תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיגו
  • פיגו 308
  • פיגו 308 סטיישן
  • פיג'ו 308 החדשה בישראל

    פיגו 308

    הדור החדש של פיג'ו 308 ינחת בקרוב בישראל, בגרסאות האצ'בק וסטיישן. מחיר החל מ-133 אלף ש"ח לרכב עם מנוע 1.2 ליטר טורבו-בנזין וגיר אוטומטי.

    • 08-09-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    למעלה משנה חלפה מאז נחשפה לראשונה פיג'ו 308 החדשה וכעת היא מגיעה לישראל. מדובר בדור השני של המכונית המשפחתית מבית פיג'ו, שבניגוד לדגמי ה-306 וה-307 לא "קופצת" מספר אחד קדימה אלא נשארת סביב הספרה 8 למרות שמדובר בדגם חדש לחלוטין. הדגם החדש יתבסס על פלטפורמת ה-EMP2 של קבוצת PSA, פלטפורמה מודולרית שתשמש בעתיד שלל דגמים של היצרנית אך עד כה כבר הספקנו לפגוש אותה בארץ תחת מדיו של סיטרואן C4 פיקאסו החדש.

    ה-308 תגיע ארצה בשתי תצורות מרכב – האצ'בק וסטיישן. לשתי הגרסאות מפרט טכני דומה אך גרסת הסטיישן תהיה כמובן ארוכה וגדולה יותר. אורכה של גרסת ההאצ'בק הוא 425 סנטימטרים לעומת 458 סנטימטרים בסטיישן וכתוצאה מכך גם תא המטען יהיה גדול משמעותית – 420 ליטרים בהאצ'בק, 610 ליטרים בסטיישן. מדובר בתא המטען הגדול ביותר בקטגוריה, גדול יותר מזה של הונדה סיוויק סטיישן או סקודה אוקטביה סטיישן שהושקו לאחרונה בישראל.

    פיג'ו 308 החדשה

    חידוש מעניין נוסף אצל פיג'ו 308 החדשה מסתתר מתחת למכסה המנוע. שם מקבלת ה-308 מנוע בנזין חדש לחלוטין מסדרת המנועים החדשה של היצרנית, Pure Tech. המנוע החדש יחליף את מנוע ה-1.6 ליטר הוותיק שפותח בסוף שנות ה-90 על ידי היצרנית ואת מנוע ה-1.6 ליטר הקצת פחות וותיק שפותח ביחד עם במוו וסבל מבעיות אמינות רבות. למנוע ה-1.2 ליטר החדש שלושה צילינדרים ומגדש טורבו, כך שהוא מפיק הספק מרבי מרשים למדי של 130 כוחות סוס. באותה ההזדמנות נפתרה היצרנית גם מתיבת ההילוכים האוטומטית המיושנת והחליפה אותה בתיבת הילוכים חדשה ומודרנית יותר עם שישה הילוכים.

    ה-308 תשווק בישראל בשתי רמות גימור, Active ו-Premium. שתי רמות האבזור כוללות שש כריות אוויר, עיגוני ISOFIX למושב בטיחות, בקרת שיוט, מערכת שמע מקורית עם מסך מגע, דיבורית בלוטות', פנסי ערפל קדמיים, חיישן גשם להפעלת המגבים, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה וריפוד עור לגלגל ההגה. גרסת ה-Premium תהיה מאובזרת יותר אך רמת האבזור המדויקת שלה טרם פורסמה.

    המחיר יחל ב-133 אלף ₪ לגרסת ההאצ'בק האוטומטית ברמת האבזור הבסיסית (Active), ימשיך ב-140 אלף ₪ לגרסת הסטיישן (שתגיע ארצה בעוד כמה שבועות) ועד ל-149 אלף ₪ לגרסת ההאצ'בק ברמת האבזור הגבוהה Premium. מדובר במחיר שגבוה במעט מהמתחרות הישירות כך שגרסת הסטיישן יקרה מהסיוויק סטיישן ומהאוקטביה סטיישן (שגם כך נחשבות ליקרות בקטגוריה שלהן) וגרסת ההצ'בק יקרה בכמה אלפי שקלים ממכוניות כמו טויוטה אוריס או קיה סיד.

    פיג'ו 308 החדשה

    dddd