תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • טויוטה
  • טויוטה פריוס פלוס
  • טויוטה פריוס פלוס עובר מתיחת פנים

    טויוטה פריוס פלוס

    המיניוואן ההיברידי של טויוטה מתחדש לקראת שנת 2015 ועובר "שדרוג משמעותי" לרגל אמצע חיי הדגם.

    • 12-10-2014
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    טויוטה פריוס פלוס הוא אחד הרכבים החשובים ביותר שכנראה מעולם לא שמעתם עליו. הוא המיניוואן ההיברידי הראשון - והיחיד - של טויוטה שמציע שבעה מושבים לצד מערכת הנעה היברידית והבטחה לצריכת דלק נמוכה במיוחד. יתרה מזו, הוא המיניוואן ההיברידי היחיד שנמכר בישראל.

    אז למה בעצם כבישי ישראל אינם מוצפים באין ספור מיניוואנים היברידיים של טויוטה? הבעיה נעוצה כנראה בעובדה שבעוד שאלינו הגיע הפריוס פלוס לקראת סוף שנת 2013, בעולם הוא כבר רושם ותק של קרוב לארבע שנים. בנוסף, רבים מהלקוחות המסורתיים של מיניוואנים נדדו בשנים האחרונות לקטגורית רכבי הכביש שטח (ע"ע מיצובישי אאוטלנדר, שמציע 7 מקומות ישיבה וזוכה להצלחה אדירה), דבר שגם הוא לא עזר לקטגוריית המיניוואנים המצטמקת.

    טויוטה פריוס פלוס 2015

    כעת מעבירה טויוטה את הפריוס פלוס מתיחת פנים אותה היא מגדירה כ"שדרוג משמעותי", כדי להפוך אותו לאטרקטיבי יותר לרוכשים פוטנציאליים. מתיחת הפנים מתמקדת בעדכון העיצוב החיצוני והפנימי, כמו גם שיפור איכות החומרים ובידוד הרעשים. השינוי בחזית הרכב מתרכז בגריל חדש, גדול ואגרסיבי יותר, ופנסי LED חכמים עם תאורת יום מבוססת LED. מאחור השינוי עדין יותר וכולל פגוש ויחידות תאורה בעיצוב חדש.

    בתא הנוסעים השינויים משמעותיים יותר, ושם בעצם הושם הדגש המשמעותי ביותר. אמנם בניגוד לעיצוב החיצוני, שעבר לא מעט שינויים, העיצוב הפנימי נשאר כמעט זהה לדגם המוחלף והשינויים מסתכמים בגוון כסוף כהה לכפתורי השליטה של בקרת האקלים ומעבר משלושה פתחי מיזוג מרכזיים לשניים גדולים וצרים יותר, את מרבית השינויים תראו רק עם הנעת הרכב.

    טויוטה פריוס פלוס 2015

    במרכז הדשבורד נמצאים אותם שני מסכים - העליון, בגודל 4.2 אינץ' מציג כעת מידע מפורט יותר על מערכות הרכב וכולל את תצוגת מצבי הכוח של המערכת ההיברידית וגם מערכת "שופט חסכון" חדשה שתעניק לנהג ציון בכוכבים כתלות במידת החסכון של אופי נהיגתו. מסך המגע המרכזי, שגודלו 6.1 אינץ' מציג כעת את מערכת המולטימדיה Toyota Touch2החדשה של טויוטה ותומכת בטכנולוגיית Mirror Link שמציגה את מסך הסמארטפון על המסך ברכב. בנוסף לכל אלה, כוללת רשימת האבזור של טויוטה פריוס פלוס החדשה מערכת חניה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, שלושה סוגי ריפוד למושבים ועוד.

    עוד מציינת טויוטה כי השקיעה מאמצים רבים על מנת לשפר את חווית הנסיעה, בין היתר על ידי כיול מחדש של מערכת בולמי הזעזועים ושימוש בחומרי בידוד רעשים איכותיים וסופגים יותר.

    היצע המנועים נשאר ללא שינוי והוא כולל את מנוע ה- 1.8 ליטר בנזין בעל הספק של 99 כוחות סוס המשודך למנוע חשמלי עם הספק של 82 כוחות סוס על מנת להפיק ביחד 136 כוחות סוס המועברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רציפה ומציגים צריכת דלק ממוצעת של 24.4 קילומטר לליטר.

    טויוטה פריוס פלוס 2015

    dddd