תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • לנדרובר
  • לנדרובר דיסקברי ספורט
  • לנדרובר דיסקברי ספורט נחשף

    לנדרובר דיסקברי ספורט

    לנדרובר חושפת את הדיסקברי ספורט - מחליפו של הפרילנדר. יציע עיצוב נאה יותר, שבעה מקומות ישיבה ויכולת שטח בסיסית למדי.

    • 03-09-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    לנדרובר חושפת את הדיסקברי ספורט, רכב פנאי שטח קומפקטי חדש שיצטרף להיצע דגמי השטח של היצרנית. הדיסקברי ספורט הוא מחליפו של הפרילנדר הוותיק, אחד מהרכבים הפחות מצליחים בהיצע הדגמים הנוכחי של לנדרובר. נראה שבלנדרובר הפיקו לקחים מאי הצלחתו של הפרילנדר והדגם החדש הולך בעקבותיו של לנדרובר איווק, סיפור ההצלחה הגדול ביותר של המותג בשנים האחרונות. סוף סוף ללנדרובר יהיה רכב אופנתי שיוכל להתחרות ברכבים כמו אודי Q5 או במוו X3 מבלי להניד עפעף.

    לנדרובר דיסקברי ספורט

    לנדרובר דיסקברי ספורט יהיה גדול במעט מהפרילנדר ויציע 7 מקומות ישיבה (5+2, כלומר מושבים אחוריים קטנים יחסית שמיועדים לילדים). אורכו הכללי עומד על 459 סנטימטרים ובסיס הגלגלים שלו הוא באורך של 274 סנטימטרים. בלנדרובר מבטיחים כי המידות הללו יאפשרו לרכב להציע מרווח פנים מעולה גם ליושבים בשורה האמצעית אבל גם יאפשרו לרכב להציע עיצוב ספורטיבי ונאה. ביחד עם יחידות התאורה המודרניות, עיצוב עגלגל ו-1.5 סנטימטרים פחות בגובה – מדובר ברכב נאה למדי שבוודאי לא מזכיר מיניוואן 7 מקומות.

    תא הנוסעים מעוצב בצורה די פשוטה, עם קווים שהם מאוד "לנדרוברים טיפוסיים". מערכת השמע הסטנדרטית כוללת מסך מגע צבעוני בגודל של 8 אינטש' עם שליטה קולית, אינטרנט Wifi בחיבור סלולרי ואופציה ל-6 חיבורי USB שפזורים בתא הנוסעים כך שגם היושבים בשורה השלישית יוכלו לטעון את המכשיר הנייד שלהם. בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת עם פתחי אוורור לכל שלושת שורות המושבים תוצע כסטנדרט והיא כוללת גם מצב ECO לחיסכון בדלק.

    לנדרובר דיסקברי ספורט

    בשלב יוצע לנדרובר דיסקברי ספורט עם שני מנועים בלבד. מנוע הבנזין הוא ה-2.0 ליטרים טורבו-בנזין שמוצע גם באיווק, עם הספק מרבי של 240 כוחות סוס ומומנט מרבי של כ-34.5 קג"מ. מנוע הדיזל יהיה טורבו-דיזל בנפח של 2.2 ליטרים בהספק מרבי של 190 כוחות סוס. תיבת ההילוכים תהיה אוטומטית עם 9 הילוכים בשני המקרים (יש גם אופציה לגיר ידני, שכמובן אינה רלוונטית לישראל).

    מערכת הנעה כפולה קבועה תהיה אופציה בחלק מהדגמים וכמו בדגמים הגדולים יותר היא תציע את מערכת ה-Terrain Respone שתאפשר בחירה בין תוואי שטח שונים בלחיצת כפתור. בלנדרובר מבטיחים כי הדיסקברי ספורט אינו זונח את מסורת השטח של החברה ויציע ביצועים טובים בכל תוואי שטח. אבל האמת היא שעם מרווח גחון של 21 סנטימטרים בלבד (פחות ממה שיש לקרוסאובר רך יחסית כמו סובארו XV) ופגוש קדמי שאפשר לפרק את חלקו התחתון בזמן ירידה לשטח – לא היינו בונים על זה במיוחד.

    לנדרובר דיסקברי ספורט

    לנדרובר דיסקברי ספורט יציע מגוון רחב של אפשרויות התאמה אישית בהתאם לדרישות הלקוח – מבחר של 7 חישוקי סגסוגת בקוטר 19 או 20 אינטש', מיגון גחון מקורי, גג שמש פנוראמי, גג בצבע שחור או אפור ובחירה בין 9 גוונים שונים של צביעה חיצונית. כאופציה ניתן יהיה גם להוסיף סאב-וואפר מקורי למערכת השמע או להוסיף לה מערכת שפותחה על ידי Bosch ומאפשרת סינכרון של הטלפון הסלולרי למסך של מערכת השמע.

    שיווקו של הדגם באנגליה יחל בסוף שנה (2014). לשאר אירופה, ואלינו, צפוי הדגם להגיע בהדרגה במהלך שנת 2015.

    dddd