תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • מרצדס GLA
  • נחשף מרצדס G-Code קונספט

    מרצדס GLA

    האם זה ה-GLA קופה העתידי? מרכז העיצוב האסייתי החדש של מרצדס חושף קונספט עתידני שמיועד לקהל הצעיר והטרנדי

    • 05-11-2014
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    מבט זריז להיסטוריה של מרצדס מלמד אותנו שיש סיכוי של בערך 50/50 שקונספט שיוצא תחת ידה של מרצדס יגיע לייצור אי אלו שנים מאוחר יותר. אך ברגע שמצמידים לאותו קונספט את המילה (חזון), הסיכויים שלו לעטר את אולם התצוגה הקרוב לביתכם עולים משמעותית, עד כדי כך שרובם המוחלט של הקונספטים שנשאו את התווית האמורה הולידו דגמי ייצור סדרתיים במהלך פחות מ-5 שנים לאחר הצגתם.

    מרצדס G-Code קונספט

    זה בדיוק מה שככל הנראה יקרה עם מרצדס Vision G-Code קונספט שנחשף היום. הקונספט החדש עוצב במשרד הנדסת המוצרים החדש של מרצדס שממוקם בבייג'ין ומטרתו היא להראות לעולם לאן מרצדס מתעתדת לצעוד בשנים הקרובות. מדובר על רכב פנאי עירוני היברידי בעל הנעה כפולה וכולל אפשרות לתפקד כרכב הנעה אחורית כאשר הוא פועל על מנוע החשמל, רכב הנעה קדמית כאשר הוא מונע באמצעות מנוע הבנזין או הנעה כפולה מתוחכמת כאשר הוא נמצא במצב ההיברידי.

    ממחקר שערך המשרד החדש בקרב לקוחות המותג המקומיים, עלה כי מרבית הלקוחות העתידיים של מכוניות פנאי קטנות יהיו צעירים שמעדיפים רכבים וורסטיליים ובעלי מראה ספורטיבי אך קשוח. על כן זכה ה-G-Code בעיצוב שמזכיר מעט את מרצדס GLA, הג'יפון הקטן הנוכחי של היצרנית, אך עם קו גג מעט משתפל יותר שמעניק לו מראה של מכונית קופה. ההשראה, שהגיעה ככל הנראה לא רק מצעירי בייג'ין, ברורה למדי - במוו X6 שמצליח למרות ביקורות שוניות במחלוקת מצד עיתונות הרכב העולמית להיות אחד הדגמים המזוהים והמפורסמים ביותר של היצרנית, ואחיו הקטן, ה-X4 שהגיע לאחרונה גם אלינו.

    מרצדס G-Code קונספט

    גם פרסום המידות של הקונספט רומז על רצינותה של היצרנית משטוטוגרט. אלה עומדות על אורך של 410 ס"מ, רוחב של 190 ס"מ וגובה של 150 ס"מ. ממדים אלו מציבים את ה-G-Code קונספט מעט מתחת ל-GLA ולצד הג'יפון העירוני העתידי של אאודי, ה-Q1.

    גם בתא הנוסעים נראה שהמהנדסים של מרצדס נתנו דרור ליצירתיות שלהם ואפילו תהליך הכניסה לרכב הוא מופע בפני עצמו. הכניסה לתא הנוסעים נעשית דרך ארבע דלתות כאשר שתי האחוריות נפתחות נגד כיוון הנסיעה. עם הפעלת הרכב, שנעשית באמצעות הנחת הטלפון החכם של הנהג בתחנת העגינה הייעודית, גולשים הדשבורד והדוושות לעבר הנהג ונעצרים במיקום שנקבע מראש. לאחר מכן פורץ ההגה ממול הנהג ומסך גדול שמכסה כמעט את כל רוחב הדשבורד נפתח גם הוא כלפי מעלה.

    מרצדס G-Code קונספט

    מרצדס כמובן לא מוסרת כל פרטים על תוכניותיה העתידיות באשר ל-G-Code קונספט, אך כמו שנאמר בפתיח, אם להסתמך על נסיון העבר אפשר להניח בבטחון כי נראה אותו כדגם סדרתי הרבה לפני סוף העשור הנוכחי.

    dddd