תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מיצובישי
  • מיצובישי האנטר
  • מיצובישי טרייטון
  • פיאט
  • מיצובישי תייצר טנדר עבור פיאט

    מיצובישי האנטר

    הדור הבא של מיצובישי L200 (הידוע בישראל בכינוי "האנטר" או "מאגנום") ישווק גם תחת מדי פיאט. שיתוף הפעולה בין שתי היצרניות יחל ב-2016.

    • 21-09-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    שיתוף פעולה חדש בין קבוצת פיאט-קרייזלר (FCA) לבין יצרנית הרכב מיצובישי נחשף בסוף השבוע. במסגרת הסכם זה תייצר מיצובישי טנדרים בעבור פיאט, שיתבססו על מכלולי הדור הבא של מיצובישי L200. פיאט רמזה על שיתוף הפעולה הזה במסגרת תוכנית החומש שלה, שנחשפה בחודש מאי האחרון. בתוכנית זו הודיעה היצרנית כי בכוונתה להשיק טנדר חדש בגודל בינוני, שיתברג בין המוצרים הקיימים של היצרנית. כיום משווק פיאט שתי מסחריות בתצורת טנדר – הסטרדה הקטנה והדוקאטו הגדול. הטנדר החדש יתברג במידותיו בין שני אלו ויסייע לפיאט להגדיל את מכירות החטיבה המסחרית שלה. היצרנית מתכננת להגדיל את המכירות של חטיבה זו ב-40 אחוזים עד לשנת 2018 ולמכור כ-600 אלף כלי רכב מסחריים בשנה.

    מיצובישי GR-HEV

    מחליפו של מיצובישי האנטר הנוכחי טרם נחשף רשמית אך דגם הקונספט עליו הוא צפוי להתבסס, המופיע כאן בתמונות, נחשף לפני כשנה וחצי בתערוכת הרכב של ג'נבה 2013. הערכות הן כי הדגם הסדרתי צפוי להגיע לייצור עוד השנה ושיווקו באירופה (ובישראל) יחל במהלך שנת 2015. מיצובישי תחל לייצר את הדגם החדש בעבור פיאט במהלך שנת 2016 והצפי הוא שמיצובישי תייצר בעבור פיאט כ-160 אלף טנדרים כאלו בתקופה של שש שנים, כלומר עד שנת 2022.

    במיצובישי צפויים להרוויח משיתוף הפעולה החדש שכן הוא יסייע לשמור על קווי הייצור פועלים בתפוקה מרבית וכך להוזיל את עלויות הייצור. בפיאט צפויים להרוויח גם כאן משיתוף הפעולה החדש, שכן המסחרית הקלה החדשה צפויה לחזק את מעמדה ואת מבחר הדגמים שהיא מציעה באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה.

    מיצובישי GR-HEV

    אגב, זה הוא שיתוף הפעולה השני שחותמות היצרניות בתקופה האחרונה. בתחילת חודש יולי הודיעה קרייזלר כי תתחיל לשווק השנה משפחתית חדשה המבוססת על מיצובישי אטראז'. המשפחתית תיוצר על ידי מיצובישי בתאילנד במקביל לאטראז' ותשווק בעיקר במקסיקו ובכמה שווקים במזרח.

    בחודש יולי האחרון הודיעה פיאט כי החל משנת 2016 היא תשווק מסחרית חדשה נוספת, שתיוצר על ידי רנו. הפעם מדובר במחליפת הסקודו, שמיוצר כיום במסגרת שיתוף פעולה עם קבוצת פיג'ו-סיטרואן (PSA).

    ואם לסגור את מעגל שיתופי הפעולה הזה, אז שימו לב שגם מיצובישי חתמה בסוף השנה שעברה על הסכם שיתוף פעולה עם רנו. הפעם לא מדובר על שיתוף פעולה לייצור רכב מסחרי אלא לייצור מחליפת הלנסר הוותיקה, שתפותח על ידי רנו במקביל לפלואנס החדשה.

    dddd