תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קיה
  • קיה סורנטו
  • קיה סורנטו החדש – פרטים נוספים

    קיה סורנטו

    קיה סורנטו החדש, שיגיע ארצה ב-2015, יציע עיצוב חדש ותא נוסעים איכותי מבעבר. הצצה נוספת אל רכב הפנאי (כבר לא ממש שטח) החדש של קיה.

    • 31-08-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    "קיה סורנטו החדש – גבר על הכביש" – זה משפט הסיום בסרטוני התדמית של הדגם החדש שמפורסמים כעת, עם השקתו הרשמית של הדגם בשוק הבית הקוריאני. הדור השלישי של הדגם ממשיך את מה שעשה הדור הנוכחי של קיה סורטו ומציג עיצוב חדש ונאה יותר, עם פזילה ברורה לכיוון רכבי הפנאי הגרמניים היוקרתיים. הדור החדש ימשיך גם את המגמה שהחל קודמו לאחר מתיחת הפנים שעבר בשנת 2013 ויוותר עוד יותר על יכולות השטח לטובת עידון יכולות הכביש ונוחות הנסיעה. כך, הופך לו אט אט רכב השטח הקשוח שהיה הסורנטו דור ראשון לרכב פנאי גדול, איכותי ומרשים ללא יומרות בשטח.

    קיה סורנטו החדש 2015

    העיצוב החיצוני של קיה סורנטו החדש ממשיך באופן ברור את עיצובו של הדור הנוכחי, במיוחד כשמסתכלים עליו מהפרופיל. אבל החזית והאחור ללא ספק חדשים לחלוטין. בחזית מקבל הדגם את עיצוב ה-tiger nose המסורתי של היצרנית הכולל גריל קדמי גדול יותר שמעוצב בצורה אגרסיבית יותר. גם יחידות התאורה בכל הרכב שודרגו – פנסי הערפל קדמי עיצוב קרבי יותר, פנסי החזית הפכו למעט יותר אופקיים תוך שהם מקבלים אלמנטים עגולים לתאורת הבלם.

    תא הנוסעים עוצב על ידי צוות העיצוב האירופאי של קיה שיושב בפרנקפורט, והקשר לתוצרת גרמניה ברור למדי. העיצוב נקי אך נאה ואיכותי מבעבר. בקיה מבטיחים כי הוא עושה שימוש ביותר חומרים רכים ונעימים למגע שיהפכו את הסורנטו לרכב פרימיום אמיתי. בקיה מבטיחים מלבד השיפור באיכות החומרים גם שיפור בבידוד הרעשים והרעידות (NVH), בין היתר בזכות בידוד רעשים משופר ומסנן חלקיקים חדש בדגמי הדיזל.

    קיה סורנטו החדש 2015

    קיה סורנטו החדש יהיה גדול מקודמו. האורך הכללי צמח בכ-9.5 סנטימטרים לכדי 478 סנטימטרים, הרוחב גדל בחצי סנטימטר לכדי 189 סנטימטרים ואורכו של בסיס הגלגלים גדל בכ-8 סנטימטרים לכדי 278 סנטימטרים. רק הגובה הכללי של הרכב קטן בסנטימטר וחצי, לכדי 168.5 סנטימטרים. בקיה מבטיחים כי למרות הקיצוץ בגובה הרכב מרווח הראש דווקא יגדל, בזכות עיצוב חדש למושבים.

    כמו בעבר הרכב יוצע בתצורת 5 ו-7 מושבים, כאשר תוספת הסנטימטרים לבסיס הגלגלים תסייע לשיפור מרווח הברכיים של היושבים בכל שלושת שורות המושבים. גם תא המטען יהיה גדול יותר, עם תוספת של כ-17 אחוזים לנפחו (605 ליטרים כששורת המושבים השלישית מקופלת) והוא יכלול גם תאי אכסון נסתרים.

    קיה סורנטו 2015 החדש

    היצע המנועים של קיה סורנטו החדש יכלול חמישה מנועים בסך הכל, אבל המנועים שצפויים להגיע לאירופה (ולישראל) צפויים להישאר זהים לאלו של הדגם המקורי. מדובר במנוע טורבו-דיזל בנפח של 2.2 ליטרים בהספק מרבי של כ-200 כוחות סוס ובמנוע בנזין בנפח של 2.4 ליטרים בהספק של כ-190 כוחות סוס. שני המנועים צפויים להציג שיפור קל בצריכת הדלק ובפליטת המזהמים.

    בנוסף משפרת קיה את מערך ההיגוי החשמלי של המכונית, נקודה שזכתה לביקורות רבות בדור הקודם. מערך ההיגוי החשמלי החדש (R-MDPS) יוצע כאופציה בחלק מהדגמים ויכלול מנוע חשמלי שיותקן קרוב יותר לגלגל ההגה, מה יגרום להיגוי להרגיש מהיר ומידי יותר.

    בנוסף משפרת קיה את היצע מערכות הבטיחות שיוצעו עם הדגם. רשימת מערכות הבטיחות שיוצעו כאופציה כוללת בקרת שיוט אקטיבית (ASCC), התראה על סטייה מנתיב הנסיעה (LDWS), התראה על תאונת חזית (FCW), התראה על רכבים בשטחים המתים (BSD), סיוע במעבר נתיב (LCA), התראה על תנועה חוצה בנסיעה לאחור (RCTA) וזיהוי אוטומטי של שלטי הגבלת מהירות (SLIF).

    קיה סורנטו החדש יושק רשמית בתערוכת הרכב של פריז, בעוד כחודש ימים. לישראל הוא צפוי להגיע לקראת אמצע שנת 2015.

    dddd