטית בפרט. במרצדס הבינו שהגיע הזמן להקפיץ את ה-C קלאס כיתה ולהפוך אותה ממכונית פרימיום למכונית יוקרה. לאחר שסיימו להשיק דורות חדשים ל-S הבכירה ו-E האמצעית, התפנו במרצדס להשיק דור חדש לחלוטין ל-C קלאס ששומר, באופן לא ממש מפתיע, על לא מעט קווי דימיון לאחיו הגדולים.

    כפועל יוצא מכך גם תג המחיר שודרג ומחיר גרסת הבסיס של ה-C קלאס עלה מרמה של 250 אלף ₪ לרמה של 295 אלף ₪ לדגם הבסיס החדשה או 310 אלף ₪ לגרסת ה-Vision שבמבחן. לקחתי אותה לנסיעת מבחן כדי להתרשם האם המכונית אכן מצדיקה את השדרוג במחיר. כל התשובות בהמשך.

    מרצדס C קלאס החדשה

    מרצדס C קלאס החדשה היא מכונית גדולה מקודמתה. האורך הכללי צמח בכ-10 סנטימטרים (469 סנטימטרים כעת) ואורכו של בסיס הגלגלים צמח בכ-8 סנטימטרים (284 סנטימטרים). תוספות האורך הללו, ביחד עם עיצוב החלק האחורי שמזכיר (וכנראה שלא במקרה) את ה-S קלאס, גורמים ל-C החדשה להיראות גדולה ומכובדת יותר מקודמתה. קצת חבל שתוספת האורך הזו לא באה לידי ביטוי במושב האחורי, שאינו מרווח דיו. נוסעים בוגרים בגובה ממוצע ומעלה עלולים לסבול ממרווח ראש מצומצם וכן ממרווח ברכיים לא מלהיב כלל.

    אבל גולת הכותרת כאן היא צמד המושבים הקדמיים. כאן אין שום בעיה של מרווח ויש שפע של נוחות. גרסת ה-Vision בה נהגתי מצוידת במושבים חשמליים מרופדי עור ומחוממים שהם מהנוחים שפגשתי בשנים האחרונות. הם כוללים גם אפשרות להארכת בסיס המושב, בצורה חשמלית כמובן, מה שמספק תמיכה נוספת לשוק בזמן נסיעה ארוכה – נהדר! אפילו גלגל ההגה מתכוון חשמלית וכל הכיוונים ניתנים לתכנות בזיכרון הרכב, כך שגם אם מישהו לקח לכם את הרכב תוכלו לחזור לתנוחת הנהיגה המדויקת שלכם בשנייה ובדיוק מילימטרי.

    איכות החומרים כאן גבוהה מאוד וההקפדה על הפרטים הקטנים כמעט בלתי נתפסת. אם ב-GLA עוד מצאתי נקודה אחת או שתיים בהם איכות החומרים או ההרכבה לא היו מוקפדות, כאן כבר קשה הרבה יותר למצוא נקודות כאלו אם בכלל. מתא המשקפיים שבתקרה, דרך הדש-בורד עטוף העור ועד לשטיחי הרצפה – הכל מרגיש איכותי מאוד. אני באופן אישי הייתי מוותר על דיפון דמוי העץ בקונסולה המרכזית, אבל איש המכירות הבטיח לי שרוב הלקוחות דווקא אוהבים אותו.

    מרצדס C קלאס החדשה

    רשימת האבזור של מרצדס C קלאס החדשה יכולה למלא כתבה משל עצמה. כמו במכונית יוקרה אמיתית כל אחת משתי רמות האבזור היא רק בסיס לשלל שדרוגים ותוספות אותן ניתן להזמין עם הרכב בהתאם לרצונו של הלקוח. חלק מהתוספות די סטנדרטיות והם לא משהו שלא ראינו בעבר, כמו מצלמה היקפית או פתיחה חשמלית לדלת תא המטען. חלק מהתוספות קצת יותר נדירות ובהחלט מעניינות, כמו בולמי זעזועים אקטיביים מבוססי אוויר או רדיו אינטרנטי.

