תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סוזוקי
  • סוזוקי ויטארה
  • סוזוקי ויטרה 2015 – ג'יפון עירוני חדש

    סוזוקי ויטארה

    סוזוקי ויטרה חוזר, הפעם בתור אח קטן לגרנד-ויטרה ומתחרה לג'יפונים עירוניים קטנים. אצלנו ב-2015.

    • 07-10-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    לאחר הפסקה של כ-15 שנה יחזור סוזוקי ויטרה לאולמות התצוגה, הפעם לא כרכב שטח קשוח אלא כג'יפון עירוני קטן. הויטרה המקורית, שהוצגה בסוף שנות ה-80, הייתה למעשה האחות הגדולה וה"מתורבתת" של הסמוראי הקשוח. היא הציעה יכולת שטח טובה לצד התנהגות טובה יותר בכביש, מה שהקנה לה קהל מעריצים גדול ומוניטין מצוין שממשיך עם הדגם עד היום. הויטרה הוחלפה בשנת 1999 על ידי הגרנד-ויטרה, שם שאיתו ממשיכה סוזוקי עד היום. כעת נראה שבסוזוקי מעוניינים לחזור לקונספט הישן ובשנה הבאה (2015) הם צפויים להחזיר לחיים את השם ויטרה, גם הפעם עם נטייה ברורה יותר לכביש ופחות לשטח.

    סוזוקי ויטרה 2015

    סוזוקי ויטרה 2015 מבוססת למעשה על דגם הקונספט iv-4 שנחשף לפני כשנה. דגם הייצור הסדרתי מתבסס על הפלטפורמה של סוזוקי קרוסאובר הנוכחי אך יציע ממדים קומקפטיים משל הקרוסאובר. אורכו הכללי צפוי לעמוד על 417.5 סנטימטרים ובסיס הגלגלים שלו יהיה באורך של 250 סנטימטרים. נפח תא המטען יעמוד על 275 ליטרים. כך שלמעשה, הויטרה החדשה תתחרה בג'יפונים עירוניים כמו ניסאן ג'וק או רנו קפצ'ור שזוכים בשנים האחרונות  להצלחה גדולה למדי.

    סוזוקי תציע את הדגם החדש עם מנוע ה-1.6 ליטר בנזין הוותיק שלה, שמותקן כיום בקרוסאובר. נתוני צריכת הדלק או הביצועים הרשמיים שלו לא פורסמו אך לדברי סוזוקי הוא צפוי להציע צריכת דלק טובה יותר בשל הפחתה בחיכוך הפנימי במנוע ומשקל עצמי נמוך יחסית. תיבת ההילוכים תהיה ידנית או אוטומטית עם 6 הילוכים, ולא רציפה כמו בקרוסאובר.

    מערכת הנעה כפולה קבועה (ALLGRIP) תוצע כאופציה. מדובר במערכת הנעה כפולה הדומה לזו שמותקנת בקרוסאובר והיא תציע בחירה בין ארבעה מצבי פעולה – ספורט, שלג, Lock ואוטומטי.

    סוזוקי ויטרה 2015

    כראוי לקרוסאובר עירוני סוזוקי ויטרה 2015 יציע שפע של אפשרויות עיצוב והתאמה אישית. מבחר הצבעים יהיה גדול יחסית למקובל בסוזוקי ויכלול לא פחות מ-15 גוונים שונים כולל שלושה שהצטרפו לראשונה בדגם זה. בנוסף ניתן יהיה לבחור את הצבע של הגריל הקדמי (שחור או לבן), הרקע של לוח השעונים, השעון המרכזי ועוד.

    רמת האבזור תכלול הבטיחותי תכלול כוללת אופציה למערכת בלימה אוטומטית מבוססת רדאר (RBS) ועליה מבוססת גם מערכת בקרת שיוט אקטיבית.

    רמת האבזור כוללת אופציות לגג שמש פנוראמי, מערכת שמע מקורית עם מסך מגע צבעוני, מערכת בקרת אקלים, דיבורית בלוטות' ועוד.

    הויטרה החדש ייוצר לצד הקרוסאובר במפעל של סוזוקי בהונגריה ושיווקו באירופה יחל ברבעון הראשון של 2015. הוא צפוי להגיע גם לישראל כמה חודשים לאחר מכן.

    סוזוקי ויטרה 2015

    dddd