תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיאט
  • פיאט 500X
  • פיאט 500X נחשף

    פיאט 500X

    פיאט 500X, רכב הפנאי-שטח הקומפקטי של פיאט, נחשף לראשונה. יגיע לשווקים במהלך שנת 2015 עם אופציה למערכת הנעה כפולה ותיבת הילוכים אוטומטית.

    • 02-10-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    לאחר לא מעט תמונות ריגול, טיזרים והבטחות נחשף סוף סוף פיאט 500X – רכב הפנאי הקומפקטי הראשון של פיאט. כמו ה-500L גם הרכב החדש ממותג תחת השם 500 וזאת כחלק מאסטרטגיית המותג החדשה של פיאט שמנסה לחלוב למקסימום את הצלחתה של פיאט 500 הנוכחית. ה-500X מסמן גם המעבר של פיאט לשיתוף פעולה הדוק יותר עם קרייזלר אותה רכשה לפני כמה שנים. ה-500X משתמש באותה הפלטפורמה המשמשת גם את ג'יפ רנגייד והוא מצטרף אל ג'יפ צ'ירוקי החדש שמתבסס על פלטפורמה שהושאלה מאלפא-רומיאו. בעתיד צפויות היצרניות להציג דגמים נוספים החולקים פלטפורמות ומכלולים.

    מדובר באחד מהדגמים החשובים ביותר של פיאט שצפויים להגיע ארצה במהלך שנת 2015, אם לא החשוב שבהם. בעבור סמל"ת יהווה הדגם החדש כרטיס כניסה חשוב מאוד לסגמנט הג'יפונים העירוניים הקטנים, שצומח מאוד בשנים האחרונות. אם זאת, הרכב לא צפוי להגיע ארצה לפני סוף שנת 2015, אז תחל פיאט לשווק את הגרסה המצוידת בתיבת הילוכים אוטומטית.

    פיאט 500X

    פיאט 500X אמנם מבוסס על פלטפורמה שפותחה ביחד עם ג'יפ אבל הוא שונה מהותית ממנו בעיצובו. בפיאט העניקו לרכב שלהם מראה עגלגל יותר, הממשיך את קו העיצוב של ה-500 וה-500L. בפיאט מציינים כי הדגם יגיע עם מבחר רחב יחסית של גוונים (12 גוונים שונים) ולא פחות משמונה סוגים שונים של חישוקי סגסוגת בקטרים של 16,17 ו-18 אינטש'. ה-500X יוצע בשתי גרסאות עיקריות – גרסת כביש עירונית באורך כללי של 425 סנטימטרים וגרסת פנאי-שטח עם תוספת של שני סנטימטרים לאורך הכללי. בשני המקרים תא המטען יהיה בנפח של 350 ליטרים.

    היצע המנועים כולל מגוון רחב יחסית של מנועי בנזין ודיזל. המנוע החשוב ביותר בהיצע המנועים הישראלי יגיע דווקא בשלב מאוחר יותר ולא יושק בשלב הראשון עם השקתו של הדגם באירופה. מדובר במנוע טורבו-בנזין בנפח של 1.4 ליטרים בהספק של 140 כוחות סוס שישודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם שישה הילוכים ומערכת הנעה קדמית.

    פיאט 500X

    אבל אל דאגה, פיאט 500X יוצע גם במגוון של גרסאות נוספות. שילוב מעניין נוסף שיהיה רלוונטי אולי לשוק הישראלי הוא בין הגרסה המחוזקת של מנוע ה-1.4 ליטר, בהספק מרבי של 170 כוחות סוס, לתיבת הילוכים אוטומטית חדשה עם 9 הילוכים. אותה תיבה אוטומטית תוצע גם בגרסה נוספת, שמצוידת במנוע בנזין 2.4 ליטרים (184 כוחות סוס) שהושאל מקרייזלר, הפעם בשידוך למערכת הנעה כפולה קבועה.

    בנוסף תציע פיאט גם כמה גרסאות דיזל, שישודכו לתיבת הילוכים ידנית – 1.6 ליטר עם 120 כוחות סוס, 1.3 ליטר עם 95 כוחות סוס ו-2.0 ליטרים עם 140 כוחות סוס. הגרסה האחרונה תוצע גם היא עם תיבת ההילוכים האוטומטית החדשה (9 הילוכים) ומערכת הנעה כפולה.

    פיאט 500X

    המפרט הטכני של פיאט 500X יכלול גם בורר שיציע בחירה בין שלושה מצבי ניהוג שונים שישנו את מאפייני ההגה, המנוע, הבלמים והעברת ההילוכים בדגמים האוטומטיים. הדגמים העירוניים יקבלו מצב Auto, מצב Sport ומצב All weather שמיועד לנסיעה על כבישים חלקים. בדגמי הפנאי-שטח המצב האחרון יוחלף במצב Traction שיסייע לנסיעה בתנאי שבילים. בדגמי ההנעה הכפולה הוא יעביר יותר מומנט לגלגלים האחוריים ובדגמים ללא הנעה כפולה הוא ישמש כסוג של מערכת בקרת משיכה משודרגת.

    כל הדגמים יוצעו עם אבזור בטיחותי הכולל 6 כריות אוויר, בקרת יציבות, תאורת DRL ופנסים עוקבי פניה. כאופציה תציע פיאט גם מערכת להתראה על סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת להתראה על רכבים בשטחים המתים ומערכת לסיוע בבלימת חרום.

    פיאט תציע את הדגם עם מערכת מולטימדיה מקורית מסדרת ה-Uconnect הכוללת מסך מגע צבעוני (5 או 6.5 אינטש'), חיבור USB, קורא כרטיסי SD, שליטה קולית, דיבורית בלוטות' ואופציה למערכת ניווט עם עדכוני תנועה בזמן אמת.

    פיאט 500X

    dddd