תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • מרצדס ML
  • מרצדס GLA
  • מרצדס GLK
  • מרצדס עושה סדר בשמות הדגמים

    מרצדס ML

    מרצדס מחליטה לשים סוף לבלבול בשמות דגמי השטח שלה ותשייך את השמות העתידיים למשפחות הדגמים הרלוונטיות

    • 20-10-2014
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    אם לאחרונה מצאתם את עצמכם מנסים להבין את ההגיון מאחורי השמות של ליין הדגמים של מרצדס ומיקומו של כל דגם ביחס לשם אותו הוא נושא - במיוחד אם מדובר בדגמי השטח - כנראה יצאתם עם יותר שאלות מתשובות. ההגיון מאוחרי שמותיהן של סדרות הבסיס ברור, עם A קלאס שמייצגת את סדרת הבסיס, C קלאס ו-E קלאס אשר באות אחריה ו-S קלאס שמייצגת את פסגת ההיצע. הבלבול מתחיל כאשר נכנסים יותר עמוק לתוך שמות הדגמים המורכבים משתי אותיות או יותר.

    כך למשל, רק לאחרונה החליפה מרצדס S קלאס קופה את ה-CL בתור גרסת שתי הדלתות של ה-S קלאס הסאלונית, אך עדיין ישנם לא מעט שמות מבלבלים, כמו למשל ה-SLK, שהייתה מבוססת בתחילת דרכה על ה-C קלאס, אך אינה חולקת עם מכונית ה"אם" שלה ולו אות אחת.

    מרצדס SLK

    עם זאת, ככל ששמות דגמי הספורט מבולבלים, הבלגן האמיתי נמצא בדגמי השטח של מרצדס. ה-GLK חולק פלטפורמה עם ה-C קלאס, בעוד ה-GL מבוסס על הפלטפורמה של ה-S קלאס ומרצדס ML בכלל מבוסס על ה-E קלאס.

    אם מצאתם את עצמכם מחזיקים את הראש וקוראים את שתי הפסקאות האחרונות הרבה יותר מידי פעמים, כנראה שאתם מבינים למה מרצדס רוצה לעשות סדר בשמות הדגמים. כדי להמנע מכאב ראש נוסף, נתחיל בדוגמא, מאחר שמרצדס כבר התחילה ביישום המיתוג החדש על משפחת הדגמים המבוססים על ה- A קלאס, ואפשר להסיק ממנה גם על תוכניותיה העתידיות.

    מכונית ההאצ'בק, והבסיס של משפחת הדגמים, היא כאמור מרצדס A קלאס. עליה מבוססים הקופה ארבע דלתות CLA והג'יפון מרצדס GLA שעבר אצלנו מבחן דרכים לפני כמה ימים . כך תמשיך מרצדס ותעניק לרכבי הפנאי והשטח את הקידומת GL כאשר אחריה תגיע האות שתייצג את הפלטפורמה אליה משתייך הדגם. כך למשל ה-GL יהפוך ל-GLS בעוד הדור החדש של מרצדס GLK יהפוך ל-GLC. ה-ML צפוי להפוך ל-GLE ודגם הקופה שלו, שמרצדס רמזה שהיא שוקלת לפני מספר חודשים, ייקרא GLE קופה.

    מרצדס ML

    מרצדס אמנם לא אישרה את המיתוג החדש לרכבי הספורט, אבל אין ספק שגם שם יש די והותר חוסר סדר, כך שצפוי שגם עליהם תתן היצרנית את דעתה. הצפי הוא שמכוניות הספורט יקבלו את הקידומת SL ודגמי הקופה, בין אם בעלי שתי דלתות או ארבע, יקבלו ככל הנראה את הקידומת CL וימשיכו את הקו הנוכחי של ה-CLA ו-CLS.

    dddd