תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • טויוטה
  • טויוטה יאריס
  • טויוטה יאריס החדשה 2014 – מבחן דרך

    טויוטה יאריס

    קצת יותר מאותו הדבר - טויוטה יאריס התחדשה במתיחת פנים שאמנם שדרגה קצת את העיצוב והאבזור, אבל לא שינתה יותר מידי את המתכון המוכר והאהוב. מבחן דרך.

    • 25-10-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    במהלך מסיבת העיתונאים בה הושקה טויוטה יאריס המחודשת בישראל נשאל רן דנאי, מנכ"ל יוניון מוטורס, שאלה חשובה הקשורה למחירה של היאריס החדשה. איך יכול להיות שבזמן שמחירי המתחרות זוחלים כלפי מטה עם השקתן של גרסאות בסיס חדשות ומוזלות, המחיר של היאריס דווקא זוחל כלפי מעלה עם השקתה של גרסה מאובזרת חדשה ויקרה מבעבר? "יש בשוק מקום גם לאלו וגם לאלו" ענה רן. כנראה שהוא צודק. היאריס, שמעולם לא נחשבה למכונית זולה במיוחד, גם לא בשוק המשומשות, זוכה לביקושים ערים ולאהדה שמעט מאוד מכוניות סופר-מיני קומפקטיות זכו לה בישראל.

    ועוד איזו הצלחה. בשנת 2013 הייתה היאריס הסופר-מיני השלישית במספר במכירות רכב חדש בישראל והדגם השני הנמכר ביותר של טויוטה בישראל (אחרי הקורולה החדשה, כמובן). נתון זה מרשים למדי לאור העובדה שביוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, מדווחים כי 80 אחוזים מהמסירות של היאריס הן לשוק הפרטי, וזאת בניגוד לרכבים כמו המיקרה או ה-i20, הרכבים שמחזיקים במקומות הראשונים בטבלת המסירות של הקטגוריה, שנמכרים במספרים אדירים לציי רכב, ליסינג והשכרה. אז מה יש בה ביאריס שאתם כל כך אוהבים והאם היאריס החדשה ראויה גם היא לאהבתכם?

    טויוטה יאריס החדשה

    שלא כהרגלי אקדים את המאוחר ואציין שכן. טויוטה יאריס אמנם התחדשה במתיחת פנים אבל היא בעיקר אותה יאריס מוכרת, לטוב ולרע. ביוניון מוטורס ניסו לשכנע את עיתונאי הרכב הישראליים שמדובר בדגם ששונה בצורה מהותית מהדגם המוחלף, לאחר שהושקעו בפיתוחה של מתיחת הפנים הזו כ-85 מיליון אירו. תיק העיתונות כולל רשימה ארוכה של דברים שהוחלפו ועודכנו, מלבד עיצוב החזית שבולט מיד לעין. אבל האמת היא שבגדול זו אותה יאריס שהכרתם, אהבתם וקניתם. קצת טובה יותר, זה נכון, אבל אותה יאריס. ולא, זה ממש לא דבר רע.

    כי כמו בעבר, גם הפעם היאריס היא מכונית שקל לנהוג בה. הדלתות הקדמיות גדולות ומובילות אל מושב נהג גבוה יחסית שנוח להיכנס ולצאת ממנו. הראות החוצה טובה בזכות שמשות צד גדולות ומשולש גדול בצד הרכב שמשפר את שדה הראיה בתמרונים עירוניים צפופים. אפילו מערכת השמע של היאריס, שכמו בכל דור חדש של אייפון הוסיפה אינטש' נוסף לגודל המסך, פשוט עובדת נהדר. האייפון מסתנכרן בשנייה ובלי יותר מידי ריבים, התפריטים ברורים והצג בהיר וברור. אפילו מצלמת הרוורס המקורית נהדרת, מדויקת ומסייעת מאוד בכניסה לחניות. ביחד עם הגה קל משקל, הראות המצוינת ומידות קומפקטיות למדי כל אחד יכול להפוך לאלוף בחניה עם היאריס הזו.

