תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיאט
  • סיאט לאון סטיישן
  • סיאט לאון ST סטיישן בישראל

    סיאט לאון סטיישן

    סיאט משיקה בישראל גרסת ST סטיישן ללאון החדשה, עם תוספת של 3 סנטימטרים לאורך וכ-200 ליטרים לתא המטען. מחיר - 130 אלף ש"ח.

    • 26-08-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    סיאט לאון ST סטיישן החדשה תושק השבוע בישראל ותמשיך את מגמת ההתרחבות של המותג בארץ. בשנים האחרונות מנסה המותג להגדיל את מכירותיו בישראל בשתי דרכים עיקריות. הראשונה היא השקה של מבצעים, גרסאות מוזלות מיוחדות וימי מבצע חוזרים ונשנים שמורידים את המחיר מתחת לרף המקובל בקטגוריה. דוגמא טובה לכך היא גרסת ה-AM5 של סיאט איביזה שהושקה לאחרונה בישראל עם גיר אוטומטי ובמחיר שקרוב מאוד לזה של דגמים ידניים. הדרך השנייה היא פזילה אל פלחי שוק מהם נעדר עד כה המותג. גרסת הדיזל המוזלת של סיאט טולדו היא דוגמא טובה לניסיון שכזה. עכשיו מצטרפת, לראשונה בישראל, גרסת סטיישן של הלאון החדשה.

    משפחת הלאון במלואה

    סיאט לאון סטיישן נחשפה לראשונה לפני כשנה ומגיעה אלינו כשנה לאחר גרסת ההאצ'בק, שזוכה עד כה להצלחה בינונית למדי עם פחות מ-1,000 מסירות מתחילת השנה ועד סוף חודש יולי. נתון יפה בעבור המותג (גידול של כ-200 אחוז לדברי היבואנית), אך לא מרשים בקנה מידה מקומי. מתחילת השנה, לשם ההשוואה, מסרה האחות החורגת סקודה אוקטביה למעלה מפי 4 מכמות זו וסוזוקי קרוסאובר למעלה מפי 5.

    גרסת הסטיישן תהיה שימושית הרבה יותר מגרסת ההאצ'בק שווקה כאן עד כה, כשהיא תציע תוספת של כ-2.7 סנטימטרים לאורך הכללי של המכונית ו-207 ליטרים לנפחו של תא המטען. כל אלו, יתקבלו בתוספת משקל צנועה יחסית של כ-45 קילוגרמים בלבד, תוספת שתסייע לשמור על צריכת דלק נמוכה יחסית.

    לארץ תגיע הלאון סטיישן בשלב זה עם מנוע ה-1.2 ליטר טורבו-בנזין בלבד, שהספקו המרבי הוא 105 כוחות סוס. הוא ישודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים (DSG) עם 7 הילוכים ויחד הם יציעו צריכת דלק משולבת של כ-20 קילומטרים לליטר לפי נתוני היצרן.

    סיאט לאון ST סטיישן

    רמת האבזור של סיאט לאון ST סטיישן תהיה נדיבה ואף גבוהה מזו של האוקטביה סטיישן המקבילה. רמת האבזור הסטנדרטית כוללת 6 כריות אוויר, בקרת יציבות, מערכת XDS לדימוי דיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, מערכת שמע מקורית עם מסך מגע, דיבורית בלוטות', חיישני גשם ואורות, חישוקי סגסוגת בקוטר 16 אינטש' ומסילות גג אורכיות.

    במסגרת "תקופת ההשקה" תוסיף היבואנית לכל אלו גם גג שמש פנוראמי.

    מחירו של הדגם יעמוד על 129,900 ₪.

    סיאט לאון ST סטיישן

    dddd