תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • רנו
  • רנו קליאו
  • רנו קליאו סטיישן
  • רנו קליאו סטיישן (אסטייט) בישראל. המחיר החל מ-105 אלף ש"ח

    רנו קליאו

    רנו ישראל מצטרפת לשוק מכוניות הסטיישן הקטנות ותציע את הקליאו בשתי רמות גימור, במחירים דומים לאלו של דגם ההאצ'בק ובמחיר השקה מיוחד שיחל ב-105 אלף ש"ח.

    • 26-10-2014
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    חברת קרסו מוטורס, יבואנית רנו, מודיעה היום על תחילת שיווקה של רנו קליאו סטיישן. בניגוד לדגם ההאצ'בק המצליח, תמכר גרסת הסטיישן רק עם מנוע אחד, ה- 1.2 ליטר מוגדש טורבו ורק עם תיבת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמדים. הקליאו סטיישן תתחרה בישראל על נתח שוק קטן יחסית, שעד כה כלל שתי מתחרות מאותו בית - סקודה פאביה סטיישן וסיאט איביזה סטיישן.

    המנוע של הקליאו סטיישן הוא כאמור אותו אחד שמניע את דגם ההאצ'בק בגרסה הבכירה. ארבעה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר ועוד מגדש טורבו מפיקים יחדיו 120 כוחות סוס ומומנט מרבי של 19.4 קג"מ אשר מועברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם שישה הילוכים. על פי נתוני היצרן, צריכת הדלק של רנו קליאו סטיישן זהה לזו של דגם ההאצ'בק, בנסיעה עירונית עומדת על 15.2 קילומטרים לליטר, בנסיעה בינעירונית תצרוך הקליאו סטיישן ליטר בנזין לכל 22.7 קילומטרים ובנסיעה משולבת צריכת הדלק עומדת על 19.2 קילומטר לליטר.  

    רנו קליאו סטיישן

    רנו קליאו סטיישן ארוכה מדגם ההאצ'בק ב- 20.5 סנטימטרים ורושמת אורך כללי של 427 סנטימטרים. בשאר המידות החיצוניות, וגם באורך בסיס הגלגלים, היא שומרת על מספרים זהים כך שמרווח הפנים במושב האחורי צפוי להיות זהה לגרסת ההאצ'בק ואחד הטובים בקטגוריה. למרות המידות הדומות, תא המטען שצמח והתארך גורם לה לאבד את הירכיים התפוחות והיציבה הקרבית שאפיינה את גרסת ההאצ'בק.

    נפחו הרשמי של תא המטען בגרסת הסטיישן גדל ב-143 ליטר, מ-300 ל-443 ליטר. אך מדובר במדידת הנפח עד גובה החלון כך שבפועל נפחו של תא המטען גדול עוד יותר. מתחת לרצפה הכפולה בתא המטען ישנו תא נוסף בנפח של 85 ליטר ובקיפול המושבים האחוריים גדל תא המטען עד לנפח של 1,380 ליטר.

    רנו קליאו סטיישן

    שתי רמות הגימור של רנו קליאו סטיישן זהות בעושרן לאלה בעלות השמות המקבילים בגרסת ההאצ'בק. רמת גימור אקספרסיון אמנם עשירה יחסית, אך היא מיועדת לציי רכב ואינה רלוונטית כלל לציבור הפרטי בעקבות מחיר של 109,000 ש"ח, פער של 1,000 ש"ח בלבד מהגרסה המאובזרת. גרסה זו כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, דיבורית בלוטות' ועוד.

    רמת גימור אקספרסיון פק, שהיא זו שאתם רוצים, תעלה 110,000 ש"ח וכדי להקל על הכניסה של הדגם החדש, תוצע במחיר השקה מיוחד של 105,000 ש"ח הזהה לגרסת ההאצ'בק. רמת גימור זו כוללת בנוסף קיפול מראות חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח, חיישני אורות וגשם, וארבעה חלונות חשמל בניגוד לשניים בלבד בגרסת הבסיסית.

    לרשימת האבזור המלאה של רנו קליאו סטיישן

    dddd