    כל הדגמים מגיעים עם חבילות אבזור בטיחותי נאה למדי שכוללת 7 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטומטית במקרה של חשש לפגיעה מלפנים (לא ניסיתי לבדוק אם היא עובדת), התראה על עייפות הנהג והתראה על לחץ אוויר בגלגלים. כל אלו הספיקו כדי להעניק ל-C קלאס ציון של 5 כוכבים ו-92 אחוזי הגנה על מבוגרים במבחני ה-EuroNCAP. גרסת ה-Vision אותה קיבלתי הוסיפה לכל אלו גם מערכת להתראה על רכבים בשטחים המתים ורשימת האופציות כוללת שלל תוספות נוספות כמו בקרת שיוט אקטיבית או מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה.

    גרסת ה-Vision כוללת גם תאורת חזית בטכנולוגיית LED מלאה ולמעשה המכונית לא כוללת אף לא נורה "רגילה" אחת. ואם זה לא גרם לכם להרגיש מתקדמים טכנולוגית עם המרצדס החדשה שלכם אז אולי מערכת תאורה אקטיבית מבוססת מטריצת LED תעשה לכם את זה?

    מרצדס C קלאס החדשה

    מערכת השמע של מרצדס C קלאס החדשה כוללת שלל אופציות מתקדמות וכמו אצל אודי או במוו, גם כאן השליטה על המערכת מתבצעת דרך גלגל שליטה שיושב במרכז הרכב. המטרה היא לחסוך מהנהג את הצורך להרים את היד אל המסך הצבעוני, לא בגלל שזה קשה אלא בגלל שזה מסיח את הדעת ולא בטיחותי. רק שבמרצדס הוסיפו לגלגלת המוכרת טוויסט חדש – משטח מגע (טאצ'-פד). על המשטח הזה אפשר לשרבט ספרות (למשל אם רוצים לחייג למספר מסוים או לכוון לתחנה ספציפית ברדיו) אבל דרכו אפשר גם להעביר שירים או תחנות ברדיו.

    המכונית הזאת עמוסת טכנולוגיה והנציג החביב במרצדס מקדיש לי כמעט 45 דקות להסברים על תפעול המערכות השונות. אחרי שהבנתי את העיקרון, גיליתי מכונית קלה באופן מפתיע לתפעול. ליתר ביטחון גייסתי את מני, אחד שבילה את רוב שעותיו על הכביש מאחורי הגה של טויוטה קורולה. הפלא ופלא, אחרי 5 דקות של הסברים גם הוא שלט בכל הפונקציות המתקדמות של מערכת השמע. כל הכבוד למרצדס שהצליחה גם להעמיס את הרכב בכל טוב וגם לשמור על רמת הנדסת אנוש גבוהה.

    מרצדס C קלאס החדשה

    מנוע בנפח 1.6 ליטר על מרכב של מכונית כמו מרצדס C קלאס נשמע קצת קטן מידי ולא מעט גבות קדומות הורמו כשציינתי את נפח המנוע של יצירת הפאר הזו. והאמת? אותן גבות הורמו שוב כשהן גילו כשהרכב נוסע יפה מאוד. עם 156 כוחות סוס ותיבת הילוכים אוטומטית, גם אם בעלת שבעה הילוכים – מטוס זה לא. אבל המכונית נוסעת יפה מאוד, מרגישה זריזה למדי ובעיקר לא מתקשה לשייט במהירויות תלת-ספרתיות גם כשהכביש מקבל שיפוע חד כלפי מעלה.

    המעבר לתיבת הילוכים אוטומטית מלאה פתר את רוב הבעיות שיש בתיבת ההילוכים של הדגמים הקטנים יותר, כמו ה-A וה-GLA, כמו אותם היסוסים וחבטות קטנות. ה-C מצוידת גם מערכת Start&Stop ובאופן די מפתיע גם היא לא מאוד מציקה. אפשר לכבות אותה ידנית בשעות החמות אבל בשעות הערב המזגן יסתדר היטב גם כשהיא פועלת.

