תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי Q3
  • אאודי Q3
  • אאודי Q3 עובר מתיחת פנים קלילה

    אאודי Q3

    רכב הפנאי העירוני של אאודי עובר מתיחת פנים שעיקרה חידוש העיצוב ושיפור קליל של צריכת הדלק בעוד גרסת ה-RS מצטיידת בתוספת של 25 כוחות סוס

    • 06-11-2014
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    שלוש שנים חלפו מאז הושק אאודי Q3 לראשונה, וכעת הגיע זמנו לעבור מתיחת פנים של אמצע החיים, כדי שישאר רלוונטי לשלוש שנים נוספות עת יגיע הדגם החדש. ה-Q3, שזוכה להצלחה לא מועטה ברחבי הגלובוס, היה מתכון טוב שמשך הרבה לקוחות לאולמות התצוגה של היצרנית ועל כן החליטו הקברניטים לא לשנות אותו יתר על המידה. מתיחה כאן, שינוי עדין שם, שיפור קטן של צריכת הדלק, שיפור המנוע של RSQ3 וזהו פחות או יותר.

    אאודי Q3 2015

    אז מה בכל זאת חדש? כיאה לשם "מתיחת פנים", בעיקר הפנים. הגריל של ה-Q3 המחודש מקבל כעת קווים חדים יותר והוא מוקף במסגרת בגימור אלומיניום מוברש שמגיעה עד הפנסים ונראית קצת כאילו שאבה השראה מבמוו סדרה 3, קצת. משני צדי הגריל החדש נחים כעת פנסים שעיצובם כמעט ולא השתנה, אך במרכזם נמצאים בדגם המחודש נורות קסנון כסטנדרט. תאורת היום מבוססת ה-LED נשארה, אך כעת מצטרפת אליה גם אופציה בתוספת תשלום של תאורת LED מלאה עם פנסי איתות אקטיביים בדומה לאלו של ה-A8 החדשה.

    היצע המנועים של אאודי Q3 ימשיך להיות רחב ומגוון עם שלושה מנועי טורבו בנזין ושלושה לוגמי סולר, גם הם מוגדשי טורבו. מנועי הבנזין ינועו בין 1.4 ל-2.0 ליטר עם הספקים של 134 כוחות סוס למנוע הבסיסי ו-217 סוסים לבכיר. צריכת הדלק שופרה מעט, בזכות הטמעת מערכת Cylinder On Demand של אאודי שיכולה לכבות חלק מהצילינדרים בזמן שיוט. צריכת הדלק המשולבת של מנוע ה-1.4 ליטר עומדת על החל מ-18.2 קילומטרים לליטר לגרסה הידנית והחל מ-17.2 לגרסה הרובוטית כפולת המצמדים. מנוע ה-2.0 ליטר יצרוך בממוצע ליטר בנזין לכל 15.2 קילומטרים והוא ישווק רק עם התיבה הרובוטית.

    אאודי Q3 2015

    גם אאודי RSQ3 קיבלה את הטיפול המסור, אך כאן מלבד השינויים הקוסמטיים המינוריים, נוספו גם 25 כוחות סוס למנוע ה-2.5 ליטרים המוגדש לסך כללי של 335 כוחות סוס. התוצאה היא גילוח של 7 עשיריות השניה מהמיאוץ למאה קמ"ש, שעוצר את השעון עכשיו על 4.8 שניות.

    ה-RSQ3 עבר מספר שינויים גם מאחורי הקלעים, שם הוא קיבל בלמים קלים יותר בקילוגרם אחד, תיבת ההילוכים, גם כאן רובוטית כפולת מצמדים עם שבעה יחסי העברה, עברה מקצה שיפורים נוסף ועל פי אאודי היא יודעת להחליף הילוכים אף מהר יותר מקודמתה. עוד ברשימה נמצאת מערכת בחירת מצבי הנהיגה של אאודי ופנסי LED מלאים שמגיעים כעת כסטנדרט ואופציה למערכת בולמי זעזועים אדפטיביים.

    אאודי RSQ3 2015

    אאודי Q3 החדש צפוי להגיע לאולמות התצוגה באירופה בחודש פברואר הקרוב עם מחיר שיעמוד על החל מ-29,600 אירו, מחיר זהה לדגם היוצא. אלינו הוא יגיע ככל הנראה לא הרבה יותר מאוחר.

    dddd