תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מאזדה
  • מאזדה 2
  • מאזדה 2 דמיו
  • מאזדה 2 החדשה מגיעה לאירופה

    מאזדה 2

    מאזדה מפרסמת את תכניותיה להצגת ה-2 החדשה באירופה לפני תחילת השיווק בתחילת שנה הבאה

    • 12-10-2014
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    הצגתה של מאזדה 2 החדשה, אחת המכוניות החשובות ביותר ליצרנית באירופה, החלה כבר לפני מספר חודשים עם הצגת הקונספט האזומי, שמיהרה לגרור אחריה גל של אין ספור שמועות, תמונות ריגול, איורים ושאר ההשערות. את גרסת הייצור הספיקה היצרנית היפנית לחשוף כבר לפני כשלושה חודשים אך החשיפה הרשמית הותירה הרבה שאלות - כמו למשל ליין המנועים, או צפי הגעה לאירופה - ללא מענה.

    מאזדה 2 החדשה

    במהלך סוף השבוע פרסמה מאזדה את לוח הזמנים לחשיפת ה-2 החדשה והודיעה כי החליטה לחרוג ממנהגה ובמקום להציג את הסופר מיני בתערוכות רכב גדולות והמוניות, החליטה להתמקד בסדרה של אירועים קטנים ומקומיים. המכונית תוצג לראווה במספר אירועים, ואם אתם מתכננים טיול לאירופה בזמן הקרוב, תוכלו לפגוש את מאזדה 2 החדשה בפסטיבל הסרטים ברומא שייערך בין ה-16 ל-25 החודש. מאוחר יותר תוצג המכונית בתערוכות הרכב בציריך, בווינה ובבריסל.

    מאזדה 2 החדשה

    אל ההודעה צרפה מאזדה מפרט טכני של המנועים שיותקנו בה. שלושה מהם בנזינים בנפח 1.5 ליטר עם הספקים של 75, 90 ו-115 כוחות סוס ואחד לוגם סולר, גם הוא בנפח 1.5 ליטר אך למרבה הצער הוא כנראה ישאר באירופה ולא יגיע אלינו. את האספלט הישראלי תזכה לעטר ככל הנראה רק גרסת הביניים הבנזינית, עם 90 כוחות סוס ומומנט מרבי של 15.1 קג"מ, היות והיא היחידה שתגיע עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית מסורתית. בכל הנוגע לצריכת דלק, מבטיחה מאזדה שהמנוע הרלוונטי לשוק הישראלי צפוי לגמוע 20.8 קילומטר לכל ליטר בנזין. אין ספק שמדובר בנתונים מסקרנים למדי, אך מבט זריז למפרט הטכני של אחת ממתחורתיה הגדולות ביותר של ה-2, יונדאי i20 החדשה, מראה נתונים דומים למדי של בין 21.3 ל-19.6 ק"מ לליטר.

    מאזדה 2 החדשה תגיע מאובזרת מאוד ביחס לקטגוריה, בהתאם למסורת הנוכחית שמפתחת היצרנית. באירופה תצויד המכונית במספר לא קטן של אביזרי נוחות כגון מערכת המולטימדיה MZD Connect הנשלטת מגלגלת הממוקמת בין המושבים, מערכות בטיחות אקטיביות בהן התראה על עצמים בשטח המת, ולראשונה בקטגוריית הסופר מיני, גם תצוגה עילית של מהירות הנסיעה.

    מאזדה 2 החדשה

    שיווקה של המאזדה 2 החדשה יחל באירופה בתחילת שנת 2015. אלינו תגיע המכונית לישראל כמה חודשים מאוחר יותר וכאן היא תתחרה על כיסו של הלקוח הישראלי מול שורה של מתחרות חדשות הכוללות בין היתר את סקודה פאביה החדשה, אופל קורסה החדשה, יונדאי i20 ועוד.

    dddd