תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • ניסאן
  • ניסאן קשקאי
  • ניסאן קשקאי החדש מושק בישראל

    ניסאן קשקאי

    הדור השני של ניסאן קשקאי מגיע ארצה עם מנועי טורבו בנזין ודיזל, גיר אוטומטי רציף ומחיר שיחל ב-155 אלף ש"ח.

    • 11-09-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    כשנה לאחר השקתו בחו"ל, מגיע ארצה ניסאן קשקאי החדש. מדובר בדור השני של רכב הפנאי-שטח המצליח מבית ניסאן, שיוצר עד כה בלמעלה מ-2 מיליון יחידות ברחבי העולם. כשהושק הקשקאי לראשונה בשנת 2007 הוא מצא שוק שצמא לרכב פנאי-שטח לא גדול במיוחד, חסכוני בדלק (יחסית לטוסון ששלט עד אז בשוק), מעוצב ונאה. עכשיו, בסוף שנת 2014, רוב המתחרים כבר הגיבו להצלחתם של הקשקאי ואחיו הקטן ניסאן ג'וק כך שסגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים רווי במתחרים נאים, טובים ואפילו זולים מבעבר. כרגע שולט בקטגוריה מיצובישי אאוטלנדר החדש, עם היקפי מכירות מרשימים למדי שמובילים למעשה את המותג מיצובישי כולו כלפי מעלה ובקרסו ינסו לכבוש מחדש את הקטגוריה עם הקשקאי החדש שמושק כעת בארץ.

    ניסאן קשקאי החדש

    ניסאן קשקאי החדש יהיה גדול במעט מקודמו. אורכו של הקשקאי החדש הוא 437.7 סנטימטרים (לעומת 432 סנטימטרים בדור הקודם), רוחבו 180.6 סנטימטרים (לעומת 178 סנטימטרים) ובסיס הגלגלים שלו הוא באורך של 264 סנטימטרים (לעומת 263 סנטימטרים). כל אלו אמורים להבטיח מרווח פנים טוב יותר לכל חמשת הנוסעים, נקודת תורפה ידועה של הדגם היוצא. בניסאן גם מבטיחים מושבים נוחים יותר, כאלו ש"פותחו על ידי טכנולוגיה של נאס"א לניתוח לחץ וזרימת דם בגב התחתון". לא היה יותר פשוט לבקש עזרה מרנו?

    בניגוד לעבר לא יוצע הפעם הקשקאי בגרסת 7 מושבים ("קשקאי+2"). גרסה זו הופרדה והיא תשווק בהמשך תחת דגם אחר, ניסאן אקס-טרייל, שזונח את ייעודו המקורי כאח הקצת יותר קשוח של הקשקאי והופך לאח היותר משפחתי.

    ניסאן קשקאי החדש

    בשלב זה יגיע ניסאן קשקאי לישראל עם מבחר של שני מנועים. גרסת הבנזין תצויד במנוע 1.2 ליטר טורבו-בנזין (DIG-T) בהספק מרבי של 115 כוחות סוס. גרסת הדיזל תצויד במנוע 1.6 ליטר טורבו-דיזל שהושאל מרנו, בהספק מרבי של 130 כוחות סוס. שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית-רציפה (Xtronic) שלדברי היצרנית יציע התנהגות שדומה לזו של גיר אוטומטי רגיל עם החלפת הילוכים מדורגת.

    גרסת הבנזין האוטומטית מזנקת מעמידה ל-100 קמ"ש ב-12.9 שניות וצורכת בממוצע 17.8 קילומטרים לליטר על פי נתוני היצרן. גרסת הדיזל החזקה יותר מזנקת מעמידה ל-100 קמ"ש ב-11.1 שניות וצורכת בממוצע 21.7 קילומטרים לליטר. שני המנועים מצוידים במערכת Start&Stop לכיבוי המנוע בזמן עמידה ברמזור.

    ניסאן קשקאי החדש - מפרט טכני

    ניסאן קשקאי החדש

    ניסאן קשקאי החדש יוצע בישראל בשלוש רמות אבזור. האבזור הבטיחותי של שלושת רמות האבזור כולל 6 כריות אוויר, עיגוני ISOFIX למושבי בטיחות, חיישני TPMS להתראה על לחץ אוויר נמוך בגלגלים, סיוע לזינוק בעליה והתראה על אי חגירת חגורת בטיחות.
    גרסת ה-Acenta הבסיסית כוללת גם מערכת מולטימדיה עם מסך מגע צבעוני, דיבורית בלוטות', בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, הגה  וידית הילוכים מצופי עור, חיישני תאורה וגשם, תאורת DRL מבוססת LED, חישוקי סגסוגת בקוטר 17 אינטש' ומראות צד עם קיפול חשמלי.

    גרסת ה-Acenta SV תוסיף לכל אלו מצלמה היקפית 360 מעלות, מפתח חכם עם כפתור התנעה, מראה מרכזית מתכהה חשמלית, גג שמש פנורמי (זכוכית שאינה נפתחת), שמשות אחוריות כהות וחישוקי סגסוגת בקוטר 18 אינטש'.

    גרסת ה-Tekna הבכירה תוסיף לכל אלו גם מושבי עור, כיוון חשמלי למושב הנהג, חימום למושבים הקדמיים, פנסי חזית בטכנולוגית LED מלאה, חישוקי סגסוגת בקוטר 19 אינטש', מערכת חניה אוטומטית, התראה על סטייה מנתיב הנסיעה, התראה על עייפות הנהג, התראה על רכבים בשטחים המתים והתראה על הולכי רגל בקרבת הרכב.

    מחירים:
    1.2 ליטר אסנטה אוטומט – 154,900 ₪
    1.2 ליטר אסנטה SV אוטומט – 164,900 ₪
    1.2 ליטר טקנה אוטומט – 174,900 ₪
    1.6 ליטר אסנטה אוטומט – 169,900 ₪
    1.6 ליטר אסנטה SV אוטומט – 179,900 ₪
    1.6 ליטר טקנה אוטומט – 189,900 ₪

    ניסאן קשקאי החדש

    dddd