    כמו בעבר גם הפעם היאריס אינה מהגדולות והמרווחות בקטגוריה. עם אורך כללי של 395 סנטימטרים ובסיס גלגלים באורך של 251 סנטימטרים היא לא מתיימרת להיות משפחתית קטנה כמו קיה ריו שארוכה ממנה בכמעט עשרה סנטימטרים. היאריס שומרת על ממדים קומפקטיים למדי אבל היא עדיין מציעה מרווח פנים טוב שיוכל לאכלס בנוחות יחסית גם ארבעה מבוגרים, אם כי גג השמש שהותקן ברכב המבחן גורע מעט ממרווח הראש של היושבים מאחור. גם תא המטען אינו ענק (286 ליטרים), אבל הוא כולל מדף עם תא אכסון נסתר בתחתית ובסך הכל הוא שימושי למדי.

    טויוטה יאריס החדשה

    גם בכל הקשור לרמת האבזור טויוטה יאריס אינה מחדשת שום דבר מהותי. נכון, במסגרת מתיחת הפנים הצטרפה למבחר הדגמים גם גרסת Sky, שהיא גרסת הבנזין הבכירה ביותר ואותה קיבלתי לנסיעת המבחן. גרסה זו מוסיפה לגרסאות ה-Style המוכרת גם גג שמש פנוראמי (עם זכוכית קבועה, ללא פתיחה), פנסי ערפל קדמיים, שמשות אחוריות כהות וחישוקי סגסוגת קלה. תוספת חביבה אבל לא מאוד קריטית, בואו נגיד שכבר ראיתי יותר מזה אצל חלק מהמתחרות. עדיין, היאריס חסרה כמה פריטי אבזור מהותיים שכבר יש אצל המתחרות – איפה בקרת השיוט? הפעלה אוטומטית למגבים ולאורות? תאורה עוקבת פניה?

    היאריס מעולם לא הייתה המכונית המאובזרת ביותר בקטגוריה והדגם החדש, למרות התוספות, אינה חורגת מהקו המוכר של טויוטה. גג השמש הפנוראמי של גרסת ה-Sky הוא דווקא תוספת חביבה למדי ובשעות הערב, כשהשמש שוקעת ואיתה גם החום הגדול, אני נהנה לפתוח אותו ולראות את צבעי השקיעה הנהדרים גם מלמעלה. צריך רק לזכור לסגור את כיסוי הבד הנגלל שלו לפני שיוצאים לדרך בשעות הבוקר כי בטויוטה חסכו קצת והשתמשו בסגירה מכאנית במקום בסגירה החשמלית המקובלת. כדי לסגור את כיסוי הבד צריך לשלוח אחורה את היד ולהסיט את המבט, לא משהו שאפשר לעשות תוך כדי נסיעה.

    איכות החומרים שופרה קלות וכעת דיפוני הדלתות כוללים קצת יותר בד רך ונעים וקצת פחות פלסטיק קשיח. המפתח הפך לקפיצי לעומת מפתח רגיל בדגם הקודם. באותה ההזדמנות גם שקע המצית "עבר דירה" למיקום קצת שונה ואיתו גם עוצבו מחדש המושבים. אבל חוץ מזה, זה אותו תא נוסעים. עדיין איכות החומרים כאן היא לא מהמרשימות בקטגוריה, לא משהו שצריך להדיר שינה מעיניה של פולקסווגן פולו. הדגש כאן הוא על הנדסת אנוש נהדרת, שפשוט גורמת לכל המתגים "ליפול לידיים" ובסעיף הזה טויוטה כמעט תמיד מצטיינת.

    טויוטה יאריס החדשה

    עוד משהו שלא השתנה אצל טויוטה יאריס זאת יחידת ההנעה. גרסת הבנזין בה נהגנו עושה שימוש באותו מנוע בנפח 1.3 ליטר שהספקו המרבי הוא 99 כוחות סוס ובאותה תיבת הילוכים אוטומטית-רציפה. בטויוטה מבטיחים כי למרות שמדובר באותו המנוע הוא עבר מספר עדכונים ושינויים קלים ששיפרו את צריכת הדלק. נתוני המעבדה אותם מספקת היצרנית מדברים על שיפור של 1.4 קילומטרים לליטר בצריכת המשולבת – מ-18.2 קילומטרים לליטר בדגם היוצא ל-19.6 קילומטרים לליטר בדגם החדש. בפועל צריכת הדלק שאנחנו מדדנו הייתה זהה לזו שמדדנו לפני שנתיים וקצת במבחן הדרך שעשינו לדגם הקודם – 13.8 קילומטרים לליטר. נמוך מצריכת הדלק המוצהרת אבל עדיין נתון נאה למדי לגרסת בנזין אוטומטית.