    מרצדס C קלאס החדשה

    כל הדגמים של מרצדס C קלאס מגיעים עם מערכת ה-Agility Control, שזה בעצם מתג קטן שיושב ליד הגלגלת של מערכת השמע ומאפשר שליטה על מאפייני הרכב. ברכבים עם מתלי אוויר הוא משנה גם את קשיחות המתלים אבל ברכב ההדגמה מערכת זו אינה מותקנת ולכן הוא משפיע רק על תגובת דוושת התאוצה, על כיול הגה הכוח החשמלי, על העברת ההילוכים בתיבה האוטומטית ועל המתירנות של מערכת בקרת היציבות.

    במצב Economy המכונית תמהר להעלות הילוכים, תנמיך מעט את עוצמת מערכת בקרת האקלים ואפילו תעביר את תיבת ההילוכים להילוך סרק כשהרכב משייט במהירות גבוהה בלי גז. אליבא דה מרצדס, זה יחסוך כמה טיפות נוספות של דלק. במצב Sport+ המכונית תשאף להישאר בסל"ד גבוה, תימנע מלעלות להילוך השביעי גם בזמן שיוט, תקשיח את ההגה ולקינוח גם תורגש גם נטייה ברורה יותר של הרכב להיגוי יתר תחת פרובוקציה. בין לבין יש גם את מצב Comfort שהוא סוג של Economy אבל קצת יותר שפוי ומצב Sport בלי פלוס שהוא סוג של ספורט פלוס, אבל עם בקרת יציבות קצת יותר פעילה. מי שיחפוץ יוכל לשחק קצת עם התפריטים של מחשב הרכב ולבנות לעצמו מצב אינדיבידואלי שהוא שילוב של כל אחד מהמצבים בהתאם לאופי הנהיגה.

    גם בלי מערכת המתלים האקטיבית, נוחות הנסיעה טובה בסך הכל אם כי המתלים מעט קשיחים. בהחלט ברור שהרכב כויל לאוטוסטרדות המפורסמות של גרמניה ופחות לכבישים השבורים של פתח תקווה, אבל גם זה עדיין לא נורא ובוודאי טוב הרבה יותר מהמצב ב-A או ב-CLA הקטנות. כבונוס יש גם התנהגות כביש נהדרת. זו אמנם לא מכונית ספורטיבית באופייה, בטח שלא בגרסת ה-C180, אבל היא בהחלט מרגישה נהדר על הכביש. בהילוך הנכון, עם המצב הנכון בבורר ה-Agility Control ועם כביש קצת חלק – היא אפילו מסוגלת לצאת להחלקות זנב קלות.

    מרצדס C קלאס החדשה

    מרצדס C קלאס – סיכום

    ה-C קלאס החדשה מציבה רף אחד של פאר, איכות, נוחות, אבזור ועיצוב שיהיה קשה מאוד להתעלות עליו. מדובר במכונית שהיא מלאכת מחשבת של הנדסת רכב, ברמה מהגבוהות ביותר שקיימות בשוק הרכב ובוודאי בסגמנט הסדאן הבינוניות-קטנות. אל תתנו לנפח המנוע הצנום להטריד אתכם, הביצועים של גרסת ה-C180 מצוינים והיא תספק כל נהג הגיוני בלי שמץ של בעיה.

    מי שבכל זאת ירצה נטייה קצת יותר ברורה להיגוי יתר עם ביצועים שהם טובים משמעותית יוכל לבדוק את קאדילק ATS. אחת כזאת, עם מערכת מתלים אקטיבית ומנוע 2.0 ליטרים עוצמתי (270 כוחות סוס), תעלה בערך כמו ה-C180 Vision שנבחנה – כ-295 אלף ₪. וכן, לא שכחנו את המתחרה הישירה מגרמניה – במוו סדרה 3. במחיר של C קלאס Vision אפשר לקנות 320i מאובזרת או 328i ברמת הגימור הבסיסית. והאמת? הלוואי והייתה לי את האפשרות להתלבט בין שלושת אלו, אבל אני לא יודע במה הייתי בוחר.

    מרצדס C קלאס בקטלוג הרכב של CarsForum
    מרצדס C קלאס - מפרט טכני

    מרצדס C קלאס החדשה

    dddd