תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • דאצ'יה
  • דאצ'יה דאסטר
  • דאצ'יה דאסטר – בגרסת טנדר, בערך

    דאצ'יה דאסטר

    גרסת הטנדר של דאצ'יה דאסטר היא עובדה והרכב יגיע לייצור סדרתי, בערך. 500 רכבים כאלו ייבנו עד סוף 2015 לשימוש פנימי ברומניה.

    • 08-10-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    תמונות הריגול שדלפו לרשת לא טעו. דאצ'יה דאסטר, רכב הפנאי-שטח המצליח של יצרנית הרכב מרומניה, יוצג גם בגרסת טנדר. אולי עוד מוקדם לפתוח את בקבוקי השמפניה בפורום ולחגוג, שכן לא מדובר בדגם ייצור סדרתי מלא אלא בדגם שייכנס לייצור בכמות מוגבלת ולפרק זמן מוגבל.

    הדאסטר טנדר הוא למעשה תולדה של שיתוף פעולה בין שלוש חברות. הראשונה היא דאצ'יה, יצרנית הרכב הרומנית שנמצאת כיום בבעלותה של רנו. החברה השנייה היא חברת רומטורינגיה (Romturingia), חברה רומנית המתמחה בבניית מרכבים לרכבים מסחריים. החברה השלישית היא חברת OMV Petrom, קבוצת הגז והנפט הגדולה ביותר בדרום-מזרח אירופה.

    דאצ'יה דאסטר טנדר

    OMV Petrom הייתה זו שיזמה למעשה את הפרויקט. לחברה יש למעלה מ-9,000 בארות נפט פעילות באזור רומניה שדורשות תחזוקה שוטפת. חלק מהבארות הללו נמצאות במקומות ללא כבישי גישה מסודרים, כך שהגעה אליהם דורשת טנדר עם הנעה כפולה ויכולת שטח. ב-OMV Petrom, חברה רומנית במקורה, העדיפו לבחור ברכב מקומי מתוצרת מקומית, ולא לייבא רכבים מתוצרת זרה. כך נולד הפרויקט, במסגרתו הותאם הדאסטר לשימושה של החברה. הפרויקט יצא לדרך בסוף שנת 2012 והוליד כמה דגמי קונספט, שאף נצפו בתמונות ריגול ברשת.

    הבסיס לטנדר הוא דגם הדיזל 4X4 של הדאסטר, המצויד במנוע 1.5 ליטר טורבו-דיזל בהספק מרבי של 110 כוחות סוס (מנוע זהה לזה שמותקן בדגמי רנו פלואנס דיזל). הרכב מגיע עם תיבת הילוכים ידנית ומערכת הנעה כפולה קבועה, ללא הילוך כוח. את מקומו של הילוך הכוח תופס הילוך ראשון קצר יחסית, שנועד לתמרוני שטח איטיים.

    דאצ'יה דאסטר טנדר

    תא הנוסעים כולל שני מושבים בלבד כאשר החלק האחורי של הרכב נסגר והפך לטנדר פתוח, עם ארגז באורך של 1.7 מטר ויכולת נשיאת מטען של כ-450 קילוגרמים. החברה גם הוסיפה כלוב התהפכות שאמור להגן על הקבינה ומגן נוסף שתפקידו למנוע שבר של החלון האחורי.

    בשלב זה אין בכוונתה של דאצ'יה לייצר את הרכב בכמויות גדולות. על פי פרטי ההסכם שפורסמו, מדובר בכמות של כ-500 רכבים שייבנו עד לסוף שנת 2015 ויימסרו כולם לחברת OMV Petrom. הרכבים ייבנו על ידי דאצ'יה, יעברו הסבה על ידי בונה המרכבים רומטורינגיה ולאחר מכן יחזרו למפעל של דאצ'יה לסיום הבנייה.

    דאצ'יה דאסטר טנדר

    dddd