    בטויוטה גם מבטיחים שיפור ניכר בבידוד הרעשים, אם כי אני לא ממש הבחנתי בשיפור כזה. המנוע עדיין רועש בזמן האצות חדות. כשתיבת ההילוכים הרציפה מעמידה את הסל"ד קרוב לקו האדום קולו העצוב של המנוע נוכח מאוד בתא הנוסעים. גם רעשי הרוח עדיין קיימים במהירות תלת-ספרתיות ובזמן עמידה ברמזור, כשהרדיו סגור והרכב עומד, אפשר לשמוע גם את המאוורר של המנוע נכנס ויוצא לפעולה.

    במסגרת מתיחת הפנים של היאריס הוחלפו גם בולמי הזעזועים של המכונית וכעת היא מציעה נוחות נסיעה טובה מבעבר לצד התנהגות כביש טובה יותר. אם כי בנושא התנהגות הכביש נפגעת היאריס מאוד מהגה הכוח, שמשקלו קל מידי בכל מצב ובכל מהירות. זה פוגע בתחושת הביטחון שמעניק הרכב בזמן נסיעה במהירות תלת-ספרתית ואם תנסו לטפס איתה במעלה הכביש שמוביל לאזור התעשייה של תפן תרגישו גם מעט מחסור בכוח. היאריס, ללא ספק, מעדיפה את כבישי העיר הצפופים על פני הכבישים הבין-עירוניים.

    טויוטה יאריס החדשה

    טויוטה יאריס החדשה – סיכום

    השורה התחתונה די ברורה. 24 אלף הישראלים שרכשו עד כה יאריס ואהבו אותה - יאהבו גם את הדגם החדש. למרות עיצוב חיצוני חדש וכניסה של רמת אבזור חדשה להיצע הישראלי זאת בדיוק אותה היאריס לה ציפיתם. לא מאוד גדולה אבל מספיק מרווחת, לא מאוד מאובזרת אבל בכל זאת יותר מאובזרת מבעבר ובהחלט לא מעליבה עם תת-אבזור. היא גם לא ממש מהנה לנהיגה אבל כן נעימה מאוד לנהיגה בתוך העיר. למרות שהיא רחוקה מלהיות מושלמת אני יכול לחשוב על לא מעט אנשים שהיא תתאים להם כמו כפפה ליד. אנשים שההגה הקל מידי או רעש המנוע המוחשי לא יפריעו להם, נהפוך הוא – הם אפילו יהיו יתרון עבורם. אנשים שבכלל לא מעניין אותם שאצל המתחרים יש חישוקי סגסוגת נאים יותר או תא מטען גדול יותר.

    וכאן בדיוק נכנסות לתמונה המתחרות. כיום תוכלו למצוא בקטגוריית הסופר-מיני לא מעט מכוניות מתחרות שיהיו מרווחות יותר (קיה ריו), מאובזרות יותר (מיצובישי ספייס סטאר), מהנות יותר לנהיגה (רנו קליאו) או "רק" זולות משמעותית (סיאט איביזה). וזה עוד לפני שהזכרנו את שפע המתחרות שעתידות להצטרף לחגיגה ב-2015. ועדיין מתיחת הפנים של היאריס היא הדבר הנכון בזמן הנכון. קצת חבל שהיא לא נגעה מספיק בנקודות התורפה של הדגם. אבל אנחנו לא דואגים, אנחנו יודעים שככה אתם אוהבים אותה. וכנראה שגם בטויוטה יודעים את זה.

    טויוטה יאריס החדשה בקטלוג הרכב של CarsForum
    טויוטה יאריס החדשה - מפרט טכני

    טויוטה יאריס החדשה

    dddd